jillessiccovandijk Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Goedemorgen! Ik ben van zins op korte termijn een CD3.5 met flatcap aan te schaffen. Ik draai momenteel met een Micromega Stage 3. Ik heb vorige week een luistersessie met mijn Micromega Stage 3 en de CD5 (eerste model) van Naim gehad. Het viel mij op dat ondanks een veel betere definitie, plaatsing en zo je wilt noemen "muzikaliteit" van de CD5 de presentatie van stem erg up-front was. Kan iemand mij vertellen hoe deze items bij de CD 3.5 met flatcap zijn? Ervaringen zonder flatcap verneem ik ook graag. Deze cd-speler zal bij mij op een nogal aardige combinatie komen te staan, maar ik werk naar een budget. Vandaar dat ik graag hoor wat ik in mijn Krell-Sonus Faber combi mag verwachten van deze cd-speler. Dan zou ik ook graag horen wat men voor een interlink gebruikt aan de cd3.5; ik zal een prachtige Cardas Quadlink moeten vervangen voor een Chord Cobra van eenvierde van de prijs daar de Naim een DIN output heeft.... Vriendelijke groet, Jilles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 En ik maar denken dat Naim intussen ook RCA uitgangen heeft (naast de DIN) Ik heb het idee dat de klankkleur van de CD3.5 redelijk gelijk is aan die van de CD5. Dus ook hier een redelijk up-front geluid, zeker tov de Micromega. Met de flatcap erbij zal de klenkkleur niet veranderen. Het wordt er alleen stabieler mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jillessiccovandijk Posted 25 januari 2007 Author Report Share Posted 25 januari 2007 Naim heeft momenteel ook RCA outputs naast de DIN voor andere Naim-componenten. De CD 3.5 die ik op het oog heb is echter een gebruikte speler met slechts DIN output. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Is het een probleem om er zelf RCA chassisdelen in te bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Het viel mij op dat ondanks een veel betere definitie, plaatsing en zo je wilt noemen "muzikaliteit" van de CD5 de presentatie van stem erg up-front was. Kan iemand mij vertellen hoe deze items bij de CD 3.5 met flatcap zijn? Ervaringen zonder flatcap verneem ik ook graag. De CD5 was de eerste speler met 't nieuwe zwarte front (anno 2000 ongeveer) en word vaak omschreven als 1 van de meer smooth klinkende Naim CD-spelers. Vandaar dat je waarneming me een beetje verbaasd. De CD3.5 heb ik zelf gehad. Eerst zonder, later met flatcap. De CD5 ken ik klankmatig niet, maar de 3.5 is waarschijnlijk wel meer forward dan de CD5. Hij klinkt heel direct, open en gedetailleerd. Hij kan enigszins fel overkomen, maar (imho) niet schel. Een flatcap toevoegen zorgt voor een iets grotere soundstage, met iets meer diepte. Details vallen ook iets makkelijker op. ps. als je 't serienummer weet van de CD3.5 kun je eenvoudig 't bouwjaar nagaan, via de product history pagina. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Moet dit... op je CD-speler...??? Kennelijk wordt iets anders bedoeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 januari 2007 Report Share Posted 25 januari 2007 Moet dit... op je CD-speler...??? Kennelijk wordt iets anders bedoeld Haha , idd Het gaat hier om de Naim CD3.5 CD-speler waar als upgrade een Flatcap (of Hi-Cap) op aangesloten kan worden. De flatcap is een losse voeding, en ziet er zo uit: De HiCap: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts