RastaPhil Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 't is een verslaving mijnheer! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 We moeten maar een praatgroep oprichten de anonieme audiofielen verslaving Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 Voor eigenaars boven EUR 10.000. Om het zinvol te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 Persoonlijk denk ik dat als je een mooi nummer hoort, je in de eerste instantie denkt wie is dat, en waar kan ik dat kopen. Dat heb ik vaak gehad, en dan maakt het niet uit naar welke flutset ik dan luister, het kan bij wijze van spreken een wekerradio zijn. Ja, natuurlijk, helemaal mee eens... maar er is voor mij nog een stapje extra en dat is volledig opgaan in de muziek, de hele wereld om me heen vergeten, het gevoel dat de band of orkest helemaal voor jou alleen aan het spelen is. Als je mij kan tippen welke wekkerradio dit kan bewerkstelligen zou ik je zeer erkentelijk zijn. Voor eigenaars boven EUR 10.000. Om het zinvol te houden. Zou wel gezellig zijn denk ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Voor eigenaars boven EUR 10.000. Om het zinvol te houden. Ik probeer me een voorstelling te maken van het intake gesprek. "Zo, meneer X en wat denkt u dat het probleem is?" "Nou, ik merk dat ik in het dagelijks leven in de problemen kom." "Wat voor problemen?" "Onbegrip. En wat ik ook doe, die anderen willen me niet begrijpen." "En wat doet u dan?" "Ik gebruik de negeerfunctie van het forum." "Ontwijking! En wordt de discussie dan niet eenzijdig?" "Ja, ik merk dat de lol er steeds meer van af gaat." "Hmm, het vormt dus een obstakel. U heeft inderdaad een probleem. Wat denkt u bij de AA club te kunnen bereiken?" "Tja, eeuh. Weet niet precies. Aan de ene kant wil ik de "verslaving" niet kwijt, maar ik zou ook wel weer normaal kunnen deelnemen aan een audiosamenleving die qua samenstelling gevarieerd is. Zonder daarbij emotioneel te worden kunnen discussieren met andersdenkenden." "Welkom, meneer X. U bent aangenomen." Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Met als welkomst geschenk een dropveter IC in onweerstaanbare goudkleur. Werkt gevarieerd want Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 We moeten maar een praatgroep oprichten de anonieme audiofielen verslaving Bij deze wordt audiofilie dan toch eindelijk als een problematische verslaving erkend. Er komt vooruitgang hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 We moeten maar een praatgroep oprichten de anonieme audiofielen verslaving Bij deze wordt audiofilie dan toch eindelijk als een problematische verslaving erkend. Er komt vooruitgang hear. Ik denk dat die er pas echt komt, als jij de moed toont om je gezicht een keer op luistersessie te laten zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 We moeten maar een praatgroep oprichten de anonieme audiofielen verslaving Bij deze wordt audiofilie dan toch eindelijk als een problematische verslaving erkend. Er komt vooruitgang hear. Ik denk dat die er pas echt komt, als jij de moed toont om je gezicht een keer op luistersessie te laten zien. Ik hoef toch ook niet langs te komen om aan te tonen dat als je een appel loslaat, dat ie dan op de grond valt en niet blijft zweven (als je telkens beweert dat de appel wel blijft zweven)? Degene met de minst waarschijnlijke en niet-onderbouwde bewering moet op luistersessies aantonen wat ie beweert. Ik heb daarbij niets te zoeken en kan op dat punt geen waarde toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 We moeten maar een praatgroep oprichten de anonieme audiofielen verslaving Bij deze wordt audiofilie dan toch eindelijk als een problematische verslaving erkend. Er komt vooruitgang hear. Ik denk dat die er pas echt komt, als jij de moed toont om je gezicht een keer op luistersessie te laten zien. Ik hoef toch ook niet langs te komen om aan te tonen dat als je een appel loslaat, dat ie dan op de grond valt en niet blijft zweven (als je telkens beweert dat de appel wel blijft zweven)? Degene met de minst waarschijnlijke en niet-onderbouwde bewering moet op luistersessies aantonen wat ie beweert. Ik heb daarbij niets te zoeken en kan op dat punt geen waarde toevoegen. Ja ja, dat laatste blijf je zeer hardnekkig in. En dat... heeft een andere reden dan die jij aangeeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Ja ja, dat laatste blijf je zeer hardnekkig in. En dat... heeft een andere reden dan die jij aangeeft! Nee hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 (edited) We moeten maar een praatgroep oprichten de anonieme audiofielen verslaving Bij deze wordt audiofilie dan toch eindelijk als een problematische verslaving erkend. Er komt vooruitgang hear. Ik denk dat die er pas echt komt, als jij de moed toont om je gezicht een keer op luistersessie te laten zien. Ik hoef toch ook niet langs te komen om aan te tonen dat als je een appel loslaat, dat ie dan op de grond valt en niet blijft zweven (als je telkens beweert dat de appel wel blijft zweven)? Ik zal er maar om lachen . Je weet toch wel dat de appel niet ver van de boom valt,dit terzijde. Degene met de minst waarschijnlijke en niet-onderbouwde bewering moet op luistersessies aantonen wat ie beweert. Ik heb daarbij niets te zoeken en kan op dat punt geen waarde toevoegen. Even voorop stellen dat niemand iets moet beweren op een luistersessie en het ook niet hoeft te onderbouwen zoals jij dat zo graag ziet en schijnbaar ook wilt,maar commentaar vanaf de zijlijn is gemakkelijker dan je eigen gezicht te laten zien op zulke luistersessies,want stel je voor dat jij gezichtverlies gaat lijden met die boute onderbouwingen en uitspraken van je. Verder is een onderbouwde (om in jouw woorden te blijven) bewering van jou zijde ook weleens op zijn plaats in het WAAROM niet willen komen op luistersessies enz. met groet, Edited 12 februari 2007 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Verder is een onderbouwde (om in jouw woorden te blijven) bewering van jou zijde ook weleens op zijn plaats in het WAAROM niet willen komen op luistersessies enz.met groet, Nou dat zal ik u toelichten. Ten eerste is dat 'moet' een reactie op die onzin dat ik zou moeten bewijzen dat bijv. de wet van Ohm / Kirchhoff geldt en dat hieruit voortkomt dat een fatsoenlijk stuk draad niets fout doet bij audio. Degene die de onwaarschijnlijke uitspraak doet (kabels / cd-spelers maken verschil enz) heeft iets te bewijzen. Absoluut gezien moet inderdaad niets, maar dat 'moeten' was gerelateerd aan bewijslast. Ten tweede: zoals ik al 4 keer eerder heb gezegd: ik ga op wat voor luistersessie dan ook geen verschil horen tussen twee technisch iedentieke maar qua uiterlijk, PR-verhaal en prijskaartje verschillende CD-spelers. Dus aan mij heb je daar gewoon helemaal niets op dat punt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Verder is een onderbouwde (om in jouw woorden te blijven) bewering van jou zijde ook weleens op zijn plaats in het WAAROM niet willen komen op luistersessies enz. met groet, Nou dat zal ik u toelichten. Ten eerste is dat 'moet' een reactie op die onzin dat ik zou moeten bewijzen dat bijv. de wet van Ohm / Kirchhoff geldt en dat hieruit voortkomt dat een fatsoenlijk stuk draad niets fout doet bij audio. Degene die de onwaarschijnlijke uitspraak doet (kabels / cd-spelers maken verschil enz) heeft iets te bewijzen. Absoluut gezien moet inderdaad niets, maar dat 'moeten' was gerelateerd aan bewijslast. Ten tweede: zoals ik al 4 keer eerder heb gezegd: ik ga op wat voor luistersessie dan ook geen verschil horen tussen twee technisch iedentieke maar qua uiterlijk, PR-verhaal en prijskaartje verschillende CD-spelers. Dus aan mij heb je daar gewoon helemaal niets op dat punt. Prima hoor als dat voor jou is. Wat zal jij dan blij zijn dan met een Yogo cd speler als je toch geen verschillen hoort,als je begrijpt wat ik bedoel. Maar hou dan ook op met het steeds posten van jouw waarheid als het over klankmatige verschillen gaat die jij niet hoort en dan roept van DBT test enz. Ook dit begrijp je wel wat ik ermee bedoelt. En nogmaals NIEMAND HOEFT iets te bewijzen als het om klank/ luisterverschillen gaat,immers er is niemand die hetzelfde gehoor heeft en een ieder hoort het anders. En dat is maar goed ook misschien wel,anders zouden we nu met zijn allen naar een Yogo cd speler aan het luisteren zijn. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 En nogmaals NIEMAND HOEFT iets te bewijzen als het om klank/ luisterverschillen gaat,immers er is niemand die hetzelfde gehoor heeft en een ieder hoort het anders. En dat is maar goed ook misschien wel,anders zouden we nu met zijn allen naar een Yogo cd speler aan het luisteren zijn. Inderdaad. Niet iedereen heeft hetzelfde gehoor. Maar er zijn grenzen waar voorbij geen enkel oor komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 "ruis, mono, niet geremasterd of zo..." klinkt t Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 "ruis, mono, niet geremasterd of zo..." klinkt t Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 (...) En de details.. wat er niet inzit komt er ook niet bij..ook niet met luidsprekers die tot 100.000 Hz gaan.. (...) Het is toch ook altijd weer hetzelfde, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Nee dat is helemaal niet waar het om draait, waar het om draait is dat je gepakt word door de muziek, dat je de muziek bij wijze van spreken in je tenen voelt. en dat is het enige wat belangrijk is. Niet hoe duur de set is, of wat voor frequentie bereik dat ding heeft, dat is allemaal bijzaak, het gaat erom dat je installatie muziek kan weergeven, en je daar een goed gevoel van krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Bovenstaande is een goed voorbeeld van de HiFi aanpak (spido) tegenover de audiofiele aanpak (james bond). Audiofielen koken met vervorming. Snufje even THD erbij, beetje plaatruis erin roeren. En als de soep heet is nog wat extra reflecties v/d luisterruimte. Net zolang tot het smaakt zoals we het willen. Over beide is an sich niets verkeerds te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 slik...... ben ik...... Audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 slik......ben ik...... Audiofiel Ik schrijf altijd een beetje zwart wit om de boel duidelijk te maken. I zoomde voornamelijk in op de eerste zin in je post, waaruit ik begreep dat het volgens jou 'helemaal niet gaat' om hetgeen spido beschreven heeft. De rest van hetgeen je beschreef geldt imho in het algemeen voor alle muziekliefhebbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Het is toch ook altijd weer hetzelfde, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Eigenlijk is het wel droevig dat er niemand is die veel verder kijkt dan de eigen oogkleppen toelaten, techneuten die denken alles te weten, audiofielen die het gehoor en de psyche in hun broekzak hebben....... Zo lang we niet veel begrijpen van de werking van het gehoor en de eigen psyche, zullen we ook nooit een plausibele verklaring kunnen vinden voor waargenomen fenomenen. Luisteren doe je namelijk niet met de oren, luisteren doen we met ons brein, de oren zijn niet meer dan een tweetal receptoren, die inderdaad best een belangrijke rol vervullen bij het luisteren, echter het brein gebruikt ook informatie vanuit diverse andere onderdelen van ons lichaam, de huid om maar een een voorbeeld te noemen. Het waarnemen is dus een psychisch proces, hierdoor wordt het heel erg lastig om met meetgegevens van gehoor en specificaties van apparaten een zinvolle verklaring te vinden. Dit betekent namelijk dat allerlei andere invloeden, die in het geheel niets uitstaande hebben met de weergave, zeer wel van invloed kunnen zijn op de waarneming, gewoon omdat het brein dit er tussendoor mixt. Uiterlijke verschijning, status, onzinnige marketing verhalen en de hieruit voortvloeiende vooroordelen kunnen zo de waarneming kleuren, hebben we nog even over gemoedstoestand, emotie dus heen gekeken. Best een lastig onderwerp eigenlijk...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Het is toch ook altijd weer hetzelfde, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts