lucky l Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Kan iemand mij vertellen of het altijd beter is je speakers biwire aan te sluiten of niet [als je de mogelijkheid heb]?? En maak het nog uit welke kabel op welke aansluiting gaat[buiten de plus en min natuurlijk]?? B.v.d. lucky Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Ome Henk:Nee, bi-wire is niet altijd beter. Dit zul je proefondervindelijk moeten vaststellen. Op de meeste bi-wire kabels staat aangegeven welke op het hoog moeten en (dus) welke op het laag. Meestal zijn die voor het hoog ook iets langer. Nog een aanwijzing is dat de dikkere op het laag gaat en de dunnere op het hoog. Heb je daar speciale kabels voor nodig dan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Als een filter van een luidspreker "ontworpen" is voor bi wire kun je er van uit gaan dat bi wire beter is. Het beste is om dezelfde kabel te gebruiken voor het midden hoog en voor het laag. Sommige fabrikanten hebben bi wire kabels, deze kabel heeft dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Ik heb het dus gedaan!!Ik vind het een verbetering!!Ik heb gewoon dezelfde kabel gebruikt die er single ook op zit,de v.d hul cs 122[je weet wel die topper ]! Ik vind dat het er nog iets strakker uitkomt!In ieder geval bedankt voor de reacties ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dat je zoveel van die kabel thuis hebt liggen Wil je nog wat over nemen ??Ik heb nog wel een paar meter over!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door leo hifi:als je problemen met fase verschillen wilt krijgen moet je gaan bi-wiren. dit was typisch een mode verschijnsel. inmiddels zijn alle top fabrikanten al lang van bi-wiring aansluitingen afgestapt. Zeg je nou iets om iets te zeggen? Leg maar eens uit waarom een goede bi-wire kabel (van 1 merk en type) faseverschillen oplevert. Zijn alle fabrikanten die nog altijd bi-wire/amping aansluitingen gebruiken verkeerd bezig? Sorry, je vertelt een hoop onzin Leo, onderbouw je verhaal en geef eens met goede metingen aan hoe faseverschillen kunnen ontstaan, want met 2 dezelfde draadlengtes lijkt mij dat uitgesloten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Nou zit er ook een fuse draaiknop boven mijn speakeraansluitingen waar is dat voor?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door lucky l:Nou zit er ook een fuse draaiknop boven mijn speakeraansluitingen waar is dat voor?? Een fuse is een zekering, als je aan dat knopje draait, schroef je de zekering eruit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 2 november 2003 Author Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Een fuse is een zekering, als je aan dat knopje draait, schroef je de zekering eruit... shame,shame!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door leo hifi:als je problemen met fase verschillen wilt krijgen moet je gaan bi-wiren. dit was typisch een mode verschijnsel. inmiddels zijn alle top fabrikanten al lang van bi-wiring aansluitingen afgestapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts