Jump to content

geschikte versterker voor mission 733 speakers.

loepymatglas
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een setje mission 733 speakers. Weet iemand misschien wat voor versterker geschikt is voor deze speakerset. (wil ze het liefst bi-wired aansluiten). Ben benieuwd naar de reacties, want ik heb weinig verstand van audioapparatuur.

tja is wel erg persoonlijk.

Ik zal wel weer bekritiseerd worden als ik zeg dat apparatuur klankeigenschappen heeft ipv alleen maar neutraal weergeeft wat er op cd staat. De missions zijn (in mijn herrinering) warm qua klankkleur en persoonlijk vind ik het prettig om warme speakers aan te pakken met heldere dynamische versterkers. Van medevoort bijv of amerikaanse merken zoals harman kardon.

Leen ze om thuis te luisteren.

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een setje mission 733 speakers. Weet iemand misschien wat voor versterker geschikt is voor deze speakerset. (wil ze het liefst bi-wired aansluiten). Ben benieuwd naar de reacties, want ik heb weinig verstand van audioapparatuur.

Ik heb mijn 731's aan Musical fidelities X A50's hangen.

't heeft zelfs het winkel personeel verbaasd.

Nu is het ook wel een beetje overkill :D

Groeten Simon

Hallo,

Ik heb mijn 731's aan Musical fidelities X A50's hangen.

't heeft zelfs het winkel personeel verbaasd.

Nu is het ook wel een beetje overkill :D

Groeten Simon

rule britainnia, britainia rule the waves lalaa :D

Hallo,

Heb de Missions ook ooit wel gehad. Verzwaard met zand erin...loont zeker wel de moeite....Weet wel dat de Missions baat hadden bij een versterker die stroom kon leveren...Had er toen een Electrocompaniet aw 100 eindbak op....wat resulteerde dat t geluid mooi los kwam van de kast....blijft toch een kwestie van proberen...

• 3 weeks later...

Hallo Loepimatglas,heb zelf de 733 gehad.Gaven ,hoe zal ik het zeggen ,een nogal stevig geluid ,meer massief dan subtiel.Vond ze in het hoog wat aan de ruige kant.Had er zelf een warme Kenwood set op aangesloten,klonk op zich wel goed.Blijft kwestie van smaak,ik luister zelf vooral klassiek en jazz,denk dat de 733 's meer geschikt zijn voor rock etc.Groet ,Paul

Hallo Loepimatglas,heb zelf de 733 gehad.Gaven ,hoe zal ik het zeggen ,een nogal stevig geluid ,meer massief dan subtiel.Vond ze in het hoog wat aan de ruige kant.Had er zelf een warme Kenwood set op aangesloten,klonk op zich wel goed.Blijft kwestie van smaak,ik luister zelf vooral klassiek en jazz,denk dat de 733 's meer geschikt zijn voor rock etc.Groet ,Paul

Ja leuk om te lezen. zo zie je maar weer dat je eigen referentie kader van groot belang is.

Ik vond nl de 733 totaal geen rock speakers maar lekker levendig bij jazz. Vind ikm altijd grappig hoe dat uit elkaar kan liggen. Ik had ze toen ook gehoord met de PM80. Geweldige versterker. Je ziet ze soms op 2e hands site's voor rond de 300 euro. Een vriend van mij heeft mijn pm80 overgenomen , hij is nu zeker 16 jaar oud maar klinkt nog goed.

;igt er ook een beetje aan wat je voor eindresultaat hoopt te bereiken TS.