Jump to content

Accuphase liefhebbers!

Tijn
 Share

Recommended Posts

He Duck, dank je wel leuk. Waar ik met name naar op zoek ben zijn files offolders van eind jaren 80 en begin 90. Dit is volgens mij dem inst geliefde periode van Luxman maar vind de versterkers uit die tijd mooi, zoals de C-06 en M-06 en de M-07, natuurlijk ook mijn eigen C-03, M-03.

Tja, Accuphase :wub: Het blijft een (bijna) onebereikbare liefde. De geintregeerde is nog wel te halen maar een voor eind combi :(

Groet,

Andre

• Members
He Duck, dank je wel leuk. Waar ik met name naar op zoek ben zijn files offolders van eind jaren 80 en begin 90. Dit is volgens mij dem inst geliefde periode van Luxman maar vind de versterkers uit die tijd mooi, zoals de C-06 en M-06 en de M-07, natuurlijk ook mijn eigen C-03, M-03.

Tja, Accuphase :wub: Het blijft een (bijna) onebereikbare liefde. De geintregeerde is nog wel te halen maar een voor eind combi :(

Groet,

Andre

>>>Hier<<< staat een bijzonder mooie combi te koop...

25846228_1.jpg25846228_3.jpg

de C280 en de P500, mooi, mooi, mooi...

Het nieuwere speelgoed is ook best aardig

http://www.luxman.co.jp/product/c-1000f/spec.html

http://www.luxman.co.jp/product/b-1000f/index.html

Beste Andre,

Ook ik heb uren kunnen luisteren naar de 408 en 550 de 408 klinkt heel heel erg mooi en kan volgens mij alles aansturen.

Maar het geluid van de 550 pakt mij en of het van dat klasse A komt weet ik niet maar het lijkt wel een buizenversterker geluid, maar dan wel met controle in het laag, dus de voordelen wel maar de nadelen niet : )

En na een half uur luisteren ben je verkocht, in ieder geval iets om niet meer kunnen vergeten.

MvG,

Haudio

Hoi Haudio,

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik nog niet serieus op zoek ben gegaan naar een zaak waar ze staan om ze te beluisteren. Ben bang dat ik mijn allerliefste haar hoofd helemaal gek ga zeuren..... :D

Wat me wel een nadeel lijkt van die 550 en de 530 had dat dan ook is het gebrek aan vermogen. Maar aan de andere kant, met 30w per kanaal moet je toch wel een eind komen. Zo hard draai ik toch niet vlug.

Andre

Benzine kost in Venezuela €0,04 per liter. Dat zelfde goedje is hierruim 30x zo duur. Waar zou dat toch aan liggen :huh: Aan die stropdassen in Den Haag en Brussel :confused::angry:
Stropdassen zijn meestal van zijde gemaakt en benzine van olie. Wat jij zegt is dus de grootste onzin.

Groet,

azh

Sodejuu,

Als je uitgaat van een prijs van 50 dollar voor een vat ruwe olie van 200 liter, kom je aan ruwe olie al op een prijs van 25 dollarcent per liter.

Ik kan mij niet voorstellen dat benzine dan 0,04 ct/l gaat kosten.

In Nederland kost benzine ongeveer 44ct/liter (vuistregel: ongeveer de prijs van LPG) De rest, die wij betalen, gaat via de (kleverige?) stropdassen weer naar ons terug.

Groet,

Leobus

Niet dat die wetenschap een troost is, maar bij benzine weet je dat 80% van de prijs uit heffingen bestaat. Overigens stemmen iedere paar jaar zelf op die stropdassen dus zijn we wellicht zelf mede verantwoordelijk voor de instandhouding van die belachlijke prijs.

Ik ga toch eens aan de importeur vragen waar het enorme verschil vandaan komt. Zag dezeldfe prijsverhouding overigens bij een professionele marantz cd-recorder, dus wellict ligt het niet aan de importeur. In Duitsland en UK is Accuphase net zo duur (Duitsland wel iets goedkoper) Wellicht dat Japan een enorme export heffing oplegt?

Ik verwacht niet dat Japan (of enig ander land) stevige uitvoer-heffingen oplegt. Eerder de EU een invoerheffing, die zijn eigen industrie wil beschermen.

Dat Accuphase en dergelijke hier zoveel duurder zijn, ligt wel voor een deel aan Brussel, die op die manier hun eigen markt probeert te verdedigen.

Dat zou wel eens in strijd kunnen zijn met het WTO verdrag.

Japan doet trouwens hetzelfde met Europese apparatuur. Hetzelfde geldt voor spul uit de VS. Bovendien hanteren ze ook geen exportprijzen. Een importeur betaald nagenoeg hetzelfde bedrag voor een apparaat uit de VS dan een retailer daar. Tel daar invoerrechten, belastingen en winsten bij, en dan begrijp je vanzelf dat dergelijke apparatuur hier duurder is dan daar

Ik draai met Musical Fidelity en Dynaudio en die zijn (nog even gecheckt middels Google) in Japan en de VS vrjwel net zo duur zijn als in (Engeland resp Denemarken en de rest van) Europa. Prive-import van de E-408 uit Japan zou zo'n

Toch blijft het prijsverschil voor zo'n merk tussen het thuisland maar ook bijv. China (zie link hieronder) en aan de andere kant de westerse landen, het lijkt in dit geval niet alleen aan de Nederlandse importeur te liggen, opvallend. Misshien een idee voor Paul Demo die vanuit China wil gaan exporteren?

E-530