hvsl Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Dit moet ik toch ff kwijt. Gisteren,bij de lokale kringloop,tegen een setje Philips MFB 541 aangelopen. Het is een speakertje van:29x23x18. Aangezien deze nog niet getest waren,kon ik deze kopen voor 7.5 Euro/stuk Dus meenemen die hap! Thuis aangekomen snel kijken hoe en wat? De vorige eigennaar had schijnbaar beslist dat hij de luidspreker maar op een andere wijze moest aansluiten,en had dit rechtstreeks gedaan,door de draden los te knippen vanaf het versterker-gedeelte. De draden vervolgens weer in orginele staat aangesloten,en de luidspreker geprobeerd.... YES,hij doet het Hetzelfde verhaal voor de andere luidspreker,en ook deze aangesloten.... Deze deed in eerste instantie helemaal niets,maar na wat prutsen aan de ingangsschakelaar,GELUID Zo,na het bij elkaar zoeken van 5-din snoeren en verlopen,de speakers aangesloten op de pre-uitgang van de Luxman L-410. Effe wachten en jawel,beide speakers schakelen mooi in nadat er signaal kwam... Snel ervoor gaan zitten en luisteren. In het kort mijn bevindingen: Ongeloofelijk hoeveel laag deze kleine speakers geven,mischien wel een beetje TE. Het mid en hoog is ietsjes terughoudend,en mist wel wat in detail. Maar overall ben ik toch wel verbaast wat deze kleine Philips voormekaar krijgt. Al met al een prettige luidspreker gezien het formaat (en leeftijd)... En ik heb er weer een speeltje bij vrgr.Harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 7.50 euro per stuk... en nog werken ook. Voor mij ben je de mazzelaar van de maand Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 nee dat is stekkie :D, (zie: 2ehands forum) GAme Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:nee dat is stekkie , (zie: 2ehands forum) GAme Dat moet nog blijken. van bovenstaande MFB boer is het al duidelijk. PS MFB boer is NIET hatelijk en/of rot bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsl Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Uhm,iemand van jullie deze speakers al eens gehoord? Ben wel een klein beetje benieuwd naar jullie mening........ MFB Boer Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Ik hoor die dingen regelmatig bij 2 vrienden van me. 1 heeft ze gewoon op de luidsprekeruitgang geknoopt en dat is niet aan te raden. de ander heeft er een aparte voorversterker bij (oud aristona ding) en dat gaat toch beduidend beter. In beide gevallen is het laag wat er uitkomt verbijsterend (zeker als je weet dat t spul minimaal 20 jaar oud is) Zelf ben ik wel eens aan t knutselen geweest om ze in een hybride electrostaat te zetten. (hier ben ik mee gestopt omdat t niet te doen is om 2 verschillende versterkers goed aan t laten sluiten op zo'n systeem) Zoals ik al ze met de voorversterker die er eigenlijk voor ontworpen was klinkt het gewoon strakker) Je hebt er gewoon een koopje aan want ze worden regelmatig op marktplaats aangeboden en dan beginnen de prijzen toch mooi bij 75 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsl Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Heb nu al deze luidsprekers op vanalles en nogwat aangesloten,en het klopt wel wat je zegt Diy. Het klinkt inderdaad beter via een pre,of zoals nu gewoon rechtstreeks op de uitgang van mijn laptop. Wil met mijn vraag ook geen diss.starten in high-end kringen(mijn magnepan's spelen deze dingen gewoon WEG in alle opzichten),MAAR het klinkt zeker niet verkeerd. Ik vraag me dus alleen af of meerdere van jullie deze ervaring ook hebben.?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 De 541 is een meer dan leuk speeltje ik heb zelf een setje als PC-speakers via een een KENWOOD Basic C2 vv, en het zijn echt 2 verdomd goed klinkende weergevers ! en 15 euro ? een giller he !! MFB 541, bouwjaar vanaf 1975 Link to comment Share on other sites More sharing options...
le T Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 jongens, dit moet ik even kwijt. Het motional feedback systeem is een actief systeem, dat werkt met terugkoppeling naar de versterker middels een bewegingsopnemer. Dit werkt natuurlijk niet als je dit gaat omzeilen door een versterker direct op de speaker aan te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 november 2003 Report Share Posted 5 november 2003 Dat weten wij wel maar die vorige eigenaar blijkbaar niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts