Jump to content

Balanced interlinks

HifiEddy
 Share

Recommended Posts

Eindelijk een droom waar kunnen maken. Bij de dealer 2 ex-demo monoblokken van Electrocompaniet kunnen kopen (AW180M). Gisteren in huis gehaald en naar boven gesleept (en dat mijne heeren is geen kattepis).

aw180.jpg

Erg blij ermee. Maar goed, nu moet het allemaal toppie gaan klinken. Allereerst een interlink. De Pre-out uitgangen van de ECI-4 zijn gebalanceerd.

Wie heeft er een goede tip voor een mooie, heldere gebalanceerdekabel tot zon 300 euri?

Eddy

Ik raad je aan een Harmonic Technology Truthlink of Pro Silway te proberen.

Ze worden nog wel eens "ingespeeld" via hear aangeboden.

Voor het budget een uitstekende kabel.

Verder kan je denken aan gebalanceerde John van Gent kabels. Gebalanceerd zijn ze alleen in de zilver/goud uitvoering beschikbaar, maar zelfs dan blijven ze nog ruim binnen je budget. Over de lengte van de kabels zijn met John afspraken te maken.

Beide kabels zijn mooi en helder.

Wie heeft er een goede tip voor een mooie, heldere gebalanceerdekabel tot zon 300 euri? Eddy

Hoi Eddy,

Dit kun je vinden op de website van Transparent Cable:

The Evolution and Revolution to Transparent Audio

Eighteen years ago, Karen, Jack and their good friend Carl Smith started their company. The first step in the evolution to Transparent was Electrocompaniet, Inc. which imported and first distributed Electrocompaniet amplifiers and preamplifiers from Norway. "When we were distributing Electrocompaniet, they were extremely wide bandwidth amplifiers and had very little protective circuitry. They were very sensitive to the cables you hooked-up to them. It was a matter of survival to a find cable that not only worked well from a musical standpoint, but also from a stability standpoint. Because of this, we figured out early in the game that the cables were making a big difference in the performance of the amplifiers. This is what led me into this whole cable arena."

Within one year, Electrocompaniet, Inc. captured the attention of the entire audio world with Music Hose. Their success and responsibilities with the growing MIT product range overshadowed their modest duties as an importer. They relinquished their role as an importer, and became Transparent Audio, Inc. Transparent Audio, Inc. acted as the development, manufacturing, distributing and marketing arm for MIT until 1992.

Their company had taken another step in its evolution. Transparent Audio, we know it today, was launched in 1992.

Waarschijnlijk wil je dealer je wat uitlenen. :)

Guest Kraus vonBentinck

Een goede naam hebben ook de kabels van John van Gent. Deze worden op bestelling en op maat gemaakt tegen in kabelland fatsoenlijke prijzen. Ook op proef te proberen, dus weinig risico.

Er staan op het forum diverse topics over deze kabels en de luidsprekerkabel is al wel eens beoordeeld door een Hear-luisterpanel met goede resultaten.

Binnenkort nog een klein berichtje over deze kabels.

(mooie versterkers trouwens, gefeliciteerd)

John van Gent

Een goede naam hebben ook de kabels van John van Gent. Deze worden op bestelling en op maat gemaakt tegen in kabelland fatsoenlijke prijzen. Ook op proef te proberen, dus weinig risico.

Er staan op het forum diverse topics over deze kabels en de luidsprekerkabel is al wel eens beoordeeld door een Hear-luisterpanel met goede resultaten.

Binnenkort nog een klein berichtje over deze kabels.

(mooie versterkers trouwens, gefeliciteerd)

John van Gent

Hmmmm, krijg weer de audiofiele kriebels. 'k Ga het nog eens uitpluizen.

Prachtige blokken Eddy, enjoy!

Je oren zijn je beste adviseurs, maar ik ga wel met het advies van Kraus mee. Probeer eens een set van JvG in huis te krijgen. Een kabel met een ongelooflijk mooie prijs/kwaliteits verhouding.

Mooie versterkers trouwens. Proficiat.

Frank. :rolleyes:

Ok, ok. Ik ga Jan van Gent eens mailen (heeft geen telefoonnummer op zn site...). Iedereen schijnt erg enthousiast te zijn over de man.

Thanks voor jullie reacties overigens!

Eddy

Inderdaad een goed advies. Zeer betrouwbaar, snel en niet goed geld terug.

Ik heb zijn zilveren versie en klinkt uitstekend vor een zeer schappelijke prijs!

Ok, ok. Ik ga Jan van Gent eens mailen (heeft geen telefoonnummer op zn site...). Iedereen schijnt erg enthousiast te zijn over de man.

Eddy

Nou, meer over zijn kabels eigenlijk ;) Vergeet dan ook niet een Phono interlink bij hem te bestellen. Ik heb die van mij nu een paar maanden in huis en wat een verschil met de originele, die bij de Stax arm was meegeleverd!!!

Prachtige mono blokken trouwens. Ik heb zelf de AW250DMB en ben nog steeds gelukkig met die aanschaf :D