Jump to content

Einde van de hobby ?

A90
 Share

Recommended Posts

Wie van jullie heeft het eerder meegemaakt. Een moment dat je denkt "hoe veel heb ik nu echt geluisterd van de week" ?

En dan niet een beetje achtergrond luisteren maar aandachtig ? Wanneer is het punt aangebroken dat je voor je gevoel te weinig aandacht hebt om de investering in audio apparatuur te kunnen blijven verantwoorden ?

Natuurlijk ben en wordt ik nog steeds gepakt door mooie muziekstukken en zal dat ook blijven maar ik denk er steeds vaker aan om de huidige set te verkopen en over te schakelen op eenvoudiger / goedkoper materiaal.

Het tijdstip zit ook niet mee, de oudste is nu bijna vier, de jongste anderhalf en een derde op komst in februari. Ik zie het er van komen dat ik er eenvoudig weg de aankomende jaren aan toe kom.

Dan heb ik ook nog een andere hobby in de vorm van fotografie, dat helpt ook al niet erg.

Dus wie van jullie is al eerder eens 'audio - af' geweest en heeft alles de deur uit gedaan ? Spijt van gehad ? of juist niet ? komt het in fases ?

Juist op het moment dat ik alles van mijn set naar het zin heb en voor mijn idee een goede set te hebben komt er dit...

:o

ben benieuwd

Michael

Toen onze kinderen tussen de 2 en 15 waren heb ik weinig met audio gedaan. Ik gaf toen de schuld aan een erbarmelijk akoestiek. In werkelijkheid was ik meer met de kinderen en b.v. PC's bezig. M'n audioset werd er langzaam bejaard van.

Na 'n verhuizing en het feit dat de kinderen meer hun eigen weg gingen, heb ik de hobby weer opgepakt...

'N kennis van me zei eens..

"die audio hobby komt altijd terug"... Voor mij gold dat in elk geval w

Wie van jullie heeft het eerder meegemaakt. Een moment dat je denkt "hoe veel heb ik nu echt geluisterd van de week" ?

En dan niet een beetje achtergrond luisteren maar aandachtig ? Wanneer is het punt aangebroken dat je voor je gevoel te weinig aandacht hebt om de investering in audio apparatuur te kunnen blijven verantwoorden ?

Natuurlijk ben en wordt ik nog steeds gepakt door mooie muziekstukken en zal dat ook blijven maar ik denk er steeds vaker aan om de huidige set te verkopen en over te schakelen op eenvoudiger / goedkoper materiaal.

Het tijdstip zit ook niet mee, de oudste is nu bijna vier, de jongste anderhalf en een derde op komst in februari. Ik zie het er van komen dat ik er eenvoudig weg de aankomende jaren aan toe kom.

Dan heb ik ook nog een andere hobby in de vorm van fotografie, dat helpt ook al niet erg.

Dus wie van jullie is al eerder eens 'audio - af' geweest en heeft alles de deur uit gedaan ? Spijt van gehad ? of juist niet ? komt het in fases ?

Juist op het moment dat ik alles van mijn set naar het zin heb en voor mijn idee een goede set te hebben komt er dit...

ben benieuwd

Michael

beste A90

hoe meer kinderen , hoe heerlijker het is om op een rustige zaterdagavond eens een lekker stuk van Bach's orgelwerken op te zetten.

dus houden die set,

ook ik heb drie kinderen, een eigen zaak, veel werk, maar maak altijd tijd vrij voor de hobby,'

;)

Naar mijn ervaring duurt zo een periode een aantal jaren, maar ook bij mij kwam de interesse in audio weer terug toen de kinderen wat ouder werden.

Goede spullen blijven goed en volgens mij is wegdoen zonde en krijg je later spijt van. Aan de andere kant wegdoen en later weer de draad oppakken door weer een nieuwe set op te bouwen is mits de middelen voorhanden zijn ook weer leuk.

Hi,

Ik heb zojuist m'n eerste kleine erbij. De grote ML sequels zijn de deur uit. De boxen zijn dus vervangen door een kinderbox. De rest staat op zolder muv de cd speler + stax. Daar luister ik dan regelmatig naar bijv. Bach orgel. Zo'n koptelefoon kan een hele goede oplossing zijn, omdat er makkelijk een rustige luister'ruimte' voor te vinden is.

Uiteindelijk kun je het net als ik waarschijnlijk het toch niet laten en begin je weer van voor af aan. Anders snuip je ook niet op dit forum rond!

-------volgens jaar een nieuwe installatie?-------

Groeten, MartinJan

Met m'n set bezig zijn en muziek luisteren zijn (naast mijn interesse in koffie) de enige hobby's waar ik waarschijnlijk nooit op uit gekeken zal zijn. Natuurlijk zijn er periodes dat je er minder actief mee bezig bent, maar de set staat toch wel iedere dag een aantal uurtjes te spelen. Dat vind ik juist het leuke van deze hobby: je kan het zo passief/actief beleven naar gelang je behoefte.

Ik heb diverse hobby's gehad die om een of andere reden altijd op niets uitliepen en waarvan de spullen uiteindelijk voor een habbekrats op marktplaats belandden:

- Keyboard en/of gitaar spelen: ik had niet de tijd en discipline om elke dag weer te gaan oefenen.

- Skaten: ben een keer lelijk gevalen en heb maanden last van m'n pols gehouden. Het plezier was er toen wel van af (ik durfde ook niet meer).

- Flight Simulatie: uiteindelijk was ik alleen maar bezig om mijn computer steeds te upgraden voor net die ene frame per seconde extra. Samen met alle andere accesoires die noodzakelijk waren om het realisme te verhogen heeft het me handen vol met geld gekost en uiteindelijk heb ik weinig vlieguren gemaakt.

- Fotografie: het ontbrak me aan inspiratie om leuke thema's te bedenken. Heb er nog wel een LOI cursus gevolgd, maar toen ik de opdracht kreeg om midden op het spoor te gaan staan en met verschillende objectieven een foto van de rails en bovenleiding te maken had ik er spontaan genoeg van.

Ik ben nu vanaf 2003 bezig met HiFi en sinds die tijd ook meer geinteresseerd in verschillende soorten muziek. Het heeft me nog nooit verveeld en het lukt me iedere dag wel om er eventjes tijd voor vrij te maken. Heerlijk ontspannend na een dag hard werken luisteren naar muziek (met een lekkere zelfgetapte espresso).

Ik zou in het geval de interesse (tijdelijk) minder zou zijn de set toch niet zo maar weg doen, tenzij je het geld echt nodig hebt voor andere zaken. Je krijgt er natuurlijk minder geld voor terug dan je eraan hebt uitgegeven en mocht het weer gaan kriebelen, dan kost het weer een vermogen om de set weer op te bouwen.

Beste Gruiter,

Kinderen zijn heel geschikt om de aandacht van hifi af te leiden!

In mijn geval hebben ze ertoe geleid dat ik jarenlang genoegen heb genomen met een gigantisch, zeer complex, doch volslagen mislukt zes-weg luidsprekersysteem - wegens voortijdige werping zelfs nog voorzien van dunne testkabeltjes in de baspoot!

Altijd wanneer ik dacht "ik ga d'r nou wat an doen!" was er wel weer een verzorgende of pedagogische activiteit vereist, die de voorgenomen hifi-werkzaamheden verijdelde.

Maar wellicht draai ik de zaken om.

Waarschijnlijk is hifi gewoon iets waarmee arme zielige stumperds zonder kindertaak zich onledig kunnen houden, en zich wijs kunnen maken toch nog iets zinvols te doen.

Ik denk dat velen wel eens in zo'n dip zitten...ik ook regelmatig....weet niet waar naar te luisteren..niks bevalt me...stop dan ook erg vaak met luisteren...kijk soms audio voor dagen niet aan.

Heeft, bij mij althans,niets te maken met kids...die belemmeren mij mijn hobby niet...tis meer bij mij zelf ;)

Ik kan me de tijd nog goed heugen dat ik stond te popellen om weer eens naar de shop te gaan en gaan lopen kwijlen naar al dat mooie spul.....bergen sites af struinde....bladen verslond...bergen geld uitgaf....maar dat gevoel is weg jammer genoeg :(;)

Wat over is is het plezier met wat ik heb...en ook dat is me soms teveel :lol:;)

Geen paniek dus....komt wel goed

~ Hans ~

hoi,

ik heb ook wel eens periodes dat ik niet of nauwlijks naar m'n set luister

ik heb zelfs periodes gehad dat ik alleenmaar luisterde als ik weer eens geupgrade of gemodificeerd had,

in die tijd heb ik vaak gedacht waarom doe ik het eigenlek nog elke keer weer geld uitgeven en er weinig mee doen,toch ben ik heel blij dat ik de hobby nooit opgegeven heb want ik zit nu weer iedere dag te genieten van mijn set en ben heeeeel blij dat ik het nooit verkocht heb. wat krijg je er nou voor terug vergeleken met de aankoop prijs 3 x niets als je dan toch stopt kan je alles net zo goed in een doos op zolder zetten en weer opstellen als je er meer tijd/zin in hebt.

Het is maar hoeveel waarde je hecht aan je hobby; ondanks een (te) druk leven kun je (met goede afspraken) altijd wel wat tijd in de week vrijmaken voor je hobby.

Met kleine kinderen zal je wel beheerst met de volumeknop om moeten gaan.

Als je een goede set hebt is het zonde om die weg te doen; door het grote aanbod in 2e hands is de opbrengst vaak teleurstellend.

Succes met je uiteindelijke beslissing!

Die verhalen van mensen dat ze elke avond een uur of 3 aan het luisteren zijn geloof ik niet. Maar als je een avond of drie echt kan genieten dan is het ook heel mooi. Daarbij is radio af en toe ook heel leuk.

.......Met kleine kinderen zal je wel beheerst met de volumeknop om moeten gaan.

kwestie van wennen, ;)

mijn kinderen slapen als roosjes wanneer ik beneden daverende klassieke werken afspeel.

maar ze zijn het gewend,

toen ze -9 maanden waren klonk er Bach,

toen ze boven water kwamen klonk er Bach

toen ze onder water gingen (tijdens de doopdienst) klonk er Bach

en nu ze liggen te slapen klinkt er Bach.

tegewoordig word Bach verdrongen door K3 :D

maar toch,...... mijn oudste dochter (7jaar) fluit ook nog wel eens een deuntje van H

.......Met kleine kinderen zal je wel beheerst met de volumeknop om moeten gaan.

kwestie van wennen, ;)

mijn kinderen slapen als roosjes wanneer ik beneden daverende klassieke werken afspeel.

maar ze zijn het gewend,

maar toch,...... mijn oudste dochter (7jaar) fluit ook nog wel eens een deuntje van H

kwestie van wennen, ;)

maar ze zijn het gewend,

tjonge jonge Eric

niet bang dat ze op jonge leeftijd al in een depressie raken ?

nou ja met K3 is er nog een beetje hoop :)

Die verhalen van mensen dat ze elke avond een uur of 3 aan het luisteren zijn geloof ik niet. Maar als je een avond of drie echt kan genieten dan is het ook heel mooi. Daarbij is radio af en toe ook heel leuk.

Ik merk wel dat ik steeds meer " in mezelf " duik op zo'n luister avond....en dan gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de ipod...heerlijk ongestoord even van muziek genieten,afgesloten van de rest van de wereld... ;)

~ Hans ~

tjonge jonge Eric

niet bang dat ze op jonge leeftijd al in een depressie raken ?

nou ja met K3 is er nog een beetje hoop :)

:D:D

kinderen raken niet zo snel depressief hoor,

ook probeer ik ze niks te indoctrineren.

maar ik denk dat het wel belangrijk is dat ze ALLE muziek die op deze wereld klinkt te horen krijgen.

K3, en de bagger van 538 hoef ik ze niet op te dienen,

die muziek krijgen ze vanzelf wel voor hun kiezen.

Bach, H

ben benieuwd

Michael

Blijkbaar was de weg ernaartoe, het verlangen naar spullen die mooi muziek kunnen weergeven, leuker dan de muziek zelf. In het geval dat dat de hobby is, de weg ernaartoe, kun je het best je spullen verkopen en later weer opnieuw beginnen.

Guest tubejack
Wacht maar tot ze gaan puberen... ;) Dan wordt K3 ingeruild voor Justin Timberlake of zo... :D

:D Valt mee hoor, kwestie van goed opvoeden :D

Alledrie de vrouwen hier zijn gek van muziek, ik krijg zelfs af en toe verzoeknummers

voor het slapen gaan, het meeste van mijn muziek vinden ze te pruimen :)

Ik vind het juist leuk om af en toe hun muziek te draaien zoals, Beegees, Dido of nu Steve Ann of

Charlotte Gainsbourg ..... als het te erg wordt, stuur ik ze gewoon naar hun kamer :ph34r:

Een einde van de hobby is hier nog lang niet in zich, het komt net weer heerlijk op gang.

Pubers? meestal heerlijk en vooral eerlijk :D:D:D

Groeten,

Jack

:wub: P.s. jammer... dat die van mij te groot zijn voor K3 :wub: