chendy Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Hi there! Ik baal! De rechter-output van mijn Marantz doet "raar"... Bij zachte passages kan ik vervorming waarnemen. Deze hoor je dan duidelijk in het mid en het laag, wanneer ik mijn oren dichtbij de drivers plaats. Tevens is er een "tik" te horen bij het skippen van CD-tracks. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. En een evt. schatting van de reparatie-kosten, s.v.p. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 januari 2003 Report Share Posted 20 januari 2003 Chendy, tjek je kabels en pluggen eerst eens zou ik zeggen. Verder is het nog mogelijk dat je een defecte speakerunit hebt. Ik neem aan dat je de volumeregeling van die Marantz niet gebruikt ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 21 januari 2003 Author Report Share Posted 21 januari 2003 Hi Paul! Ik heb alles reeds gechecked. Op dezelfde kabels met een andere bron (mijn DVD-player) is er niks aan de hand. Als ik L + R ouput van de Marantz omwissel, verschuift het probleem mee naar de andere speaker. De speaker is dus niet defect. Ik heb ook al de Marantz op een andere input (AUX) uitgeprobeerd. Maar ook daar is het probleem dan waar te nemen. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Als je op de output van de Marantz Links en Rechts omwisseld komt de vervorming uit de andere speaker ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Als je op de output van de Marantz Links en Rechts omwisseld komt de vervorming uit de andere speaker ? PAul. Lijkt me wel gezien de volgende quote: Geplaatst door chendy:[/QB]Hi Paul! Ik heb alles reeds gechecked. Op dezelfde kabels met een andere bron (mijn DVD-player) is er niks aan de hand. Als ik L + R ouput van de Marantz omwissel, verschuift het probleem mee naar de andere speaker. De speaker is dus niet defect. Ik heb ook al de Marantz op een andere input (AUX) uitgeprobeerd. Maar ook daar is het probleem dan waar te nemen. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 21 januari 2003 Author Report Share Posted 21 januari 2003 Hi again! Idd hoor je het dan bij de andere speaker vervormen. Links of rechts vervormen dus nooit tegelijkertijd. Ik was nog vergeten te vermelden dat ik de volumeregeling van de Marantz nooit gebruik. Deze staat default "vol open". Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Hoe klinkt het met een hoofdtelefoon? het kan zijn dat deze aftakt na de laatste opamp, het geluid rechts zal dan waarschijnlijk ook vervormd klinken. Klinkt het met de hoofdtelefoon wel goed, is er mogelijk toch iets anders aan de hand. (kapotte interlink? of soldering van de cinchbus los) Als de speler tikt bij het skippen lijkt het er op dat de mute-transistor het om een of andere reden niet goed doet. Deze kun je meestal zonder probleem verwijderen, het tikken tussen het skippen zal dan wel blijven maar het klinkt meestal (wat) beter. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 21 januari 2003 Author Report Share Posted 21 januari 2003 Hi! Over de koptelefoon is er niks aan de hand. Dat heb ik ook reeds getest. Iemand een adresje waar ik met de patient naartoe kan gaan? Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FransD Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Zoals ik Chendy al heb gemailed, ik had hetzelfde probleem. Ik was toen al van plan hem te verbouwen en heb als eerste de mute-torren eruit gehaald. Het probleem was meteen verholpen, dus het was een defecte mute-tor. Groeten Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 5 maart 2003 Author Report Share Posted 5 maart 2003 Hi Frans! Idd heb ik je uitleg via mail ontvangen. Thanx nogmaals! Ik moet alleen nog tijd vinden om de "operatie" uit te voeren. Toppie dat je je hebt geregistreerd. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts