marjellak Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Beste mensen, Ik heb ongeveer een 100 sacd's en zoek dus nog een sacd speler, liefst gebalaceerd maar niet een van 10000,-. Liefst dus zo goedkoop mogelijk maar wel met een goeie kwaliteit natuurlijk. Het moet 2 kanaals sacd zijn en niet met dvd erbij! Geef mij wat tips, het uiterlijk vind ik trouwens ook belangrijk, de spelers van Shanling vind ik bv erg mooi, veel bling bling! Groetjes Marjellak Voorbeeld van the looks: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Dit lijkt mij ook geen verkeerde, iets boven je budget [2250 euro]! klik MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Dit lijkt mij ook geen verkeerde, iets boven je budget [2250 euro]!klik MVG Als je van 'bling bling' (wat een vreselijke term) houdt, dan ben je bij Nad aan het verkeerde adres, lijkt mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 'bling bling' Zal vast ergens in sacd uitvoering zijn te vinden. Dit is toch veel mooier? Als het om het uiterlijk gaat zou ik zoiets halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 'bling bling' Zal vast ergens in sacd uitvoering zijn te vinden. Dit is toch veel mooier? Als het om het uiterlijk gaat zou ik zoiets halen. Nou vind ik die Shanling niet erg mooi (mij te veel 'bling bling') maar dit is nou ook niet echt een beauty hoor... De genoemde NAD ook niet trouwens (vind ik). De oude Silver-serie van NAD vond ik een stuk mooier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Aarde aan Mars... Het gaat toch om het geluid wat er uit komt? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Aarde aan Mars... Het gaat toch om het geluid wat er uit komt? Groet, Jacco Voor velen helaas niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Aarde aan Mars...Het gaat toch om het geluid wat er uit komt? Groet, Jacco Bouw een accuphase CD speler in een plastic behuizing van philips en ineens klinkt ie bagger. Het uiterlijk is erg belangrijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 http://www.bladelius.com/freja.html Kost wellicht ietsje meer (2600) en je moet hem in Zweden gaan kopen (misschien via Ikea leverbaar ) Misschien iets te weinig bling? http://whaudio.com/news/2006-05/1146831412d555.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Aarde aan Mars... Het gaat toch om het geluid wat er uit komt? Groet, Jacco Heb je je vrouw ook zo uitgekozen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Aarde aan Mars... Het gaat toch om het geluid wat er uit komt? Groet, Jacco Heb je je vrouw ook zo uitgekozen? Nou, een vrouwenstem kan best opwindend zijn hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Aarde aan Mars... Het gaat toch om het geluid wat er uit komt? Groet, Jacco Heb je je vrouw ook zo uitgekozen? Nee, maar wel de keuze om van haar te blijven houden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Nee, maar wel de keuze om van haar te blijven houden. Groet, Jacco Dat zal ze vast kunnen waarderen. Nou, een vrouwenstem kan best opwindend zijn hoor... En dat zelfs zonder muzikale begeleiding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Hallo Lads, we dwalen weer af, Is dit alles aan 'Bling Bling' wat jullie mij te bieden hebben, valt mij erg tegen, niets dus! Alle voorbeelden zijn gewone spelertjes, vind die van Shanling toch nog de mooiste, probleempje is, hij is niet gebalanceerd, ik weet niet hoe hij kwalitatief is en waar je hem kunt horen, zien en evt. kopen??? Groetjes Marjellak. P.s deze is ook mooi, alleen duurder en geen sacd, jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Hallo Lads, we dwalen weer af, Is dit alles aan 'Bling Bling' wat jullie mij te bieden hebben, valt mij erg tegen, niets dus! Misschien moet je niet willen verwachten dat iedereen over dit soort excentrieke modellen kan of wil na gaat denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Waarom mag Hifi niet excentriek uitzien? Zijn hifi liefhebbers dan allemaal grijze muizen? En waarom kan een anders uitziend model niet goed zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Waarom mag Hifi niet excentriek uitzien? Zijn hifi liefhebbers dan allemaal grijze muizen? En waarom kan een anders uitziend model niet goed zijn? Prima, maar je kunt niet verwachten niet dat een dergelijke eigen interesse die van een ander zal zijn. Excentriek is extra duur, en niet iedere muis wil daar extra voor uitgeven. Goed of niet goed mag iedereen zelf bepalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Ik heb SACD naar de belabberde ervaringen met twee (Philips) SACD spelers aan de wilgen gehangen. Ik heb gekozen voor 'n goede CD speler... Het ding klinkt beter dan de SACD-speler die ik had (SACD 1000 en DVD 963SA). Ook de Marantz SA15 en een vd Medevoort konden mij niet boeien. SACD... weg ermee... (ik ben genezen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 MOGELIJKE KANDIDAAT??? Andere mogelijkheid; Bas (je weet wel wie) kan je een schijnbaar errig goeie gebalanceerde uitgang voor je bestaande cd-speler leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Die speler van Erjee snap ik niet helemaal, een cd recorder? Maar dat van Hans vind ik interessanter, ik hoor steeds vaker dat sacd zo tegen valt, zijn daar meer gevallen van van mensen die zeggen sacd, nooit meer! De sacd's die ik heb kan ik natuurlijk met bijna de zelfde kwaliteit op een gewone cd speler draaien is het niet? heb je ook meteen veel meer keuze, te veel keuze Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Ja, ik lees ook mee op een Engels forum, en daar wordt dit vaak gezegd, ook door dealers. Zie onder 'Linear PCM audio data encoding' waar PCM gunstig tegen DSD wordt afgezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 [...]Maar dat van Hans vind ik interessanter, ik hoor steeds vaker dat sacd zo tegen valt, zijn daar meer gevallen van van mensen die zeggen sacd, nooit meer! De sacd's die ik heb kan ik natuurlijk met bijna de zelfde kwaliteit op een gewone cd speler draaien is het niet? [...] Oke, dan gaan we het daar even over hebben. Ik ben ooit bij Hans geweest en hij draait qua volume keihard. Zo hard dat ik een klein gedeelte van een signaal op -89 dBFS kon horen (Hans zelf overigens niet). Technisch gezien moet ik dus concluderen dat het dynamische bereik van cd net genoeg is. Geen reden om naar sacd te gaan omdat we het over een stereo systeem hebben. Als je van multichannel houdt, wordt het een ander verhaal. Ook een heel ander verhaal is de opname en mastering bij het medium sacd. De productie dus. Deze wordt veelal met meer zorg gedaan dan bij gewone cd's. Waarschijnlijk omdat men denkt dat de technische superioriteit van sacd hoorbaar zou zijn. Ik laat die mensen dat graag denken. Die betere zorg leidt namelijk tot gehoormatig betere producties. Eigenlijk een sigaar uit eigen doos, want the good old cd kan dat ook. Men is gelukkig wel zo slim geweest om van het sacd formaat een downsampling te doen naar PCM formaat zodat de meeste sacd's ook in een cd speler af te spelen zijn. Voor die paar sacd's die dat niet zijn, hoef je denk ik geen aparte speler aan te schaffen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 "Bling" is in the eye of the beholder. Van onderstaand design krijg ik in ieder geval een warm gevoel De McIntosh MCD 201 dus. Naar verluid een erg fijne speler, met gebalanceerde aansluitingen. Hij is ook als voorversterker te gebruiken. Maar wel ruim 5000 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Men is gelukkig wel zo slim geweest om van het sacd formaat een downsampling te doen naar PCM formaat zodat de meeste sacd's ook in een cd speler af te spelen zijn. Er zijn ook zat SACD's waar het andersom gebeurt is natuurlijk (daarmee wil ik niet zeggen dat de 44.1k/16 -> 2.8M/1 doen, maar PCM -> DSD). Alles wat niet in DSD opgenomen en gemixed wordt namelijk. Vooralsnog zal dat het merendeel van de opnames zijn. Ik heb zelf een Jungson Magic Boat no.2, en dat bevalt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Men is gelukkig wel zo slim geweest om van het sacd formaat een downsampling te doen naar PCM formaat zodat de meeste sacd's ook in een cd speler af te spelen zijn. Er zijn ook zat SACD's waar het andersom gebeurt is natuurlijk (daarmee wil ik niet zeggen dat de 44.1k/16 -> 2.8M/1 doen, maar PCM -> DSD). Alles wat niet in DSD opgenomen en gemixed wordt namelijk. Vooralsnog zal dat het merendeel van de opnames zijn. [...] Zeker, je kunt je afvragen of DSD wel het formaat is waarin je wilt opnemen en mixen. Ik zou zeggen van niet: neem in PCM op, niet in cd formaat, zodat je correct kunt ditheren etc etc. Pas als laatste stap omzetten naar DSD en dat als delivery format kiezen. Dan komt het allemaal in orde. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts