erik klijnsmit Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Zeg, Nu het lekker gaat met het opnemen, wil ik gaan editen. er zijn wat kennissen van mij die ook organist zijn en die het leuk zouden vinden als ik een cd opnam van 'hun' orgel. maar nu de vraag? hoe gaat dat normaal gesproken met een professionele opname in zijn werk? nemen ze dan het muziekstuk drie keer op od zo? en knippen en plakken ze dan de foutloze stukken aan elkaar ? en hoe doe je dat knippen en plakken? ik heb het programma Cool edit pro en ben wat mee aan het stoeien maar word nog niet veel wijzer , wie heeft er praktische tips? alvast hartelijk dank!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Ik ben met juist veel stoeien en knoeien er redelijk achtergekomen hoe Cooledit werkt en ook de tips die het programma zelf geeft helpen veel. Misschien kun je aan een gebruiksaanwijzing van Adobe Audition komen want zo heet Cool-edit tegenwoordig na de overname door Adobe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Als het daarom gaat kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen; ik heb eeb offic Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 januari 2007 Author Report Share Posted 27 januari 2007 Als het daarom gaat kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen; ik heb eeb offic Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 Hallo, In veel commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Tracht niet te uitnemend te zijn:waarom zoudt gij uzelve tot verbijstering brengen? (Prediker) Foutjes horen erbij! Zij bevestigen de menselijkheid. De nabijheid, de tastbaarheid. Perfectie is ons streven. De gulden snede, en dan nog wel symmetrisch. Het onlijflijke, het verhevene. Het ideale. Het platoonse. Maar wat perfect is, kunnen wij niet beminnen In mijn platenkast heb ik tig uitvoeringen van H Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Bij het knippen en plakken moet je rekening houden met de nuldoorgangen cooledit/audition heeft daar speciale functies voor. Edit - Zero crossings - etc Maar in en out faden werkt ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 En alle editing en fratsen doen in ten minste 24 bits. Dus alle signalen die binnenkomen eerst upsamplen naar 24 of 32 bits. Als je helemaal klaar bent dan Mixdown naar 16 bits met correcte dither. O ja, ik zou dat knippen en plakken beperken tot het absolute minimum. Er mogen best wat kleine foutjes inzitten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Het liefste zou je zelfs alles in 32 of 64 bit float willen doen. Zo hou je zo veel mogelijk resolutie bij het editen. Er zijn trouwens schitterende gratis tools beschikbaar, zoals deze of deze. Audacity is ook een prima voorbeeld voor een nette wave editor met veel mogelijkheden. Je kunt zelfs zelf plugins maken, en er is een heleboel al beschikbaar Maar je verder niet te druk over de kwaliteit van mixen en je bekwaamheid. Er wordt ook in de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Het liefste zou je zelfs alles in 32 of 64 bit float willen doen. Zo hou je zo veel mogelijk resolutie bij het editen. Er zijn trouwens schitterende gratis tools beschikbaar, zoals deze of deze. Audacity is ook een prima voorbeeld voor een nette wave editor met veel mogelijkheden. Je kunt zelfs zelf plugins maken, en er is een heleboel al beschikbaar Jammer dat het niet op windows wil draaien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Het liefste zou je zelfs alles in 32 of 64 bit float willen doen. [...] Wapperdewapper: 64 bits komt overeen met 387 dB dynamisch bereik... Je kunt ook overdrijven. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 64 bits komt overeen met 387 dB dynamisch bereik Je bent vergeten de dithering mee te rekenen. Dan gaat er nog een paar dB af. Meteen hoorbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 64 bits komt overeen met 387 dB dynamisch bereik Je bent vergeten de dithering mee te rekenen. Dan gaat er nog een paar dB af. Meteen hoorbaar. Sjips, daar heb je me! DRmax,correcteDither = 10log(3/7 * 2^(2b)) = 381,6 dB Dan wordt het anders ja Op naar de 128 bits. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Of het nu hoorbaar is of niet: waarom zou je het niet doen? PC zijn snel zat en ook voor 64 bit instructies kun te tegenwoordig van die leuke SSE dingen doen. Het kost niks en je wint heel misschien iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Wapperdewapper: 64 bits komt overeen met 387 dB dynamisch bereik... 32 bit zou genoeg moeten zijn als de programmeurs een gedegen numerieke achtergrond hebben (*). Jammer genoeg is mijn vertrouwen in de gemiddelde ingenieur/technicus niet al te groot. (En nu maar hopen dat mijn collega's dit niet lezen). -- Niet echt relevant voorbeeld: waarom voegt Audition standaard dither toe op het niveau van LSB24 *wanneer het ding in 32 bit mode draait!!!*? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 [...]-- Niet echt relevant voorbeeld: waarom voegt Audition standaard dither toe op het niveau van LSB24 *wanneer het ding in 32 bit mode draait!!!*? Ja, waarom. Ik heb me laten vertellen dat de Adobe Premiere Pro implementatie voor audio gewoon Audition is. Die Premiere Pro heeft een 64 bit audio structuur. Het kan dus wel. Moet ik Audition vaarwel zeggen en een DVD programma gaan gebruiken? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 [...] -- Niet echt relevant voorbeeld: waarom voegt Audition standaard dither toe op het niveau van LSB24 *wanneer het ding in 32 bit mode draait!!!*? Ja, waarom. Ik heb me laten vertellen dat de Adobe Premiere Pro implementatie voor audio gewoon Audition is. Die Premiere Pro heeft een 64 bit audio structuur. Het kan dus wel. Moet ik Audition vaarwel zeggen en een DVD programma gaan gebruiken? Groet, Jacco euh misschien om de preview ook goed te laten klinken? Kun je die optie niet uit zetten dan? 64bit? mmm misschien is de code geoptimaliseerd voor een 64bitter. Maar of de proccesing dan ook echt 64 bit is wens ik te betwijfelen. Maar, het kan! Wat je met zo'n overkill moet doen is me echt een raadsel. Beetje absurd om 40bits weg te gooien. Die 32 bit die normaal gehanteerd word is ook alleen maar handiger schrijven! met 3 bytes in een 4byte omgeving te werken is natuurlijk onnodig moeilijk doen. Dus is het 32bits geworden. Zo zou het nu handiger zijn om 64 bits te hanteren met een moderne CPU Meer houd 't volgens mij niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Het ging er mij meer om dat Audition kennelijk een interne precisie heeft van 24 bits. En dat is voor mij een reden om de kliko te overwegen. Terwijl Premiere Pro claimt dat de interne audio bit precisie 64 is. Ik ben het even kwijt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Het ging er mij meer om dat Audition kennelijk een interne precisie heeft van 24 bits. En dat is voor mij een reden om de kliko te overwegen. Terwijl Premiere Pro claimt dat de interne audio bit precisie 64 is. Ik ben het even kwijt. Groet, Jacco als je die dithering niet uit kan zetten dan heb je wel gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Kijk, dat is nu het voordeel van al die gratis open source pakketten: je weet precies wat ze doen. En het was jullie misschien nog niet opgevallen, maar die pakketjes uit de twee linkjes die ik gaf werken inderdaad 64 bits intern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Het ging er mij meer om dat Audition kennelijk een interne precisie heeft van 24 bits. Nee, 32 bits. Maar dan moet je wel diep genoeg zoeken om die auto-dither optie uit te zetten. Hoeveel gebruikers zouden daar in slagen? Audition bevat nog andere foutjes. Als je van 32b naar 16b gaat zonder dither (en daar zijn soms redenen voor) dan gaat het fout. Als je de mixer niet expliciet configureert voor 32b (weer diep verborgen en weer los van de formele 32b mode) heb je 16b. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Het ging er mij meer om dat Audition kennelijk een interne precisie heeft van 24 bits. Nee, 32 bits. Maar dan moet je wel diep genoeg zoeken om die auto-dither optie uit te zetten. Hoeveel gebruikers zouden daar in slagen? Audition bevat nog andere foutjes. Als je van 32b naar 16b gaat zonder dither (en daar zijn soms redenen voor) dan gaat het fout. Als je de mixer niet expliciet configureert voor 32b (weer diep verborgen en weer los van de formele 32b mode) heb je 16b. Al die maatregelen zijn bij mij gelukkig goed in orde. Maar goed, het kan geen kwaad me eens te verdiepen in andere editors. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts