OpaHenk Posted 19 januari 2007 Report Share Posted 19 januari 2007 Bij het onderstaande e-mail-verkeer zijn de namen weggelaten i.v.m hun privacy. Benader alleen geauthoriseerde ACCUPHASE-DEALERS ter bescherming van U !!! ----- Original Message ----- Subject: Form mail In 1992 I bought a beautiful E-206. I had so much pleasure with it for so many years. then I decided to look out for a newer Accuphase model and I decided to get me an E-308, it has a mono button!. I found a second hand on Ebay, paid for it. Then it turned out to be a fraud. I paid and never got my E-308. In the meanwhile I had sold my old 206 already. Now I have nothing, no amplifier, no Accuphase , nothing, and my money is gone. PLEASE HELP ME!!!!! ---------------------------------------------------------------------- Date : 2007/01/10(Wed) 00:03 ----- Original Message ----- Cc: "Hi.Fine" Sent: Thursday, January 18, 2007 6:25 PM Subject: eBay Dear Mr. Your below e-mail to Accuphase Japan has been forwarded to this office for reply. We are sorry to hear that you lost your money on a deal by eBay. We have nothing to do with it, and there are no ways to help you. You must go to know there are quite a number of people, who have had same fate as you. Just go one of Accuphase dealers in your country and ask them for a used E-308. That is the best and sure way to get an E-308. A cheap offer sometimes turns out to be more expensive. Sincerely yours, ************************ Misschien een idee voor hear om een topic te openen, dan kan iedereen er zijn voordeel mee doen. MvG, OpaHenk Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 19 januari 2007 Report Share Posted 19 januari 2007 De waarschuwing uit het relaas hierboven luidt dan vermoedelijk dat je alleen iets op e-bay moet kopen als je gedekt bent doordat je gebruik maakt van PayPal en via hen dus je betalingen moet laten verlopen? De reactie van de opgelichte koper om Accuphase aan te schrijven is wel leuk geprobeerd maar slaat natuurlijk nergens op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 januari 2007 Report Share Posted 19 januari 2007 Bij het onderstaande e-mail-verkeer zijn de namen weggelaten i.v.m hun privacy. Benader alleen geauthoriseerde ACCUPHASE-DEALERS ter bescherming van U !!! OpaHenk Lijkt me een beetje (boel) kort door de bocht. Kopen via Ebay is nu eenmaal een risicovolle onderneming, maar kan erg lonend zijn als men deze in hoofdletters aangeduide dealers simpelweg veel te duur vindt. Risico's nemen leveren voordelen op, maarja, het gaat ook wel eens mis, anders waren het immers geen risico's. Dit is niet specifiek accuphase gerelateerd natuurlijk, maar gewoon met alles wat om redelijke tot hele hoge bedragen gaat en dat zou pleiten om altijd maar alles maar via geauthoriseerde dealers te kopen, maar helaas voor deze dealers, dat willen mensen nu eenmaal niet meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Een kennis heeft ook ooit wat op ebay gekocht betaald en niet gekregen via een omweg heeft die het adres van de verkopende partij achterhaald is is naar duitsland gereden ,naar de woonplaats van de verkoper heeft daar ca 5 uuur in de buurt van de woning gewacht en toen de verkoper thuis kwam aangebeld en gevraagd waar zijn gekocht spul was stond nog gewoon in een soort schuur met nog een heleboel spul (wat waarschijnlijk door andere ook al betaald was) dus de verkopende partij liet wel betalen ,maar leverde gewoon niet af dit voorval is gemeld bij ebay en de man is op de blacklist gekomen en zalgeen spulle meer via ebay kunne verkopen de moraal is dat het meestal wel goed gaat ,maar soms zit het vet tegen en hij ( de kennis) heeft er een dag aan gespendeerd en het spul uiteindelijk gekregen Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Een kennis heeft ook ooit wat op ebay gekochtbetaald en niet gekregen via een omweg heeft die het adres van de verkopende partij achterhaald is is naar duitsland gereden ,naar de woonplaats van de verkoper heeft daar ca 5 uuur in de buurt van de woning gewacht en toen de verkoper thuis kwam aangebeld en gevraagd waar zijn gekocht spul was stond nog gewoon in een soort schuur met nog een heleboel spul (wat waarschijnlijk door andere ook al betaald was) dus de verkopende partij liet wel betalen ,maar leverde gewoon niet af dit voorval is gemeld bij ebay en de man is op de blacklist gekomen en zalgeen spulle meer via ebay kunne verkopen de moraal is dat het meestal wel goed gaat ,maar soms zit het vet tegen en hij ( de kennis) heeft er een dag aan gespendeerd en het spul uiteindelijk gekregen Wat ik me dan afvraag is, controleren we de feedback van zo'n gast dan niet???? Lijkt me sterk dat ie een hoge positieve feedback score heeft. En belangrijker, dus ook kijken hoe hij/zij aan z'n score komt. Als koper of verkoper. We kennen allemaal de goedkope Ipodjes uit China, aangeboden door een verkoper met een 100%pos. feedback score. Kijk je iets verder dan komt die score tot stand door 10,15 of voor mijn part 40 hele kleine aankopen. Is deze m/v nu automatisch betrouwbaar als VERkoper??? dach ut niet, een 99.9% "je wordt geflest garantie". Dus kijk eens wat beter naar de feedback score. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 de feed back was goed ,met name "was"goed maar dat zegt op dat moment nie wat ...................bleek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Ik heb een keer of 14 al wat gekocht via ebay de laatste jaren. Het is altijd goed gegaan. Inderdaad de beste tip is goed te kijken naar de feedback. Als je met paypal betaald ben je voor niks verzekerd voor betalingen tot meen ik 500 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daultonlee Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Als je op ebay.de iets koopt wat je echt graag wilt....haal het dan gewoon zelf op en offer daar een dag aan op......nooit teleurstellingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Ik snap het topic niet echt... Iedereen weet dat er overal vreemde vogels rondlopen, zeker op internet. Je moet echt met oogkleppen rondlopen om dat niet te weten. Als je dan op ieder willekeurig cheap ass ebay aanbod ingaat, dan ben je het imho zelf schuld. Ik heb de laatste jaren al een aantal keren wat gekocht en dat ging altijd prima. Ik kijk altijd naar de referenties van de verkoper en stel wat vragen om de serieusiteit na te gaan. Verder altijd opletten met centen overmaken: zorg gewoon dat je de transactie altijd om kan keren indien nodig. Hoe moeilijk kan het zijn . En waarom dan in vredesnaam Accuphase mailen??? Mail Ebay, daar heb je nog echt wat aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts