cerwinvega Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 een vriend heeft een stel mission vloerstaanders, waarvan er een kapot is, nml, er komt geen laag meer uit, alleen de tweeter doet het nog. Hij heeft ze een keer open gemaakt maar niet kunnen vaststellen dat er ergens een draadje los hing. Wat is dan hoogst waarschijnlijk het probleem? Iets met het filter of eerder de luidspreker zelf die vervangen moet worden? Het kan natuurlijk dat hij wat over het oog zag. graag response hierover Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 een vriend heeft een stel mission vloerstaanders, waarvan er een kapot is, nml, er komt geen laag meer uit, alleen de tweeter doet het nog. Hij heeft ze een keer open gemaakt maar niet kunnen vaststellen dat er ergens een draadje los hing. Wat is dan hoogst waarschijnlijk het probleem? Iets met het filter of eerder de luidspreker zelf die vervangen moet worden? Het kan natuurlijk dat hij wat over het oog zag. graag response hierover Even een ohm meter over de woofer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 januari 2007 Report Share Posted 31 januari 2007 draadeinden speakerdraad even op de woofer zetten met wat muziek aan als ie speelt doet ie het nog. Het is veelal eerder de tweeter die het begeeft. Persoonlijk heb ik nog nooit een kapot filter meegemaakt maar het is mogelijk natuurlijk. Als de woofer het doet zit het em daarin zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerwinvega Posted 1 februari 2007 Author Report Share Posted 1 februari 2007 Juist, ik zal het bij mn vriend melden. Een ohm meter heb ik niet en zou niet weten wat ermee te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 1 februari 2007 Report Share Posted 1 februari 2007 Is die woofer uit de kast gehaald? Als dat zo is, kun je tussen de draadjes die vanachter aan de woofer hangen, een batterijtje van 1.5V houden, daardoor zal de konus (het membraan) van de woofer zich verplaatsen, naar voor of naar achter. Dat betekend dat de woofer nog intact is en de fout dan waarschijnlijk op het filter bevindt. Het kan zijn dat de draad op de spreekspoel (vanbinnen in de woofer) onderbroken is, dan doet ie ook niks meer. succes! mvg RastaPhil PS als de draadjes aan het filter blijven en je de woofer zo in handen hebt, moet je zelf een paar draadjes er rond draaien en de batterij er tussen houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts