Jump to content

Hoofdtelefoon

Recommended Posts

Ik ben al lange tijd bezig om voor wat betreft een hoofdtelefoon geheel tevreden te worden. Ik heb de duurste hoofdtelefoons gehad en allemaal vallen ze af. Hetgeen me op dit moment nog het beste bevalt is een sennheiser PX100, zowel voor portable als voor thuis. Dat is op zich zeer schokkend maar waar.

Ik ben eigenlijk op zoek met een hoofdtelefoon die een beetje vergelijkbaar klinkt, maar dan met iets meer openheid en een iets groter geluid. Hoofdtelefoons die ik onder andere al geprobeerd heb zijn: Grado RS1, Sennheiser HD650, Beyerdynamic DT880. Vroeger heb ik al een Stax gehad maar dat is "not my cup of tea".

Wie heeft er suggesties?

ben altijd erg onder de indruk geweest van de duurdere sony's

met name het model met die houtlook en geitenleer heb ik ooit mogen beluisteren en dat was hifi ten top. Ik weet niet of ie nog gemaakt word. even de site checken denk ik.

sennheiser is moeilijk te overtreffen.

Je kan proberen een AKG K1000 te beluisteren of deze voldoet aan je wensen. Helaas wordt dit type niet meer geproduceerd, maar is wel redelijk goed via Ebay, etc te verkrijgen. het is een volledig open systeem met een soort luidsprekers die voor je oren hangen (geen last van zweterige rode oortjes). Die luidsprekers zijn zodanig te verstellen dat het geluidsbeeld niet zoals gebruikelijk 'in je hoofd' is, maar voor je zoals met normale luidsprekers. Verder kan/moet de K1000 op de luidspreker-uitgang van de versterker aangesloten worden.

Een totaal andere hoofdtelefoon met een geheel andere beleving dan wat gebruikelijk is.

groet,

Henk

Ik ben eigenlijk op zoek met een hoofdtelefoon die een beetje vergelijkbaar klinkt, maar dan met iets meer openheid en een iets groter geluid. Hoofdtelefoons die ik onder andere al geprobeerd heb zijn: Grado RS1, Sennheiser HD650, Beyerdynamic DT880. Vroeger heb ik al een Stax gehad maar dat is "not my cup of tea". Wie heeft er suggesties?

Best Karma,

Kun je ons wat gedetailleerder vertellen wat je aan bovenstaande hoofdtelefoons niet beviel?

Had je ze trouwens aan een hoofdtelefoonversterker beluisterd (welke) of gewoon aan de uitgang van een cd-speler?

Welke Stax heb je gehad en wat beviel daaraan niet?

Met vriendelijke groet,

Erjee.

• 2 weeks later...

Zowel de AKG K1000 als de (traditionele) opvolger AKG K701 zijn prachtstukken, maar als je echt iets anders zoekt komt de eerste in aanmerking. Die moet je beslist horen want het is een totaal andere ervaring, zowel fysiek als qua geluid. Superneutraal ook.

De AKG K701 wordt zeer verschillend gewaardeerd, ik zie ook veel spijtoptanten. Zo staat er nu een te koop op marktplaats voor slechts 200 euro.

Zowel de AKG K1000 als de (traditionele) opvolger AKG K701 zijn prachtstukken, maar als je echt iets anders zoekt komt de eerste in aanmerking. Die moet je beslist horen want het is een totaal andere ervaring, zowel fysiek als qua geluid. Superneutraal ook.

De AKG K701 wordt zeer verschillend gewaardeerd, ik zie ook veel spijtoptanten. Zo staat er nu een te koop op marktplaats voor slechts 200 euro.

De K1000 wordt al enkele jaren niet meer geleverd in is alleen (heel sporadisch) op de diverse tweedehandssites te vinden.

Maar uniek was en is ie zeker.

Omdat ik jaren lang plezier van de Stax heb gehad, ben ik gewend aan het luisteren van muziek via een hoofdweergever. Ik denk dat menigeen niet door dit gewenningsproces heen komt. Het is namelijk anders muziekluisteren (beleven) dan via luidsprekers.

Das een hele sterke opmerking!

Uit pure noodzaak ben ik ook weer aan de hoofdtelefoon geraakt, maar moet zeggen dat me dat helemaal niet tegen valt. Het geluidsbeeld is erg anders dan via luidsprekers. Misschien is 't dat waar Karma het grootste probleem mee heeft. Klopt dit Karma?

Misschien dat je op 4 februari in Terneuzen op deze Luistershow met tientallen hoofdtelefoons & -versterkers het beste beeld kunt verkrijgen van wat er op het gebied van hoofdtelefoons te krijgen is.

Ik heb een laatste poging gewaagd en heb een hoofdtelefoon aangeschaft die ik vroeger al heb gehad. Een DT 990 pro van Beyerdynamic. Het was een verademing om deze weer te horen. Deze hoofdtelefoon is veel dynamischer dan de HD650 van Sennheiser of een Grado RS1.

Jammer genoeg hoor ik dat de CEC barst van de kwaliteiten maar dat het geluid met de Beyer in mijn combinatie te druk wordt. Dat hoor je niet direct, maar wel als je er langer naar luistert. Het is wel verbluffend om allemaal te horen wat je hoort. Ik heb nu een buizenbakje als hoofdtelefoonversterker en dan is dat probleem opgelost. Nu weer langer luisteren of er weer niet een ander storend element opvalt ...

Uit pure noodzaak ben ik ook weer aan de hoofdtelefoon geraakt, maar moet zeggen dat me dat helemaal niet tegen valt. Het geluidsbeeld is erg anders dan via luidsprekers. Misschien is 't dat waar Karma het grootste probleem mee heeft. Klopt dit Karma?

Ik denk dat dit klopt tenminste voor wat betreft impact en ruimtelijkheid die je anders ervaart. Voor het overige zoek ik aansluiting bij de rest van mijn set en de kwaliteiten die ik daarin mooi vind. Ik denk dat met name de voorgaande zin het grootste struikelblok is met de hoofdtelefoons die ik gehad heb.

Je zoekt dus naar fouten ipv dat je muziek luistert :confused::blink::huh::o

Nope ik zoek iets waarmee ik langer naar muziek kan luisteren zonder dat storende effecten optreden