Jump to content

Final 0.3 klinken wat hard

richard
 Share

Recommended Posts

Ik heb dit weekend nieuwe (demo's) final 0.3 hybride luidsprekers aangeschaft en moet nog iets wennen aan het geluid. Ik heb mijn zilveren kabels inmiddels vervangen door het nieuwe koper van monitorPC en de monoblokken (2x 210 W) tussen de speakers gezet ((lekkere bankverwarming)

Nu lijkt het nog steeds alsof de rechter speaker iets meer presence(hoog) geeft en vindt ik ze nog een tikje te "hard" klinken in het hoog. In recensies lees ik hier niets van, heeft iemand hier ervaring mee?

Verder presteren ze ongelovelijk.

Dank jullie voor de Tips. Ik ben al aan het wisselen geslagen maar dat lost niets op. Creatieve en fraaie demping achter de speakers moet ik nog verzinnen want speakers met zo'n uiterlijk moeten natuurlijk ook in een mooie omgeving staan (ik bedoel de WAF moet hoog blijven).

Maar deze speakers doen zoveel goed dat ik met een big :D mijn CDees opnieuw beluister.

mvg Richard

koop gewoon een accuphase versterker, zit ook nog een toonregeling op, gewoon afstellen op jou ruimte.

Met andere luidspreker kabels of interlinks verander je ook je signaal dus waarom dan niet fijn afstellen met een goede toonregeling.

Je kamer aanpassen is vaak niet mogelijk.

wim

Geplaatst door wim:

koop gewoon een accuphase versterker, zit ook nog een toonregeling op, gewoon afstellen op jou ruimte.

Met andere luidspreker kabels of interlinks verander je ook je signaal dus waarom dan niet fijn afstellen met een goede toonregeling.

Je kamer aanpassen is vaak niet mogelijk.

wim

Mee eens......

Verder heeft een Final echt een hele lange inspeeltijd nodig.

Zo

LS

We dwalen een beetje af. Iedere set heeft zijn eigen klank, daar zijn wij het over eens maar wat is specifiek voor de finals?

Lang inspelen lijkt mij een aardige geste maar wat doet het inspelen met de klank? confused.gif

En toonregeling kan soms een bewust compromis zijn maar pas als ik alle meer natuurlijke oplossingen geprobeerd heb.

R.

natuurlijke oplossing ?

Er zijn een paar mogelijkheden.

opstelling

luidspreker kabel

interlink

ruimte dempen

andere versterker

veel mensen zijn soms jaren bezig met het fijn afstellen van hun instalatie met kabels om hun toonregeling maar niet te hoefen gebruiken terwijl je niks anders doet als met een toonregeling, dus iets weghalen of toevoegen.

mijn accuphase versterker heeft dus een toonregeling.

Het middengebied met 1db gedempt en de rest staat op nul, fijn afgesteld dus en klaar is kees.

• 1 year later...
Ik heb dit weekend nieuwe (demo's) final 0.3 hybride luidsprekers aangeschaft en moet nog iets wennen aan het geluid. Ik heb mijn zilveren kabels inmiddels vervangen door het nieuwe koper van monitorPC en de monoblokken (2x 210 W) tussen de speakers gezet ((lekkere bankverwarming)

Nu lijkt het nog steeds alsof de rechter speaker iets meer presence(hoog) geeft en vindt ik ze nog een tikje te "hard" klinken in het hoog. In recensies lees ik hier niets van, heeft iemand hier ervaring mee?

Verder presteren ze ongelovelijk.

He Richard,

Ik heb FINALS 0.3 (en btw inmiddels grotere ESL 500 aangeschaft met sub's).

De oplossing zit 'm in de luidsprekerkabel. De beste keuze is de QED silver anniversary. Dan gaat er een (nog mooiere wereld) voor je open. Bovendien speel ik deze ESL uitsluitend met arcam eindtrappen. Biwiring levert ook veel voordeel op.

PS de QED silver anniversary kost maar

Hallo

Ik heb ook van die finals 0.3 (een van de eerste versies met houten zij'balkjes') en klinken zeker niet hard of schel.

Ik heb eens nieuwere series gehoord en die klonken niet fraai in het hoog, erg gestressed. Misschien dat je zo'n nieuwere versie hebt ?

Volgens mij zijn die ook veel in Japan verkocht en daar houden ze van zulk geluid

vertelde iemand mij ooit eens.

Eric