Jump to content

cd speler.

jopie
 Share

Recommended Posts

De cd-speler zal nog wel een tijdje blijven bestaan. De formaten SACD en DVD-A worden het toch niet. Over een tijdje is het alleen nog de DVD-v die er bestaansrecht heeft. De spelers kunnen zowiezo cd's afspelen en de grote groep consumenten heeft het liefst nog wat te kijken erbij. Voordat de cd zelf gaat verdwijnen zijn we alweer een heel stuk verder. Dat zal zeker nog een jaar of 10 duren.

Voor de kleine groep "audiofielen" blijft er weinig anders over dan hun huidige cd-speler te koesteren. Misschien komt er ooit nog eens een hype zoals nu met de platenspeler aan de gang is. Dan komen allerlei exotische merken ineens weer met cd-spelers :o. En er zullen wel altijd nog wel een paar merken blijven die cd-spelers blijven produceren.

Gezien de enorme hoeveelheid cd's in omloop, zal de cd speler nog lang niet uitgespeeld zijn.

In de gemiddelde huiskamer zal beslist eerder een alleseter komen te staan, veel mensen hebben hun cd speler al verwisseld.

De markt voor betere spelers is echter zeer klein, zie ook de terughoudendheid van veel merken op dit vlak.

Ook is er zeker nog geen sprake van een doorbraak op software gebied en is er op ook de duurdere alleseters nog veel af te dingen.

Op grond van deze afwegingen heb ik toch gekozen voor een cd speler, nieuw materiaal op hybride-sacd kan hiermee ook afgespeeld worden.

Groet Jitze

Of de Cd speler blijft?

Voor dat kleine clubje audiofielen met een top of the line cd speler zeerzeker ja.

Maar het is de grote massa die bepaalt wat er gaat gebeuren.

En als je nagaat dat er in de VS momenteel DVD/SACD multichannel spelers worden verkocht voor $125, de software al vanaf $15 kun je wel zeggen dat het offensief is geopend.

Kortom het is ,zoals altijd,de grote groep die budget aparaten koopt die bepaalt wat er gaat gebeuren.

Remember VHS.

Maar laten we eerlijk wezen ,het wordt wel tijd voor een echt Hig rez. digitaal medium.

Volgens mij zitten over een paar jaartjes de meeste "gewone luisteraars en filmkijkers "met een alles vreter en brander thuis op de bank :rolleyes:

Echter de gewone cd zal niet zo snel verdwijnen gezien de aantallen die er van op de markt zijn gebracht . Ik vergelijk het met de handel wel eens waar ik in zit.

25 jaar terug was er een accuboormachine van 7,2 volt , nu kopen de mensen er eentje van 24 volt (is al mogelijk) . Maar 9,6 volt is er ook nog steeds omdat er mensen zijn die dit ook nog kopen. Van deze machines zijn er ook een ontelbaaraantal op de markt.

groetjes John

hmmm nou waar het naar toe gaat met de CD is nog maar de vraag, wat mij betreft is dat nog verre toekomst en zeker geen gelopen race.

Wat ik wel als ontwikkeling zie is dat de meeste mensen een alles vreter kopen en dat de markt hier ook op inspeelt. Voor een "dedicated" CD speler is steeds minder ruimte.

Geplaatst door siep:

Of de Cd speler blijft?

Voor dat kleine clubje audiofielen met een top of the line cd speler zeerzeker ja.

Maar het is de grote massa die bepaalt wat er gaat gebeuren.

En als je nagaat dat er in de VS momenteel DVD/SACD multichannel spelers worden verkocht voor $125, de software al vanaf $15 kun je wel zeggen dat het offensief is geopend.

Kortom het is ,zoals altijd,de grote groep die budget aparaten koopt die bepaalt wat er gaat gebeuren.

Remember VHS.

Maar laten we eerlijk wezen ,het wordt wel tijd voor een echt Hig rez. digitaal medium.

Beste Siep,

Daar ben ik het niet mee eens , kijk eens naar de platenspeler.

Vroeger had je ook pickupies van 99,00 gulden , al de grote merken hadden zo

Zou het niet mogelijk zijn dat de vraag ook kan worden ..........

waar gaat het heen met de software ?

Liggen niet over een tijdtje alleen nog maar sacd's in diverse formaten in de winkels ? of dvd audio ? Zal dit niet bepalen waar het heen moet met de cd-spelers ? Als ik nu in mijn regio kijk zag je een jaartje terug nog niet 1 sacd liggen, nu zie ik bij diversen winkels al rekjes vol en elke week komen erbij . Alleen de prijs is nog erg hoog wel. Verder zie je b.v. bij enkele zaken ook al meer bakken vol met dvd's dan cd's nog .

groetjes John

Nee. SACD en DVD-A zullen echt nis-produkten blijven. Tegen de tijd dat 't door zou kunnen gaan breken is er wel weer wat nieuws. Bovendien zit het gros er echt niet op te wachten. Die vinden een muziek-DVD (dus DVD-V) veel interessanter, want dan kunnen ze hun geliefde artiesten ook nog eens bekijken.

Geplaatst door Sodejuu:

Nee. SACD en DVD-A zullen echt nis-produkten blijven. Tegen de tijd dat 't door zou kunnen gaan breken is er wel weer wat nieuws. Bovendien zit het gros er echt niet op te wachten. Die vinden een muziek-DVD (dus DVD-V) veel interessanter, want dan kunnen ze hun geliefde artiesten ook nog eens bekijken.

Kijken kan ook mooi zijn (afhankelijk welke lelijkerd op de schijf staat ) :P

Pak een Vanleest in Sittard, loop er naar binnen en kijk eens inderdaad hoeveel ruimte er nu is voor dvd. Of sacd het gaat maken betwijfel ik ook.

groetjes John

Ik heb net sinds een paar maanden een nieuw Northstar loopwerk en DAC gekocht. Deze blijft er voorlopig bog wel even staan.

Ik heb ook een Pioneer alles in een DVD speler voor erbij (heeft SACD, DVD-A, DVD video, MP3 progressive scan etc,....).

Vind eigelijk dat SACDS best mooi klinkt maar het lijkt soms wel of de dynamiek verdwenen is uit de muziek. Dus vandaar dat ik nog steeds als favoriete medium gewone cd-tjes heb. (De analoge fans zouden ook eens een Northstar 192 moeten beluisteren).

Conclusie de cd speler blijft nog wel even. Misschien niet in de winkel maar wel bij mij thuis.

Ik pruts ook nog maar even met CD-spelers.

Ik denk in de toekomst wel aan een SACD speler, ik denk n.l. dat dit het helemaal gaat maken.

De eerste CD-spelers waren van een veel minder kwaliteit dan de latere... Even wachten leverd volgens mij veel op.

Dat een Nordstar dynamischer klinkt dan een multispeler verbaast mij niks.

Bij die Nordstar is echt alle moderne techniek toegepast.

Veel Multispelers zijn een samenraapsel van min of meer goedkope componenten. Als je zo'n ding open maakt en je kijkt naar de opbouw, weet je genoeg.

De eerste apparaten zoals de Sony's, en Philips SACD 1000 zijn voorbeelden van hoe het ook degelijk kan.

Maar ja als je wilt bezuinigen zijn de kast (blik) en interne montage (in elkaar smijtable) de meest voor de handliggende mogelijkheden.

De tijd zal het leren....

:)

Geplaatst door Haudio:

Beste Siep,

Daar ben ik het niet mee eens , kijk eens naar de platenspeler.

Vroeger had je ook pickupies van 99,00 gulden , al de grote merken hadden zo