Jump to content

Bass Trap

luckystar
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

door een ietwat vreemde vorm van onze living, een grote hoeksalon ed staan mijn speakers niet traditioneel opgesteld (zie fig)

Living1.gif

in de kamer is de klank goed, maar zoals te verwachten in hoek (aangeduid met groene X) is er een gigantische dreun te horen/voelen.

Ik zou die weg willen krijgen zonder de opstelling te veranderen. Ik dacht aan een bass trap waarover ik wel eens gelezen heb.

Je zou misschien zeggen dat deze topic bij akoestiek thuishoort, maar ik zocht eigenlijk iemand die zo een basstrap zelf kan bouwen. Er zijn vast nog wel mensen die genoeg materiaal over hebben voor zoiets in mekaar te steken. Uiteraard betaal ik de kosten.

Hopelijk geraak ik zo van mijn probleem af en jullie van je overschot aan isolatie,...

Ik zou die weg willen krijgen zonder de opstelling te veranderen. Ik dacht aan een bass trap waarover ik wel eens gelezen heb.

[...]

Hopelijk geraak ik zo van mijn probleem af en jullie van je overschot aan isolatie,...

Super Chunk Bass Trap, echter, er wordt niet zomaar een glaswol gebruikt maar een met een hoge dichtheid. Niet iets wat je bij de Gamma haalt en waarschijnlijk ook niet iets wat iemand van een isolatieklusje over heeft.

op de site van Bob Golds kun je absorptiecoeefficienten van veel meer isolatie materialen vinden.

Ga je ooit in die hoek zitten luisteren dan...???

:confused:

neen maar ik dacht dat die dreunen last zouden bezorgen bij de buren

Maar volgens Toine Dingemans is dat wellicht niet het geval.

Dus laat de hoek maar dreunen zou ik zeggen.

Bedankt

Ga je ooit in die hoek zitten luisteren dan...???

:confused:

neen maar ik dacht dat die dreunen last zouden bezorgen bij de buren

Bedankt

Als je je buren niet tot overlast wil zijn, dan zou je gewoon een keer bij de buren moeten luisteren of jouw muziek daar te horen is (als je vrij hard speelt)... Of gewoon vragen of ze wel eens jouw muziek horen...

• 2 weeks later...
ik dacht dat die dreunen last zouden bezorgen bij de buren

Nou, wat ik heb gezegd is dat een staande golf ZELF niet de oorzaak is van meer geluidsoverlast.

De oorzaak van geluidsoverlast is een combinatie van het geluiddoorlatend vermogen van de muurconstructie PLUS diverse andere constructie-eigenschappen van het bouwwerk dat je huis is, PLUS de stand van de volumeregelaar.

Toine.

Je zou misschien zeggen dat deze topic bij akoestiek thuishoort, maar ik zocht eigenlijk iemand die zo een basstrap zelf kan bouwen. Er zijn vast nog wel mensen die genoeg materiaal over hebben voor zoiets in mekaar te steken. Uiteraard betaal ik de kosten.

www.auralex.nl

Klik op "basstraps".

Ik zie het al, torenhoge prijzen, voor iets wat je voor een paar centen heel goed zelf kunt maken. :huh:;)

www.auralex.nl

Klik op "basstraps".

Ik zie het al, torenhoge prijzen, voor iets wat je voor een paar centen heel goed zelf kunt maken. :huh:;)

Absoluut. Dat zeg ik nu altijd van die luidsprekers van meer dan 10000 euro per stuk. Maar goed het gaat wel om de allerbelangrijkste component in de audioketen. Iemand die voor een paar duizend euro luidsprekers heeft zou hetzelfde ook aan akoestiek kunnen uitgeven (als ie geen zin heeft het allemaal zelf te maken).