daultonlee Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Hallo mensen. Ik heb de gekte in mijn kop gekregen, en ben bezig een zo compleet mogelijk overzicht te maken van Marantz vintage audio apparatuur. Gelijkertijd ben ik op zoek naar echte aparte modellen en topmodellen in de verschillende categorien, cassette decks, receivers, versterkers, luidsprekers....dus als jullie iets zien of weten tegen een redelijke prijs, dan houd ik me aanbevolen. http://flux.noisepunk.com/images/marantz_sd9000.jpg http://www.audiokarma.org/gallery/showphot...t=1&cat=500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Bedoel je dat je al deze modellen wilt kopen? Een 7C pre met 9 power AMP lijkt me wel wat. Ik heb ooit een model 3250b gehad, nog steeds spijt dat ik hem heb weggedaan. Dit is wel een leuke site: Marantz groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
daultonlee Posted 7 januari 2007 Author Report Share Posted 7 januari 2007 Ja...dat is dan een beetje de bedoeling....maar wel de exotische types he....Hoef natuurlijk geen 2215 te kopen. Rustig aan...hoeft allemaal niet in 1 dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 7 januari 2007 Report Share Posted 7 januari 2007 Hey lezers, Nog eventjes leuk om te zoeken, de Esotec series van marantz, pfffff, ongelofelijk, wat ze toen al maakte...... Zeker de SM 1000 eindversterker is een waar kunstwerk. Wilde ik toendertijd samen met een maat van me gaan nabouwen, die had het schema bemachtigd. Maar toen we een berekening maakte over de te gebruiken onderdelen zijn we maar afgehaakt, zelfs voor de zelfbouwer belachelijk duur ! Tsja, ik denk dat modellen uit die tijd nu nog steeds vele "high-end merken" compleet van tafel spelen, maar zie er maar eens aan te komen. Gr. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 8 januari 2007 Report Share Posted 8 januari 2007 Ga je er in handelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
daultonlee Posted 8 januari 2007 Author Report Share Posted 8 januari 2007 Ook. In mijn hart ben ik echt audio man hoor.... Het liefst zou ik een heel museum opzetten van bijzondere audio, maar ja dat is gewoon niet te betalen he. Verder mis ik op tv een programma over audio...al kan je dan misschien niet echt horen hoe iets klinkt, je zou wel van alles kunnen laten zien......bedrijven kunnen bezoeken.....collecties van mensen kunnen tonen etc. etc......waarschijnlijk zullen de kijkcijfers commercieel gezien te laag liggen. Trouwens ook fantastisch klinkende vintage sony....de V-Fet serie. http://www.thevintageknob.org/VFET/TA8650/TA8650.html http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_page.php?pic_id=1910 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 9 januari 2007 Report Share Posted 9 januari 2007 Geloof ik ook wel hoor, dat je een audioman bent. Mijn vraag was er eentje uit nieuwswgierigheid. Ik ben je naam regelmatig tegengekomen in de tweedehandsrubriek van hifi, dus vroeg ik het me gewoon af. Ik zoek daar vaak op 'Leiden', ik woon er zelf. Heb je daar iets van een winkel of zo? Behalve Sense of Music en CAC zit hier eigenlijk niet zoveel om eens rond te neuzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 21 augustus 2007 Report Share Posted 21 augustus 2007 @ Daultonlee, Ik heb nog een Esotecje staan voor je. Model SM-7. Interesse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 augustus 2007 Report Share Posted 22 augustus 2007 Als ik even mag, heb ooit eens een folder gehad uit de begin jaren negentig. Daar stonden de klasse A mono blokken in de ...25, die glazen platen speler. Maar.... ook een hele mooie 2 weg luidspreker met ribbon tweeter, weet niet meer welk type, die wil ik wel weer eens zien. Ze hadden daar ook vloerstaande luidspreker van. Zag er erg mooi uit. Maar geen echte vintage denk ik.... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2007 Report Share Posted 22 augustus 2007 Vintage Marantz-forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 23 augustus 2007 Report Share Posted 23 augustus 2007 Hoi, na wat zoeken en googlen, heb ik ze, het waren de LS 85 en de LS95. Vond en vind ze er toch nog altijd mooi uitzien, waren volgens mij wel duuuur. LS85 LS95 Heb ooit op basis van de standaard van de LS85 een standaard van metaal gevuld met zand gemaakt voor mijn Matrix 2s2. Zag er erg mooi uit al zeg ik het zelf. helaas alleen analoge foto's maar geen scanner. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts