Guest UKSub Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Hoi, Wie speelt er met deze combi? Presteert een Low nog goed met de Phono 1 of wordt deze tot het uiterste gedreven? Zijn er mensen die vinden dat de 470 Ohm beter vervangen wordt door 1000 Ohm Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 januari 2007 Members Report Share Posted 30 januari 2007 Niet om je nu gelijk een andere pre aan te willen praten, maar heb je toendertijd dit draadje gevolgd ? Het zelfde element, de low uitvoering, kwam het meest tot zijn recht op de waarde van 22.000 ohm. Is deze waarde bij jou op de een of andere manier ook een optie ? Echt de moeite waard om het eens te proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 januari 2007 Report Share Posted 30 januari 2007 Ik draai met 'n Ace M op 350 Ohm... Soms op 1 kOhm en met 56 of 60 dB versterking. Ik weet niet hoe 't met de L gesteld is... Maar ik denk dat die nog lager mag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Bluenote is vast op 470 Ohm normaal loopt het volgens de specificaties tussen de 0.3 en 0.9 mV kVraag mij af of er mensen zijn die al met de Low gespeeld hebben op deze phonotrap en of dit nog steeds prima gaat of is het balanceren tussen zeer goed en net niet goed genoeg meer waardoor een Mid aannemelijker is Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Stef, Een Ace L ziet normaliter ook liever 470Ω dan 100Ω. Meest ideaal volgens de lkenners is 1kΩ. Het is een kwestie van smaak. Met 1kΩ klinkt ie net iets frisser/dynamischer, maar veel scheelt het niet. Een M zou je nog iets hoger af kunnen/mogen afsluiten Benz MC elementen zien dus liever een iets hogere load dan de meeste andere merken. Met die 470Ω zit je op de gulden middenweg. BTW, een Lukascheck PP1, het Benz eigen phonotrapje, is alleen geschikt voor L en M MC elementen en sluit af met net geen 1kΩ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Hoi Roger, Weet nog dat er eens op hifi.nl een topic was ivm ACE en de 1000 Ohm, maar ik vraag mij vooral af of het niet beter is om een Mid te nemen ivm de versterkingsfactor Echt niemand die de Bluenote al getest of gehoord heeft met een Low versie? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 januari 2007 Members Report Share Posted 31 januari 2007 BTW, een Lukascheck PP1, het Benz eigen phonotrapje, is alleen geschikt voor L en M MC elementen en sluit af met net geen 1kΩ Huh ? Er staat toch echt 22 k ohm, of ben ik nou de weg kwijt ... The miniature size of the Lukaschek PP-1 also allows [...] [...] Input impedance has been set at 22 k Ohm in order to eliminate interconnect cable and phono connector influence on the sound quality. A 10Hz sub-sonic filter has been incorporated between the input stage and the RIAA equalizer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 zal mn vraag anders stellen Phono 1 + rega P25 Kiezen jullie dan de Low of de Mid versie van de Ace? Ik kan beiden nu eenmaal niet vergelijken Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 januari 2007 Members Report Share Posted 31 januari 2007 zal mn vraag anders stellen Phono 1 + rega P25 Kiezen jullie dan de Low of de Mid versie van de Ace? Ik kan beiden nu eenmaal niet vergelijken Gr stef Ok, ik had de vraag idd ook anders begrepen. Als het goed is heeft die Bluenote een vastgestelde gain van 60 db? Dan zou ik voor de low gaan. Mijn vd Hul frog heeft een output van 0,6 mv, dat in combinatie met de gain van mijn Lukaschek (62 bd) was gewoon echt teveel van het goede. Een output van 60 db met een gain van rond de 0,4 mv (wat de low versie als het goed is heeft) lijkt mij in principe een goede combinatie. De mid zit geloof ik rond de 0,8 mv ? Dan wordt dat denk ik ook gewoon teveel. Maar waarom deze vraag niet even aan Haudio gemaild ? Was je er waarschijnlijk al uit geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Arden, had idd duidelijker moeten zijn ipv snel snel zijn dus 2 dingen 1) gain 60db low of mid, phono1 gaat van 0.3 tot 0.9mV 2) Ondanks de 470 Ohm vast is, deze toch laten vervangen door 1000 Ohm of meer (met het topic op hifi.nl in mijn achter hoofd sorry voor de verwarring Waarom niet rechtstreeks Haudio? Simpel, moest hij hier antwoorden, dan hebben meer mensen er iets aan dan ik alleen ik hoor graag de eventuele ervaring van andere mensen Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Mijn M speelt met 60 dB versterking een fractie harder dan m'n CD-speler (1 a 2 dB). Met een L en 60 dB zou ik het volume telkens moeten aanpassen. Met de M speel ik zoals al eerder geschreven met 350 Ohm... Ik vind dan het element het dynamischt. Op 1 kOhm is het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Ha die Stef, De phono 1 Mk 2 is zo gemaakt dat hij geschikt is voor zeer veel verschillende elementen. Alleen extreme afwijkingen kunnen dus niet bv een Jan Allearts Formula met een uitgangsspanning van 0,15 mV is te gek en als je er 3 mV in stopt is ook te gek , maar daarom kun je hem dan ook instellen (binnenin) om het laatste probleem op te lossen. Verder zijn de verschillen tussen een afsluitimpedantie van 1000 Ohm en 470 Ohm ontzettend klein en inderdaad na 5 min. niet geluisterd te hebben weet je het al niet meer. Beide elementen kunnen dus , zowel de Mid dan wel de Low . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Hey hey, Haudio Henk, wat krijgt je voorkeur de L of de M? Misschien moet ik maar eens voor de Low gaan ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 spelend met diverse low output elementen van Benz heeft mij geleerd dat 60 dB versterking soms echt niet genoeg is om tot een frisse en dynamische weergave te komen, in een aantal situaties zelfs een step-up trafo ingezet en de pp gewoon op mm ingesteld om aan een goede weergave te komen. NB de phono 1 ken ik niet, wel andere pp's met dezelfde gain........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 spelend met diverse low output elementen van Benz heeft mij geleerd dat 60 dB versterking soms echt niet genoeg is om tot een frisse en dynamische weergave te komen, in een aantal situaties zelfs een step-up trafo ingezet en de pp gewoon op mm ingesteld om aan een goede weergave te komen. NB de phono 1 ken ik niet, wel andere pp's met dezelfde gain........... Heb ik ook al gezegd.... kennelijk heeft L toch iets... Ik weet alleen nog niet wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Een Low output element heeft het voordeel dat gezien het kleinere aantal windingen op de spoeltjes en het daarbij behorende lagere gewicht, de massatraagheid kleiner zal zijn, dit zou kunnen resulteren in meer detail en vooral meer dynamiek. Nadeel is echter dat er bijzonder hoge eisen worden gesteld aan de versterking, overigens heeft de Array phonotrap hier geen moeite mee Kortgeleden weer eens een Array naast een aantal andere versterkers laten houden, hetwelk heeft geresulteerd in een bestelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Nadeel is echter dat er bijzonder hoge eisen worden gesteld aan de versterking, overigens heeft de Array phonotrap hier geen moeite mee Kortgeleden weer eens een Array naast een aantal andere versterkers laten houden, hetwelk heeft geresulteerd in een bestelling. Kijk eens aan. Dat maakt mij nieuwsgierig naar wat dat geworden is. Beluister zelf op het moment vaak tot diep in de nacht met verbijstering en genoegen de Array M2's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts