fastfolkert Posted 4 februari 2007 Report Share Posted 4 februari 2007 Hallo forum, In de woonkamer bij ons staat een simpele Sony dvd-speler waarin we alleen cd's afspelen (dvd's spelen we af in een DVD/HDD recorder). Dat cd's afspelen gaat via de analoge uitgang naar een surround receiver (Yamaha RX-V659). Klinkt op zich redelijk goed, vooral als je de "straight" functie op de receiver gebruikt. Stel nu dat bij deze goedkope dvd-speler de kwaliteit van de analoge uitgang de beperking vormt, zou je dan theoretisch een beter geluid krijgen als je cd's afspeel via de digitale verbinding naar de receiver? Je gebruikt dan dus de de DAC en de analoge circuits van de receiver. Mvg, Folkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Ja Dank je; is dit een zuiver theoretische veronderstelling, of is het gebaseerd op ervaring? Mvg, Folkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Ja Dank je; is dit een zuiver theoretische veronderstelling, of is het gebaseerd op ervaring? Mvg, Folkert Je geeft zelf antwoord op je vraag: Stel nu dat bij deze goedkope dvd-speler de kwaliteit van de analoge uitgang de beperking vormt, zou je dan theoretisch een beter geluid krijgen als je cd's afspeel via de digitale verbinding naar de receiver? Je stelt dat de analoge uitgang de beperkende factor is, als je die omzeilt krijg je altijd een beter resultaat. Anders zou de analoge uitgang niet de beperkende factor zijn geweest. Vandaar dat ik het met Werner wel eens moet zijn. Er is geen ruimte tot discussie... (niet dat ik dat wil, maar bij wijze van spreken) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 5 februari 2007 Report Share Posted 5 februari 2007 Waarom probeer je het niet gewoon uit Kost niks, je kunt voor de test gewoon de cinch kabel nemend ie je nu voor je analoge verbinding gebruikt (alleen laat je een ader ongebruikt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 5 februari 2007 Author Report Share Posted 5 februari 2007 Je stelt dat de analoge uitgang de beperkende factor is, als je die omzeilt krijg je altijd een beter resultaat. Anders zou de analoge uitgang niet de beperkende factor zijn geweest. Dat is een bewijs uit het ongerijmde Ik bedoelde hiermee "...is de kans reeel dat bij een eenvoudige DVD speler de analoge uitgang de beperkende factor is....." Waarom probeer je het niet gewoon uit Kost niks, je kunt voor de test gewoon de cinch kabel nemend ie je nu voor je analoge verbinding gebruikt (alleen laat je een ader ongebruikt). Dat klopt, maar de betreffende kaberl is slecht bereikbaar, en voordat ik mijn Lundia-rek gedeeltelijk ontmantel wil ik graag een idee of het ueberhaupt zin heeft, vandaar. Mvg, Folkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts