Jump to content

Mijn CD63KIs misschien defect?

chendy
 Share

Recommended Posts

Hi there!

cd-63ki.gif

Ik baal! De rechter-output van mijn Marantz doet "raar"... Bij zachte passages kan ik vervorming waarnemen. Deze hoor je dan duidelijk in het mid en het laag, wanneer ik mijn oren dichtbij de drivers plaats. Tevens is er een "tik" te horen bij het skippen van CD-tracks. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. En een evt. schatting van de reparatie-kosten, s.v.p.

Mvg, Chendy.

Hi Paul!

Ik heb alles reeds gechecked. Op dezelfde kabels met een andere bron (mijn DVD-player) is er niks aan de hand. Als ik L + R ouput van de Marantz omwissel, verschuift het probleem mee naar de andere speaker. De speaker is dus niet defect. Ik heb ook al de Marantz op een andere input (AUX) uitgeprobeerd. Maar ook daar is het probleem dan waar te nemen.

Mvg, Chendy.

Geplaatst door Paul Jenner:

Als je op de output van de Marantz Links en Rechts omwisseld komt de vervorming uit de andere speaker ?

PAul.

Lijkt me wel gezien de volgende quote:

Geplaatst door chendy:

[/QB]Hi Paul!

Ik heb alles reeds gechecked. Op dezelfde kabels met een andere bron (mijn DVD-player) is er niks aan de hand. Als ik L + R ouput van de Marantz omwissel, verschuift het probleem mee naar de andere speaker. De speaker is dus niet defect. Ik heb ook al de Marantz op een andere input (AUX) uitgeprobeerd. Maar ook daar is het probleem dan waar te nemen.

Mvg, Chendy.

Hi again!

Idd hoor je het dan bij de andere speaker vervormen. Links of rechts vervormen dus nooit tegelijkertijd. Ik was nog vergeten te vermelden dat ik de volumeregeling van de Marantz nooit gebruik. Deze staat default "vol open".

Mvg, Chendy.

Hoe klinkt het met een hoofdtelefoon? het kan zijn dat deze aftakt na de laatste opamp, het geluid rechts zal dan waarschijnlijk ook vervormd klinken. Klinkt het met de hoofdtelefoon wel goed, is er mogelijk toch iets anders aan de hand. (kapotte interlink? of soldering van de cinchbus los)

Als de speler tikt bij het skippen lijkt het er op dat de mute-transistor het om een of andere reden niet goed doet. Deze kun je meestal zonder probleem verwijderen, het tikken tussen het skippen zal dan wel blijven maar het klinkt meestal (wat) beter.

Richard

• 1 month later...

Zoals ik Chendy al heb gemailed, ik had hetzelfde probleem.

Ik was toen al van plan hem te verbouwen en heb als eerste de mute-torren eruit gehaald. Het probleem was meteen verholpen, dus het was een defecte mute-tor.

Groeten

Frans