ronboo Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 Gisteren hebben mijn kinderen in een flits mijn Kefs Refeence 104ab opgeblazen. Een ander paar staat voor ongeveer 160 - 200 euri op marktplaats. Is dit de moeite waard, of kan ik mijn budget beter gebruiken voor een set nieuwere speakers, die wel minimaal hetzelfde nivo hebben? Ik ben al een tijdje uit de audiowereld, en heb dus geen weet meer van wat misschien een betere keuze zal zijn. Budget is beperkt, max 300 euro. Heeft iemand tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 vervang je kef's zonder twijfel. Zorg wel dat je checkt of ze niet helemaal uitegdroogd zijn of gescheurd. want opknappen kost ook snel een paar honderd euro. Voor 300 euro is er met alle moderne techniek niet veel verbeterd. je zult ook gewend zijn aan je geluid. dikke kans als je daaraan gaat rommelen je "het " nooit meer gaat vinden. Er staat veel leuks op marktplaats dus succes . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 1 februari 2007 Author Report Share Posted 1 februari 2007 Soms zie ik een set luidsprekers van Linn Keilidh te koop staan. Zou dat een goede vervanging kunnen zijn? De rest van mijn installatie is een Accuphase E206 geintegreerde versterker, een Rega P2 platenspeler en een NAD 541i CD speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Als je jouw apparatuur gaat vergelijken met nieuwere zul je tot de ontdekking komen dat er tegenwoordig een totaal ander geluid wordt verkocht, overstappen naar nieuwere speakers kan inderdaad leiden tot een periode vol onrust en mogelijk zelfs ongenoegen. Hier vanuitgaand zou ik geneigd zijn de speakers te herstellen, of vervangen door een 2ehands setje, ook financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronthierrystouthandel Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Gezien de speakers wel een stuk ouder zijn dan de versterker, zouden de Linn's dan niet bij mijn versterker kunnen passen? Heeft iemand daar ervaring mee? Als het de moeite waard is, dan kan ik mijn budget nog iets oprekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 M Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 1 februari 2007 Author Report Share Posted 1 februari 2007 Ik heb het nu dan over de Linn Keilidh speakers, maar zijn er ook nog andere opties? Een evt ook nog te koop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Gezien de speakers wel een stuk ouder zijn dan de versterker, zouden de Linn's dan niet bij mijn versterker kunnen passen? Heeft iemand daar ervaring mee?Als het de moeite waard is, dan kan ik mijn budget nog iets oprekken. Ron jij hebt toch helemaal geen verstand van dit soort dingen? ga maar weer snel verder EPD'en . groetjes uit zeist Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 20 februari 2007 Author Report Share Posted 20 februari 2007 Al met al weet ik eigenlijk nog niet of de stap van Kef 104 naar Linn Keilidh een verbetering zou moeten zijn. Zijn er nog meer adviezen of tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 28 februari 2007 Author Report Share Posted 28 februari 2007 De stap genomen en de keilidh gekocht. Geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Leuk voor je! Gefelixeteert en genieten maar! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts