Jump to content

beschadiging versterker hoe te handelen?

Leon S.
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een versterker hk 3480 en die heeft een beschadiging die erg opvalt. Waarschijnlijk is het front van metaal met een laagje chroom erover. Op de plek waar het chroom weg is (beschadigt dus) glimt het nogal doordat het metaal daar zichtbaar is. Zijn hier middelen voor om dit bij te werken? Zo ja welke en waar verkrijgbaar?

Groeten Leon

Hallo,

Ik heb een versterker hk 3480 en die heeft een beschadiging die erg opvalt. Waarschijnlijk is het front van metaal met een laagje chroom erover. Op de plek waar het chroom weg is (beschadigt dus) glimt het nogal doordat het metaal daar zichtbaar is. Zijn hier middelen voor om dit bij te werken? Zo ja welke en waar verkrijgbaar?

Groeten Leon

Bijwerken zal je altijd zien, verchromen lijkt me een moeilijk verhaar.

Of alles glimmend maker, polijsten dus.

Of over laten spuiten, maar nogmaals het lijkt me erg moeilijk dit weer mooi te krijgen.

Als ik met het probleem zou zitten zou ik het onderste deel mooi polijsten en dus in zijn geheel glimend maken.

Zijn er nog andere suggesties?

Beste Leon S.

Zou je zo vriendelijk willen zijn niet 2 x hetzelfde topic te willen openen bij een volgend "conflict" :confused: Nu lopen er dus weer 2 draadjes parallel, wat het allemaal niet duidelijker maakt :(

Je zit dus met een kras in je geborsteld aluminium front ? Chroom wordt nl op een oppervlak gedampt en daarvoor moet er eerst een metalen laag (bij voorkeur koper) op het te verchromen oppervlak gemaakt worden. Mocht het chroom eraf gaan (bladderen) zou je een koperkleurige ondergrond moeten zien.

Blijkbaar is dat niet het geval en zie je een blinkende kras. Het front is dus van geborsteld aluminium. Een kras krijg je er niet uit. Ik ken iig geen spul waarmee je dat front kunt bewerken zodat de kras onzichtbaar weggewerkt kan worden. In feite heb je 3 opties hoe te je zoiets wel onzichtbaar kunt maken.

Optie 1: De goedkope oplossing, de kras blijft zichtbaar, maar wordt wel mat. De kras "bewerken" met een glasfiber stift. Dit is een potlood met glasvezel haartjes erin, waarmee je de kras kunt matteren. Is ook geschikt voor fijn schuur-/polijstwerk en het reinigen van zwaar geoxideerde contacten (zie topic: "Schoonmaken van contacten (laatste bijdrage van Rastaphil))

Optie 2: Tamelijk bewerkelijk, maar met prima resultaat. Het front eraf en door een spuiter laten overspuiten. Erik Klijnsmit heeft dit ooit met zijn HK cd-speler gedaan. Ziet er prima uit, maar de belettering op dat gedeelte van het front ben je kwijt.

Optie 3: Het beste resultaat maar lastig te realiseren. De dealer lief aankijken en vragen of hij je een nieuw front wil bestellen (tegen kostprijs :rolleyes: ) bij de importeur. Zolang de versterker nog in het programma zit, moet dat mogelijk zijn. Welke kosten eraan verbonden zijn weet ik niet. Het zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn.

Hoi Sodejuu,

Ja sorry maar ik wist eigenlijk niet goed waar dit topic thuishoorde, het kan namelijk ook onder techniek vallen vandaar dat ik daar ook een topic geopend heb, niet echt handig dat ben ik met je eens.

Met de suggesties die je aan de hand doet kan ik wel wat mee. Ik baal echt als een stekker want het stoort behoorlijk en de versterker is net nieuw :( Maar goed, eens kijken wat ik kan doen om de schade te beperken. In ieder geval bedankt voor je bijdrage!

Als ie nog vrij nieuw is zou ik eerst eens lief met de handelaar gaan praten om te kijken wat een nieuw front je zou kosten, als dat niet lukt, zelf iets proberen... het blijft natuurlijk wel heel sneu voor je (om eens een hartstikke Hollandse uitdrukking te gebruiken ;) )

:) mvg RastaPhil

• 2 weeks later...

:) soms zijn er nog mooie dingen in het leven! :)

Je kan je ervaring al direct kwijt in het topic: "een warme douche" ;)

mvg RastaPhil