jiskefet Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Hallo, Ik ga mn huidige apparatuur verkopen en dan een setje weer kopen ,ik luisterde de laatste jaren nog maar heeel weinig en de speakers namen aardig wat ruimte in beslag,vandaar wat minder maar . Ik volg het hifi gebeuren ook niet meer weet dus niet wat er te koop is momenteel . Mn Cd speler is al verkocht en nu dus op zoek naar een andere ik wil er tussen de 400 en 500 euro aan uitgeven ,graag jullie tips . Alvast bedankt voor julie reactie,s Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Kijk 's naar de Cambridge Azur Serie: Dit veroorzaakte bij mij een plezierige verassing na 15 jaar Marantz CD94. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2007 Report Share Posted 29 januari 2007 Kijk 's naar de Cambridge Azur Serie: Dit veroorzaakte bij mij een plezierige verassing na 15 jaar Marantz CD94. Dan zou ik toch deze aanraden: Die speelt meteen alles, niet alleen cd's... Veroorzaakt bij mij ook veel plezier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiskefet Posted 30 januari 2007 Author Report Share Posted 30 januari 2007 Hallo ,dank voor de tips ,vind hem qua uiterlijk mooi hoe is is de klankkleur van een cambridge? Klopt het dat deze speler altijd aan moet blijven staan ,heb ergens gelezen ,ging overigens wel na 3 weken al stuk ..... Gr WIllem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Hallo ,dank voor de tips ,vind hem qua uiterlijk mooi hoe is is de klankkleur van een cambridge? Klopt het dat deze speler altijd aan moet blijven staan ,heb ergens gelezen ,ging overigens wel na 3 weken al stuk ..... Gr WIllem Ik zet de mijne altijd uit als ik ga slapen. 's Avonds als ik thuis kom gaat ie weer aan (als ik een cd'tje wil draaien tenminste). 'Men' beweert wel eens dat apparatuur beter gaat klinken als je het aan laat staan. Mijns inziens is dat onzin en bovendien is het slecht voor het milieu en voor je portemonnee (energieverbuik; al valt dat bij een cd-speler opzich wel mee)... Hoe de klankkleur is? Hij klinkt net zoals m'n voormalige Pioneer PD-S507 cd-speler en die klonk weer net zoals de Denon DCD-635 die ik daarvoor had. Ik heb 'm niet om de klank gekocht, maar omdat ie alles speelt (cd's, dvd's, sacd's), veel aansluitmogelijkheden heeft (analoog en digitaal; zowel audio als video) en er verder goed uitziet. Ik heb overigens een zwarte (nou ja, antraciet eigenlijk)... Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die liever de Azur-cd-speler hebben dan mijn alleseter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Hallo ,dank voor de tips ,vind hem qua uiterlijk mooi hoe is is de klankkleur van een cambridge? In mijn setup vind ik 'm redelijk neutraal. Hij laat gewoon horen wat erop de cd staat, dus geen overdreven "zeepbel gedoe" ofzo. Klopt het dat deze speler altijd aan moet blijven staan ,heb ergens gelezen ,ging overigens wel na 3 weken al stuk ..... Gevalletje pech??? Ik heb de mijne nu een jaar. Meestal staat de mijne op standby. De belangrijkste electronische circuits blijven dan onder spanning. Alleen de optie "dimmable display" heb ik nog niet kunnen vinden op de ab. Iemand suggesties?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Alleen de optie "dimmable display" heb ik nog niet kunnen vinden op de ab.Iemand suggesties?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Alleen de optie "dimmable display" heb ik nog niet kunnen vinden op de ab. Iemand suggesties?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Alleen de optie "dimmable display" heb ik nog niet kunnen vinden op de ab.Iemand suggesties?? Volgens de manual zit er een knopje met een zonnetje links boven de cursor bediening http://www.cambridgeaudio.com/assets/docum...UsersManual.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Yeah...right... Niet op mijn AB dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Meestal staat de mijne op standby. De belangrijkste electronische circuits blijven dan onder spanning. Welke circuits zijn dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Meestal staat de mijne op standby. De belangrijkste electronische circuits blijven dan onder spanning. Welke circuits zijn dit? Weetikveel . Zover gaat mijn electrokennis niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Meestal staat de mijne op standby. De belangrijkste electronische circuits blijven dan onder spanning. Welke circuits zijn dit? Weetikveel . Zover gaat mijn electrokennis niet. Maar hoe kom je dan in hemelsnaam bij zo'n stelling dat "de belangrijkste circuits" onder spanning blijven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Ik vind zijn bijdrages vaak wel interessant. Ik ben wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Meestal staat de mijne op standby. De belangrijkste electronische circuits blijven dan onder spanning. Welke circuits zijn dit? Weetikveel . Zover gaat mijn electrokennis niet. Maar hoe kom je dan in hemelsnaam bij zo'n stelling dat "de belangrijkste circuits" onder spanning blijven? Usermanual... En wil je dat "hemelsnaam" weglaten. Dat zet een verkeerde toon bij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Mis ik nu een post? Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Usermanual... En omdat de usermanual het zegt, gehoorzaam je? Zeker niet verkeerd / persoonlijk bedoeld, maar ik begrijp niet dat je niet z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Mis ik nu een post? Groeten... Mijn reactie op 'hemelsnaam' en de reactie daarop inderdaad. Maakt jouw reactie vervolgens helaas wat plompverloren. Jiskefet, de Cambridge lijkt inderdaad een hele mooie te zijn. Wat voor al hun nieuwe series schijnt te gelden. Vond in ieder geval de opstelling op de VAD met Spendor speakers (in de Spendor room) heel prettig klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 ja je mist een post. het is blijkbaar verboden te zeggen dat je iemand negeert. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 ja je mist een post. het is blijkbaar verboden te zeggen dat je iemand negeert. groet Of het verboden moet worden, weet ik niet, maar of het nou nodig is om te vertellen dat je iemand negeert...? Bovendien schiet je op die manier je doel een beetje voorbij, niet waar...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts