m44 Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 heren en evt dames. De enige muziek soort waar ik echt verstand van heb is alles op rock, metal gebied en vage techno. Het behoeeft denk ik geen uitleg dat de opname kwaliteiten daar niet om over naar huis te schrijven zijn (uitzonderingen daargelaten en veelal uit mazzel ontstaan denk ik) Echter qua muzieksmaak ben ik een echte allesvreter en hoop ook wat leuke tips te ontvangen over echt goede opnames die leuk zijn om aan te schaffen voor de collectie. het liefst in de catagorie: singer songwriter, volksmuziek, jazz (relaxte jazz , geen kip hanrahan) vanaf mijn kant aanbevolen. Polar - polar(debutalbum) categorie singer songwriter (met 8 sporen opgenomen in zijn keuken. anarchistischen abendunterhaltung - debut album. (alto folk) counting crows - live in New York.(pop/rock strapping young lad - the new black (metal/ industrial) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Beste M44, Er is zoveel te krijgen! Probeer eens Jack Johnson, Donovan Frankenreiter of iets dergelijks voor singer/songwr. In jazz is ook zo vreselijk veel verkrijgbaar, namen als Diana Krall, Norah Jones zal je vast wel eens gehoord hebben. Ik zou je willen adviseren om het draadje "welke muziek staat er nu op" en "Welke albums heb je deze week gekocht" eens door te lezen, wat namen op te schrijven en naar een goede cd/ lpzaak te gaan en zelf te luisteren, kopen en een eigen smaak te vormen. Greetz, Lestat P.S. : Leuk, om Strapping young lad weer eens te zien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 In de categorie singer/songwriter is Oneday I'll dance for you, New York City van Thomas Dybdahl een aanrader. Verder hoort Anthony & The Johnsons met I am a bird Now in elke verzameling. De laatste die ik nog wil noemen is Grace van Jeff Buckley. Groeten... PS: ik kan nog wel even doorgaan maar zoals Lestat al melde, volg het draadje welke muziek staat er nu op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Verder hoort Anthony & The Johnsons met I am a bird Now in elke verzameling. Nou, als het niet hoeft... @M44: Ik luister ook veel metal/rock, maar ben in de loop der jaren ook steeds meer andere muziek gaan luisteren. Zomaar een rijtje: 16 Horsepower - Hoarse (folk/rock; live-album geeft een leuke dwarsdoorsnede van het werk van deze band) Beth Gibbons - Out Of Season (singer/songwriter; solo-album van de zangeres van Portishead; is volgens mij haar enige album) Bonnie 'Prince' Billie - The Letting Go (singer/songwriter; ik ken het nog maar net, maar het nummer Cursed Sleep is erg mooi) Damien Rice - 9 (singer/songwriter; het album 'O' schijnt beter te zijn, maar daar staat het nummer '9 Crimes' niet op ) Fiona Apple - Tidal (singer/songwriter; debuut album en mijns inziens haar beste) Mark Hollis - Mark Hollis (singer/songwriter; voormalig zanger van Talk Talk; zijn enige album tot nu toe) Spinvis - Spinvis (nederlandstalige singer/songwriter; je moet er van houden zeg maar... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Beste, Ik vindt de tip van het doorlezen van de 2 langst lopende draadjes eigenlijk wel de beste die je krijgen kunt...zo heb je snel heel veel tips om door te luisteren....doe ik ook...ik kijk het gelijk na op bv amazon met wat soundclips....of op itunes met wat soundclips....en zo krijg je ook de smaak te pakken van alle leden...dan weet je gelijk hoe of wat. Ik zou een 100 ofzo pagina's terug gaan...en dan op je gemak doorlezen...een vracht aan tips zullen je tegemoet komen. Veel luister plezier... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 Ik zou een 100 ofzo pagina's terug gaan...en dan op je gemak doorlezen...een vracht aan tips zullen je tegemoet komen. ~ Hans ~ M44, ... en probeer dan eens de smaak uit te vinden van bepaalde frequent postende bezoekers. zoek b.v. eens op alle posts van 'The Koosjer connection' en je krijgt een prachtig singer/songwriter overzicht voorgeschoteld. ... en waarom geen Kip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 3 februari 2007 Report Share Posted 3 februari 2007 ... en waarom geen Kip? Te heftig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Ik zou een 100 ofzo pagina's terug gaan...en dan op je gemak doorlezen...een vracht aan tips zullen je tegemoet komen. ~ Hans ~ M44, ... en probeer dan eens de smaak uit te vinden van bepaalde frequent postende bezoekers. zoek b.v. eens op alle posts van 'The Koosjer connection' en je krijgt een prachtig singer/songwriter overzicht voorgeschoteld. ... en waarom geen Kip? Bij voorbeeld ja..... Kip? ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2007 Author Report Share Posted 4 februari 2007 laten we het maar op houden dat ik "kip"niet snap. Psychotische pianisten en manische saxo's. ik houd wel van druk. (john zorn op sax met napalmdeath drummer mick harris bijv ) Wel besef van de muzikalitiet en het genie wat kip is maar het is chinees voor mij (de taal niet het eten) de thread ga ik eens doorlopen, binnenkort toch nachtdienst. maar alvast bedankt voor alle tips. veel ken ik al wel. opgegroeid met queen dus dat staat garant voor een veelzijdige smaak. ik heb ook wel een opera of 20 thuis liggen denk ik. en spinvis daar houd ik wel van maar de eerste cd is superieur aan de tweede. ps hoe post ik een foto. Er word toch niet van mij verwacht dat ik een url uit mijn hoofd ken.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 ps hoe post ik een foto. Er word toch niet van mij verwacht dat ik een url uit mijn hoofd ken.? Nee, maar die URL kun je opzoeken toch? Zoek een plaatje op internet, recht klikken op dat plaatje en dan 'Properties' (of 'Eigenschappen' in geval van een NL-versie van Windows) en dan de URL kopieren en hier plakken (met 'img-tags')... Btw: De eerste van Spinvis vind ik ook nog wel te pruimen. De 2e inderdaad een stuk minder. Meer (nog meer...) geneuzel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2007 Author Report Share Posted 4 februari 2007 ok ga ik proberen . maar als het plaatje al in de computer zit gewoon in mijn documenten als jpg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 ok ga ik proberen . maar als het plaatje al in de computer zit gewoon in mijn documenten als jpg? Nee, dat werkt niet. Je moet het ergens op internet zetten. Als het in 'Mijn Documenten' staat, kunnen andere mensen het niet zien (jij waarschijnlijk wel), want die hebben geen toegang tot jouw computer. Lees anders dit draadje eens: Uitleg UBB-code Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 In de categorie singer/songwriter is Oneday I'll dance for you, New York City van Thomas Dybdahl een aanrader.Verder hoort Anthony & The Johnsons met I am a bird Now in elke verzameling. De laatste die ik nog wil noemen is Grace van Jeff Buckley. Groeten... PS: ik kan nog wel even doorgaan maar zoals Lestat al melde, volg het draadje welke muziek staat er nu op brrrr anthony and the johnsons... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2007 Author Report Share Posted 4 februari 2007 hee bedankt. eerste plaatje is al gelukt. en wat jij zegt klinkt eigenlijk wel erg logisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Anthony and the Johnsons is echt geweldig! Er is weinig muziek die mij zo raakt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat er veel mensen zijn die het absoluut niet kunnen waarderen. Echt een tussenweg is er hier niet volgens mij. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Anthony and the Johnsons is echt geweldig! Er is weinig muziek die mij zo raakt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat er veel mensen zijn die het absoluut niet kunnen waarderen. Echt een tussenweg is er hier niet volgens mij. Groeten... Ik kan niet tegen die stem. Hij verpest voor mij 'I Defy' van Joan as Police Woman ook een beetje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2007 Author Report Share Posted 4 februari 2007 Anthony and the Johnsons is echt geweldig! Er is weinig muziek die mij zo raakt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat er veel mensen zijn die het absoluut niet kunnen waarderen. Echt een tussenweg is er hier niet volgens mij. Groeten... in welke categorie zijn ze te plaatsen?. folk, jazz bijv nog nooit van gehoord (narcist als ik ben denk ik dan stiekem dat het wel niks zal zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Nee...enuuh..nee?....je moet gewoon maar gaan luisteren voordat je het een stickertje op plakken gaat En om je te helpen?.....hier een hoes...lijkt niet echt op een folkhoes.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Hier zijn enkele clips te zien en horen. Mystery The Lake Deze twee staan niet op CD voor zover ik weet. En >>> Hier <<< kun je nog enkele fragmenten luisteren van de CD's. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Nee...enuuh..nee?....je moet gewoon maar gaan luisteren voordat je het een stickertje op plakken gaat En om je te helpen?.....hier een hoes...lijkt niet echt op een folkhoes.... ~ Hans ~ Nee, Antony is qua uiterlijk een soort reincarnatie van Boy George. Hij maakt alleen wat minder foute muziek, maar de stem vind ik erg irritant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2007 Author Report Share Posted 4 februari 2007 tja wat zal ik zeggen. niet onaardig doet me denken aan film muziek van hoe heet ie ook al weer... Hans Zimmer? ik zal me er eens in verdiepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 In de catorgorie Singer-Songwriter kan ik alles van Jason Molina aka Songs Ohia aka Magnolia Electric Co. aanraden. Donderdag stond hij nog in de Vera in Groningen, ik heb wederom genoten. De opnamekwaliteit is simpel en goed. Precies wat de audiofiel wil. In de catogorie volksmuziek kan in Beirut Gulag Orkestar aanraden. Heeft niets met volksmuziek te maken, toch denk je van wel en het is mijn LP van 2006. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2007 Author Report Share Posted 4 februari 2007 werkelijk nog nooit van gehoord, ik zal eens luisteren en even googelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts