helmond-roos Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 Hallo, ben bezig met upgraden. Heb inmiddels een set van primare, namelijk CD D30.2 en versterker I30. Nu zoek ik daar mooie speakers bij (budget 3000 euro). Ik heb nu mission 572, deze klinken lekker warm en zwoel. Eigenlijk houd ik wel van dat geluid, maar het laag is te wollig en het zou ook wel wat opener mogen. Graag hoor ik van jullie suggesties. groeten, Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 Luister eens naar de audio physic tempo IV. Open geluid en past goed bij primare. Of de master four wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 jm lab electra 946. Wat frisser dan de missions zonder scherp te worden. Mooi fundament in het laag en goed stereo beeld. Gehoord in niet ideale omstandigheden maar het leek me veel speaker voor een redelijke prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 Ook een mooi voorbeeld van het paard achter de wagen spannen, luisterruimte en speaker zijn onlosmakelijk met elkander verbonden, de keuze die hieruit voorvloeit bepaalt dan weer voor welk een versterker moet worden gekozen............................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 moet! hoezo MOET. Laat iedereen aub zelf bepalen in welke volgorde zaken aanschaft. volgens jou kun je dus nooit andere speakers kopen zonder dat je dan ook de versterker moet vervangen? Het is gewoon een leuk topic waarbij iedereen zijn favo speaker kan noemen binnen dat budget zodat de persoon in kwestie wellicht op een model komt waar hij eerder niet op was gekomen. we weten allemaal dat hij dan niet vervolgens blind en doof de eerste optie zal aanschaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 eigenlijk lijkt het mij redelijk simpel, zoals speakers en ruimte met elkander uit de voeten moeten kunnen, zo moeten ook speaker en versterker op elkander zijn afgestemd. Echter hetgeen in de meeste invloed op de weergave heeft is de match tussen speaker en ruimte, elke volgende keuze dient hieruit voort te vloeien. En inderdaad dit zou MOETEN, wil je een behoorlijk resultaat bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 januari 2007 Report Share Posted 21 januari 2007 ik vind dat het mag Link to comment Share on other sites More sharing options...
lighting strikes Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 Je kan ook denken aan de Epos M 22, of de ES 25. Open, mild, strak in het laag. Of een B & W 805 S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Luister eens naar de audio physic tempo IV. Open geluid en past goed bij primare. Of de master four wellicht? Inderdaad een goede keuze die Audio Physic, dat was ook mijn eerste ingeving. JM Lab 946 lijkt me een tricky keuze, hangt erg af van zijn ruimte. Deze zijn veel kritischer dan de Audio Physic, ik heb vaak het gevoel dat je bij de JM Labs niet wegkomt zonder behoorlijke akoestische aanpassingen in de ruimte, vooral voor het laag die al snel aangezet/vet overkomt. Natuurlijk geldt voor iedere speaker try before you buy, maar voor de JM Labs geldt dat al helemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 uiteraard eerst proberen. Klopt de combi echter heb je er een wereld speaker aan maar ze zijn idd omstandigheidsgevoelig (is dat wel nederlands?) ik vind JM lab echter zo'n merk dat vaak vergeten word maar toch kwalitatief erg goed werk levert m.i. persoonlijk ga ik liever voor jbl maar die hebben op het moment niet veel in die prijsklasse. de "array"is volgens mij 3000,- per stuk maar heel erg mooi om te horen en om te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Alvorens men speakers koopt, dient men eerst met speakers om te kunnen gaan. je hebt van die figuren die een setje speakers van €3500,- rustig ergens in twee hoeken van een badkamerachtige huiskamer zeten en dan net zo lang met kabels gaan tweaken totdat in hun oren het laag gecontroleerd klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leitmotiv Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Misschien de Dynaudio Contour S 1.4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Een speaker die niet wollig in het laag is en meer informatie levert ? Kijk eens in de Heritage serie van Klipsch, de Heresy III en de Cornwall III bevinden zich rondom jouw budget.................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Je kan ook denken aan de Epos M 22, of de ES 25. Open, mild, strak in het laag. Of een B & W 805 S. Geef mij dan de eerste twee maar. Overigens typisch dat bijna iedereen steeds weer voor de bekende meuk gaat, terwijl die Epos l.s. met gemak het gros van al die meuk ver achter zich laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Een setje oudere Infinity's wellicht? Emim-emit..... Vooral degene zonder basspoort zijn relatief makkelijk in een kamer te plaatsen. Of ze matchen met de bestaande versterker kan ik zo niet zeggen. En uiteraard onderstreep ik het advies van Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Een setje oudere Infinity's wellicht? Emim-emit.....Vooral degene zonder basspoort zijn relatief makkelijk in een kamer te plaatsen. Of ze matchen met de bestaande versterker kan ik zo niet zeggen. En uiteraard onderstreep ik het advies van Jitze Het advies van Jitze is prima! En v.w.b. die (oude) Infinity's, nee, niet alleen die. Ik zou zeggen: probeer het zelf eens uitgebreid uit en kom tot bekering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Een setje oudere Infinity's wellicht? Emim-emit..... Vooral degene zonder basspoort zijn relatief makkelijk in een kamer te plaatsen. Of ze matchen met de bestaande versterker kan ik zo niet zeggen. En uiteraard onderstreep ik het advies van Jitze Het advies van Jitze is prima! En v.w.b. die (oude) Infinity's, nee, niet alleen die. Ik zou zeggen: probeer het zelf eens uitgebreid uit en kom tot bekering. Uitgebreidt luisteren??? Heb jaren Omega's in mijn kamer gehad i.v.m. niet kunnen plaatsen Klipschorns. Niets mis mee hoor, heb nog steeds een setje Renaissance 80 waar veel speakers bij in het niet vallen. Maarja, smaken verschillen he, alleen niet meteen beginnen te roepen dat het niets is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Een setje oudere Infinity's wellicht? Emim-emit..... Top! Setje Renaissance 90, nog steeds D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts