Carlo Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Beste Carlo, Vermoedelijk las ik beter dan jij vermoedt! Jouw opmerking aangaande de 100.000 Hz impliceeerde dat je - hoewel je expliciet het tegendeel beweert! - er als vanzelfsprekend van uitgaat dat een groot toonbereik een hoog kwaliteitsniveau garandeert. Net zoals de vraagstelling in de topic-titel impliceert dat dure luidsprekers garant staan voor hoge kwaliteit. Oftewel: dat dure luidsprekers wel goed m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 beste Spido,Wij zijn het helemaal eens hoor. Ik noemde dat onzinnige frequentiebereik juist om aan te geven dat dat onbelangrijke factoren zijn in de muziekbeleving (buiten het feit dat ik daar zelf niets mee heb, ik heb datzelfde ook met onzinnig laag wat vrijwel geen muziekinstrumenyt laat horen). vriendelijke groet, carlo Tja, wat je niet hoort en daardoor niet weet dat het er in zit maakt het erg makkelijk om iets als onzinnig te bestempelen. In veel muziek zit elektronisch laag wat ruim onder de 30hz zit en wat een enorme kick geeft als dat goed strak en diep je huiskamer inrolt. Aan de andere kant is het wellicht ook maar goed dat dit niet gehoord wordt, want het werkt zeer verslavend dat laag en luidsprekers die dit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Ik zeg altijd: "boven de 40 Hz is er niets meer aan..." Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Aan de andere kant is het wellicht ook maar goed dat dit niet gehoord wordt, want het werkt zeer verslavend dat laag en luidsprekers die dit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Tja, wat je niet hoort en daardoor niet weet dat het er in zit maakt het erg makkelijk om iets als onzinnig te bestempelen. In veel muziek zit elektronisch laag wat ruim onder de 30hz zit en wat een enorme kick geeft als dat goed strak en diep je huiskamer inrolt. Aan de andere kant is het wellicht ook maar goed dat dit niet gehoord wordt, want het werkt zeer verslavend dat laag en luidsprekers die dit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts