Jump to content

zoek hifi mentor

cerwinvega
 Share

Recommended Posts

Dit is een raar verzoek, maar na het schrijven van mn vorige relaas (zie boven) kwam ik op dit briljante idee, ik vraag gewoon of er iemand is die mij in de wereld van hifi en high end kan inwijden. Zo een keer per week ofzo. Ben dus 28 en sinds de aanschaf van mn NAD versterker hopeloos verliefd geraakt op hifi, of eerder gezegd is een oude interesse opgewakkert met een ontploffing. Ben bezig met de kunstacademie maar die keuze was verkeerd, zo verkeerd. Ik wil uiteindelijk professioneel werkzaam zijn in de branche.

Dus, is er iemand in de buurt van enschede, of enschede zelf die bereid is een hopeloos verliefd iemand te helpen??

Ik gooi maar een lijntje uit he :wub:

Guest Kraus vonBentinck

Lees in het forum recensies eens wat luisterverslagen van bijeenkomsten, dat is wel leuk om te lezen waar anderen op letten of hoe men het heeft aangepakt of beleefd.

Als je begin Februari naar Sneek gaat dan kom je mensen zat tegen, daar zie je een hoop forummers en zat mooie spullen, ook 2e hands en kun je vooral eens luisteren hoe een topset kan klinken ( als het niet veel te druk is om te luisteren)

28 is de mooiste leeftijd, dan heb je nog goede oren :D

Een mentor?

Iemand hear heeft als motto "wie met andermans oren luistert, bedriegt zichzelf" Ga daar maar van uit.

wie weet is die audioclub wel een idee ja. En natuurlijk zoek ik niet een mentor om mn oren te vervangen, eerder om mij de mogelijkheid uberhaupt te geven om mn oren ergens op los te laten en om mij theoretische kennis bij te brengen. Bij hobohifi in enschede hadden ze er weinig zin in bleek na twee woensdagen. En bij hifistudio city lijken ze zo onwillig, of zo uit de lucht, weet niet.

hoe dan ook, ik bedenk wel iets

wie weet is die audioclub wel een idee ja. En natuurlijk zoek ik niet een mentor om mn oren te vervangen, eerder om mij de mogelijkheid uberhaupt te geven om mn oren ergens op los te laten en om mij theoretische kennis bij te brengen. Bij hobohifi in enschede hadden ze er weinig zin in bleek na twee woensdagen. En bij hifistudio city lijken ze zo onwillig, of zo uit de lucht, weet niet.

hoe dan ook, ik bedenk wel iets

En laat je vooral niet gekmaken.

Precies. Een mentor is wat mij betreft gevaarlijk. Mensen hebben vaak hun eigen mening over bepaalde dingen, en houden daar stug aan vast. Ik denk dat we daar allemaal wel schuldig aan zijn. Wat je dus krijgt is een behoorlijk eenzijdig beeld, iets wat niet goed is.

Bij een club ben je er veel beter aan toe (tenzij iedereen het altijd met elkaar eens is ;) ). Je krijgt dan van alle kanten wat mee, en leert zelf veel meer over dingen nadenken. Dat laatste: zelf een beeld vormen, is het allerbelangrijkste wat er is in de hifi wereld. Laat je niet gek maken door dingen die anderen zeggen, maar ontdek het zelf! Er zijn zoveel meningen... er kunnen er vast nog wel een paar bij :D Zeker omdat de meesten onder ons dit niet als een exacte wetenschap zien.

Precies. Een mentor is wat mij betreft gevaarlijk. Mensen hebben vaak hun eigen mening over bepaalde dingen, en houden daar stug aan vast. Ik denk dat we daar allemaal wel schuldig aan zijn. Wat je dus krijgt is een behoorlijk eenzijdig beeld, iets wat niet goed is.

Bij een club ben je er veel beter aan toe (tenzij iedereen het altijd met elkaar eens is ;) ). Je krijgt dan van alle kanten wat mee, en leert zelf veel meer over dingen nadenken. Dat laatste: zelf een beeld vormen, is het allerbelangrijkste wat er is in de hifi wereld. Laat je niet gek maken door dingen die anderen zeggen, maar ontdek het zelf! Er zijn zoveel meningen... er kunnen er vast nog wel een paar bij :D Zeker omdat de meesten onder ons dit niet als een exacte wetenschap zien.

Door een veelheid van raadgevers verwerft men wijsheid. Overhaastheid, ongeduld en de hoop op beginnersgeluk stellen maar al te vaak teleur. Of zoiets.

• 3 weeks later...