Jump to content

marantz cd 17

mart
 Share

Recommended Posts

Ik heb een beetje ge-Googled;

De CD17 Mk1 heeft de Philips TDA 1547 (dac7) samen met de SAA7350 als filter. Philips loopwerk en standaard klok.

De Mk2 Heeft nog steeds de dac7 maar met een klok mod.

De Mk3 heeft de BB 1716E dac (2x) en een VAM 1201 loopwerk en verder nog wat uiterlijk

gevonden in engels forum:

In a nutshell, the cd17m3 is more neutral and more tonally balanced and works better in a higher-ended or neutral setup. The cd17m2ki has rose tinted coloration of the midrange so would work better in lesser setup or rather overcome lesser setup shortcoming.

en dat wordt min of meer toegeschreven aan de burr brown.

Mart.

Met de keuze van de uitgangsversterkers kan je de gehele klank naar je hand zetten, dus het is wat kort door de bocht om alleen naar de verschillende DAC's te kijken.

zonder meer mee eens.

daarom ben ik ook benieuwd of er meer is veranderd dan alleen de dac

Mart.

• 3 years later...

mk2 vond ik beter maar ook die was niet veel soeps in mijn oren

Beste m44,

Vond je de mk2 beter dan de mk1? Of beter dan de mk3?

Was/waren de Marantz speler(s) "niet veel soeps in jouw oren" via de Bose versterker en de JBL-boxen?

Wanneer heb jij ooit w

Spido,Marantz of Philips was toch ongeveer het zelfde, een pot nat :)

En dan van die namen HDAM ,is net of het wonderen doet, het is gewoon om de de domme hifi liefhebber om de oren de slaan :D.

Al die kreten is gewoon om de omzet te verhogen,of deze kreet, er worden maar 500 gemaakt :lol:

Maar deze vindt ik wel mooi, Spekstenen Spido of te wel SPS Performer :D

En dan van die namen HDAM ,is net of het wonderen doet, het is gewoon om de de domme hifi liefhebber om de oren de slaan :D.

Al die kreten is gewoon om de omzet te verhogen,of deze kreet, er worden maar 500 gemaakt :lol:

In ieder geval is er nog iemand die jouw reactie leuk vindt :(

nogmaals....

reageer nu eens zo kritisch op iedereen

niet alleen wol.

blijft blijkbaar moeilijk.

gaat me niet om een ban of zoiets dergelijks Jack

ben wel blij dat je iedereen gelijk stelt op deze manier

Ben het gedeeltelijk met je reactie eens. De verschillen in goede cd-spelers zijn relatief zeer klein. Tussen een mk2 en mk3? Dan was er toch iets goed mis met de mk2...

Maar verschil tussen een speaker in een houten kast en in een stenen kast kun je m.i. direct horen.

Dan was er toch iets goed mis met de mk2...

Dac 7 was toen tijdelijk niet leverbaar begreep ik.

en de overige reacties snap ik niet :angry: Kan dat niet achterwege blijven of kan er niet met humor gereageerd worden op niets inhoudelijk toevoegende bijdragen?

Mart

Treshold,een houten kast kan goed klinken en een stenen kast kan ook goed klinken ,

maar je mag niet zeggen dat een stenen kast beter is,

als jij dat beweerd dat een stenen kast beter klinkt ,

dan zijn ook alle draaitafels waardeloos,behalve draaitafels compleet uit graniet of marmer

gemaakt ,dan kunnen alle draaitafels zonder dit materiaal de prullenbak in ;)

Beste Wol,

Bestáán er dan spekstenen draaitafels?

Ik dacht van niet, hoor.

Is ook niet nodig.

Een antieke Thorens TD126mkIII met SME3009 II en Ortofon MC200 is nog steeds goed genoeg voor mij.

Want: vrijwel perfect!

Daar kan maar heel weinig modern spul, hoe groot, zwaar en duur ook, aan tippen!

Overigens: Marantz en Philips hebben beiden terecht een uitstekende reputatie op het gebied van CD-spelers.

Marantz kon lange tijd uit de Philips ruif eten (technische innovaties) doordat het merk onderdeel was van Philips, en maakte apparaten met een zeer hoog prestatieniveau, en van een grote degelijkheid en duurzaamheid.

Deze apparaten waren dikwijls aanmerkelijk duurder dan vergelijkbare Philipsmodellen, waarbij een voordelige prijsstelling als verkoopargument werd gehanteerd.

Marantz apparaten móesten ook wel wat duurder zijn, want anders zou niemand geloven dat ze beter waren!

In ieder geval: geen enkele echte (dus dwangneurotische) audiofiel...