Jump to content

Verschillen tussen

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck
Het lijkt wel of ik de enige ben die nog iets van 'n recentie durft te schrijven. :(

Niet alle audiofielen hebben nou eenmaal ballen :)

Het is denk ik een Zyx-element

De afbeelding werkt bij mij niet.

Ik ben wel benieuwd hoe een kamer er uit ziet als er 13 van die diffusors staan. Heb je dan nog ruimte over om te zitten?

Misschien overbodig:

Het lijkt mij aan te bevelen, alvorens allerlei akoestische aanpassingen door te voeren, toch even te kijken naar de Hawk, die immers zo slank bleef in het laag.

Ik neem aan dat je ook niet altijd zin hebt om met je spullen te slouwen maar misschien had de Array pre toch hier een betere indruk kunnen geven van het uiteindelijke resultaat. Deze pre kwam er tijdens de voorversterker bijeenkomst sowieso goed uit

Het lijkt wel of ik de enige ben die nog iets van 'n recentie durft te schrijven. :(

Niet alle audiofielen hebben nou eenmaal ballen :)

Het is denk ik een Zyx-element

De afbeelding werkt bij mij niet.

Ik ben wel benieuwd hoe een kamer er uit ziet als er 13 van die diffusors staan. Heb je dan nog ruimte over om te zitten?

Misschien overbodig:

Het lijkt mij aan te bevelen, alvorens allerlei akoestische aanpassingen door te voeren, toch even te kijken naar de Hawk, die immers zo slank bleef in het laag.

Ik neem aan dat je ook niet altijd zin hebt om met je spullen te slouwen maar misschien had de Array pre toch hier een betere indruk kunnen geven van het uiteindelijke resultaat. Deze pre kwam er tijdens de voorversterker bijeenkomst sowieso goed uit

Hulde! Een onderwerp over ervaringen! Fijn om te lezen.

Groet, azh

Nog even ter aanvulling. De cayin cd speler is gemodificeerd met twee Tentlabs klokken en een Tentlabs voeding. Ook is het apparaat gedempt met Sirex en sandwich mdf onderplaat met andere dempende voetjes

Dit zoals beschreven op de site van Hawk audio, www.audio.nl onder "tips"

Zowel bij mij als bij Hansko komt het geluid perfect los van de speaker. Achter de speakers lijken zelfs ook nog instrumenten te staan. Alleen er buiten...?? Dat komt maar voor bij een enkele plaat/CD.

:)

Doet een beetje aan Yamaha denken. Wat is voor merk Ruud? En is het twee - of drie weg?

Leuke thread Hans. :)

:):):)

Be-em-double-you... ;)

B&W DM2A bouwjaar zo rond 1978.

En zoals je kunt zien is het een drieweg systeem.

Right, thanks Gents. :) Geweldig dat die vintage modellen de luisteraar gewoon muziek blijven leveren. De ware audiofiel is het dus eigenlijk helemaal niet. ;)

Begrijpt u wel, meneer Klijnsmit? :rolleyes:

Guest Kraus vonBentinck

Ik lees het hele verhaal met plezier en denk me er ook wel iets bij te kunnen voorstellen.

Onder punt 4 noemt Toine "ambi

• 2 weeks later...

Mooi verhaal en interessant voor mij omdat ik binnenkort ook met deze (?) diffusers aan de gang ga :)

Wat de nagalmtijd betreft vraag ik me af in hoeverre de UC dec 2496 een rol kan spelen in de meting.

Je kan met de software van Seoman herhaaldelijk screencaptures binnenhalen die dan het uitsterfgedrag van de frequentiebanden in beeld brengen.

Hoe snel je dit achter elkaar kan doen weet ik niet, het lijkt me wel zinvol om enkele captures per seconde te kunnen uitvoeren en opslaan :)

Met de software van Toine gaat het natuurlijk beter, maar ik weet niet of deze vrij (gratis ;)) verkrijgbaar is :unsure:

Andr

Ik heb vandaag voor m'n "luisteraar" die graag wilde weten wat het effect van die dingen was, de diffusers eens weggehaald.

Nadat hij de hele middag had geroemd over het prachtige en diepe stereobeeld was de reactie... Zet ze maar gauw terug... Wat scheelt dat veel.

Ik heb vandaag voor m'n "luisteraar" die graag wilde weten wat het effect van die dingen was, de diffusers eens weggehaald.

Nadat hij de hele middag had geroemd over het prachtige en diepe stereobeeld was de reactie... Zet ze maar gauw terug... Wat scheelt dat veel.

Mooi verhaal!

Het kan ook omgekeerd:

Ik heb ze van de week meegenomen naar een klant met Apogee Scintilla's en een gigantische schouw midden tussen de speakers -- die is zeker een factor 4 forser dan die bij mij op zolder. Ik was er nogal zeker van dat hij hier een hele winst mee zou gaan boeken, maar de diffusers deden daar weinig tot niets voor het ruimtebeeld. En dat terwijl ze bij mijn nagenoeg identieke setup maken dat de hele achterwand "onhoorbaar" wordt en plaatsmaakt voor een ogenschijnlijk peilloos diepe ruimte. Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal, maar goed, je leert zo dat het ook bij akoestische hulpmiddelen nodig is om ze eerst uit te proberen alvorens tot aankoop over te gaan...