Porcino Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 http://www.hear.nl/news/news.php?id=3435 Dit was het nieuwtje dat mijn maandag weer een beetje opvrolijkt. Met een grieperig lijf thuis zitten is echt niet mijn hobby maar uitgeziekt lijk ik nog niet echt. Tijd om het internet af te struinen want ik wordt gek in bed :S Een Harmonix Workshop in mijn thuisstad Arnhem. Iedere keer als die naam opduikt kreeg ik visioenen van een bedrijf dat vooral een mooi verhaal had, mooie fabels verkocht voor veel geld en verder via de reguliere dealers weinig kansen kreeg. Een merk "om vrij van te sturen" om maar eens een mooie term voor te gebruiken. Toch nemen ze nu de moeite voor een workshop. Ik ga er zeker heen, vrij van vooroordelen maar wel kritisch. Ik wil graag horen wat ze beweren: Het zou mooi zijn als ik mijn ruimte accoustisch kan aanpassen met zulke kleine middellen. Het valt nauwelijks op en is makkelijk te bevestigen. (resonatoren voor het dempen van reflecties, pucks etc.) Weet u, ik ben vrij goed ingewerkt in de materie, en ondanks dat Harmonix met een paar damschijven ruimteresonanties denkt te kunnen bezweren, geeft de fysica mij toch echt andere signalen. Ik wil graag ervaren hoe dat kan. Tot dit moment vallen de producten van Harmonix bij mij onder het kopje visuele tuning. Een volledig legale manier van tunen, en ook dankbaar. Denk aan de golfjes en civics met spoilers en geblindeerde ruiten, hele volksstammen gaan hiervoor. Ach ja, we zullen het meemaken. Vergeeft U mij deze proza, ik laat me verassen en zal u op de hoogte houden van het gebeuren! Groet, Merijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 Beste Merijn, De proza zij u vergeven! Moge betsreschap u ten deel vallen! Wat betreft het verder topic, laat ons de uitkomsten maar weten! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 22 januari 2007 Report Share Posted 22 januari 2007 Ik ben ook van plan te komen, met een gezond portie scepsis. Ik ben benieuwd ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 januari 2007 Report Share Posted 23 januari 2007 Helaas moet ik dan werken. Wel in een leuk restaurantje gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Shun Mook = beter dan Harmonix. Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Shun Mook = beter dan Harmonix.Chris Want? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 http://www.hifi-notes.com/shunmook1-nl.htm ? Het ligt voor de hand maar ik rol al aardig over de grond van het lachen na het lezen van slechts enkele regels.. Edit: Nu heb ik het hele stukje gelezen.. Dat duurde ongeveer 2 minuten. De tijd die ik nodig had om fysiek weer in staat te zijn op mijn stoel plaats te nemen lag in de orde van tien maal hoger.. :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 MEER WELVAART VOOR SOMMIGEN IS MINDER WELZIJN VOOR VELEN! (is mijn nieuw artistiek thema) Yeah right! Mpingo ebony wood heh, ik hoop dat dat dan wel uit ecowaarborg bosbeheer komt, en een fors deel van de winsten naar de plaatselijke bevolking gaat... Iemand? Bevestiging aub mijnheer Bill? Ach apres nous le deluge als IKKE IKKE IKKE maar mijn zakken kan vullen ten koste van de natuur en de gewone mensen! Als ik een stuk tropisch hardhout wil kopen eis ik daar een certificaat bij; ik ben de Max Havelaar van de bossen!!! fck the shitstem!!! Bomboclaat!!! oeps verkeerd been, en verkeerd forum, blijkbaar! Rasta for progress Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 http://www.hifi-notes.com/shunmook1-nl.htm ? Het ligt voor de hand maar ik rol al aardig over de grond van het lachen na het lezen van slechts enkele regels.. Ik ken Rob Wilms vrij goed. Een integer verkoper die je niets aansmeert. Ik zat laatst ook op die dingen af te dingen. Hij vertelde me dat hij ze altijd demonstreerde en het nog niet voorgekomen was dat iemand ze niet kocht. Gezien de prijs heb ik ze maar niet uitgeprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 31 januari 2007 Author Report Share Posted 31 januari 2007 Helaas heb ik door verplichtingen de workshop niet kunnen bijwonen. Geen ervaringen dus. Wat ik wel opvallend vond bij Mijn Hifi dat niemand hoorde dat een van die zogenaamde room-tuning devices (sjoelstenen op een standaard) nochal scheef stond (ondergetekende was wat onbezonnen naar een versterker aan het kijken). Iedereen was zogenaamd onder de indruk van de effecten van de sjoelstenen terwijl in ieder geval 1 van de setjes bijna 1 meter verder door mij zijn opgevangen. Voor mij was dit bewijs dat dit dus nonsense is. Overigens houd ik Rob voor een zeer ervaren en kundig verkoper die voor de verandering wel naar je luisterd. Kan daarom eea niet rijmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Is er iemand w Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfinx Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Volgens het "artikel" over de houten schijven wordt mpingo hout gebruikt in de bouw van cello's, violen, gitaren etc. Als ik op internet zoek naar mpingo staat op meerdere site's dat dit hout met name gebruikt wordt bij de bouw van hobo's, fluiten, klarinetten en ook doedelzakken. HOUTEN BLAASINSTRUMENTEN DUS. Over snaarinstrumeten wordt met geen woord gerept. Nu ze de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hang, bewijst voor mij, zo ik daar al aan twijfelde, dat deze overprijsde (maar welke zgn. tweak is dat niet) sjoelschijven nonsens zijn (overigens net als de meeste tweaks). Audiofielen kun je echter alles wijsmaken, zolang je de tweak maar duur maakt en er een flink kletsverhaal omheen hangt. Ik noem in dit verband ook Furutech's demagnetizer voor LP's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Volgens het "artikel" over de houten schijven wordt mpingo hout gebruikt in de bouw van cello's, violen, gitaren etc. Als ik op internet zoek naar mpingo staat op meerdere site's dat dit hout met name gebruikt wordt bij de bouw van hobo's, fluiten, klarinetten en ook doedelzakken. HOUTEN BLAASINSTRUMENTEN DUS. Over snaarinstrumeten wordt met geen woord gerept. Als voormalig houtblazer heb ik me altijd laten wijsmaken dat voor klarinet, hobo en fluit ebbenhout wordt gebruikt -- afrikaans hardhout geloof ik. Misschien is mpingohout een andere naam voor hetzelfde? In doedelzakken zal het vast ook worden gebruikt en bij cello's violen en gitaren zit er een kleine hoeveelheid verwerkt in de hals, als ik het goed heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 De oprichter van de Scientology .. kerk.. heeft ooit letterlijk gezegd: "If you want to make money, start a religion" Dit is in brede zin toepasbaar op veel gebieden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2007 Report Share Posted 2 februari 2007 Dit soort tweaks mag misschien onzin lijken. Voordat je er een definitieve mening over hebt moet je dat wel feitelijk constateren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 februari 2007 Report Share Posted 2 februari 2007 Dit soort tweaks mag misschien onzin lijken. Voordat je er een definitieve mening over hebt moet je dat wel feitelijk constateren. En als je het dan feitelijk geconstateerd hebt, wordt het verworpen omdat het niet goed gemeten zou zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 2 februari 2007 Report Share Posted 2 februari 2007 Then we'll SUE YOU!! haha een aanrader; de Southpark Scientology aflevering, los van de Harmoniks discussie. http://www.hedning.no/humor/southpark/southpark_S09E12.avi Hear moet het een weekend zonder mij doen, dat scheelt.. Misschien kom ik Jacco en S202000004084 nog tegen op het www.marillionweekend.com ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts