richard Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Ik heb dit weekend nieuwe (demo's) final 0.3 hybride luidsprekers aangeschaft en moet nog iets wennen aan het geluid. Ik heb mijn zilveren kabels inmiddels vervangen door het nieuwe koper van monitorPC en de monoblokken (2x 210 W) tussen de speakers gezet ((lekkere bankverwarming) Nu lijkt het nog steeds alsof de rechter speaker iets meer presence(hoog) geeft en vindt ik ze nog een tikje te "hard" klinken in het hoog. In recensies lees ik hier niets van, heeft iemand hier ervaring mee? Verder presteren ze ongelovelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Zijn ze nieuw? De meeste apparatuur heeft een lange tijd nodig om "in te spelen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Draai ze is om, misschien ligt het aan de plaatsing Zo niet dan de eindversterkers, bron, het rijtje af dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 ik denk de akoestiek probeer eens wat te dempen rond de esl maar ook erachter ( ik heb er gordijnen achter hangen en dat werkt heel goed) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Richard, Ik heb ruim 1 1/2 jaar met de Finals 0.3 gespeeld op Sphinx Project 18 eindversterker. E-mail je telefoonnuumer naar j.t.schlepers@cwi.nl dan zal ik je helemaal bijpraten over de finals. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 22 januari 2003 Author Report Share Posted 22 januari 2003 Dank jullie voor de Tips. Ik ben al aan het wisselen geslagen maar dat lost niets op. Creatieve en fraaie demping achter de speakers moet ik nog verzinnen want speakers met zo'n uiterlijk moeten natuurlijk ook in een mooie omgeving staan (ik bedoel de WAF moet hoog blijven). Maar deze speakers doen zoveel goed dat ik met een big mijn CDees opnieuw beluister. mvg Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 koop gewoon een accuphase versterker, zit ook nog een toonregeling op, gewoon afstellen op jou ruimte. Met andere luidspreker kabels of interlinks verander je ook je signaal dus waarom dan niet fijn afstellen met een goede toonregeling. Je kamer aanpassen is vaak niet mogelijk. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Geplaatst door wim:koop gewoon een accuphase versterker, zit ook nog een toonregeling op, gewoon afstellen op jou ruimte. Met andere luidspreker kabels of interlinks verander je ook je signaal dus waarom dan niet fijn afstellen met een goede toonregeling. Je kamer aanpassen is vaak niet mogelijk. wim Mee eens...... Verder heeft een Final echt een hele lange inspeeltijd nodig. Zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Een equalizer is ook wel een optie denk ik. Das wat een goedkoper alternatief dan een nieuwe Accuphase versterker denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Geplaatst door Henrie:Een equalizer is ook wel een optie denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Geplaatst door Ruud: Ehh... ja, leuke smiley (en dat zeg ik niet vaak ) maar wat bedoel je precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 23 januari 2003 Author Report Share Posted 23 januari 2003 LS We dwalen een beetje af. Iedere set heeft zijn eigen klank, daar zijn wij het over eens maar wat is specifiek voor de finals? Lang inspelen lijkt mij een aardige geste maar wat doet het inspelen met de klank? En toonregeling kan soms een bewust compromis zijn maar pas als ik alle meer natuurlijke oplossingen geprobeerd heb. R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 natuurlijke oplossing ? Er zijn een paar mogelijkheden. opstelling luidspreker kabel interlink ruimte dempen andere versterker veel mensen zijn soms jaren bezig met het fijn afstellen van hun instalatie met kabels om hun toonregeling maar niet te hoefen gebruiken terwijl je niks anders doet als met een toonregeling, dus iets weghalen of toevoegen. mijn accuphase versterker heeft dus een toonregeling. Het middengebied met 1db gedempt en de rest staat op nul, fijn afgesteld dus en klaar is kees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
palu Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Ik heb dit weekend nieuwe (demo's) final 0.3 hybride luidsprekers aangeschaft en moet nog iets wennen aan het geluid. Ik heb mijn zilveren kabels inmiddels vervangen door het nieuwe koper van monitorPC en de monoblokken (2x 210 W) tussen de speakers gezet ((lekkere bankverwarming)Nu lijkt het nog steeds alsof de rechter speaker iets meer presence(hoog) geeft en vindt ik ze nog een tikje te "hard" klinken in het hoog. In recensies lees ik hier niets van, heeft iemand hier ervaring mee? Verder presteren ze ongelovelijk. He Richard, Ik heb FINALS 0.3 (en btw inmiddels grotere ESL 500 aangeschaft met sub's). De oplossing zit 'm in de luidsprekerkabel. De beste keuze is de QED silver anniversary. Dan gaat er een (nog mooiere wereld) voor je open. Bovendien speel ik deze ESL uitsluitend met arcam eindtrappen. Biwiring levert ook veel voordeel op. PS de QED silver anniversary kost maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.A.NP Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Ik vind de Finals 0.3 absoluut niet hard klinken. Maar ik heb er inderdaad gordijnen achter hangen en een 1,5 meter ervoor een dik kleed. Als kabels getwist UTP en als versterker een Jadis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erko Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 Hallo Ik heb ook van die finals 0.3 (een van de eerste versies met houten zij'balkjes') en klinken zeker niet hard of schel. Ik heb eens nieuwere series gehoord en die klonken niet fraai in het hoog, erg gestressed. Misschien dat je zo'n nieuwere versie hebt ? Volgens mij zijn die ook veel in Japan verkocht en daar houden ze van zulk geluid vertelde iemand mij ooit eens. Eric Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts