Jump to content

Luidsprekers

bartverwaaijen
 Share

Recommended Posts

Er zijn (gelukkig) nog meer merken... Zoals je zelf al noemt Klipsch... daar is niks fout aan.. Probeer er alleen geen fijnzinnig geluid uit te halen. dat lukt n.l. niet.

:)

toch nog maar eens goed luisteren dan.................... :rolleyes:

Ik dacht al waar blijft ie... ;)

Ik bedoel het uiterste in fijnzinnigheid. Dat heb ik nog niet bij Klipschen gehoord. Wel heel veel realiteit en dynamiek.

De speakers die die fijnzinnigheid wel weergeven zijn meestal niet zo realisch en dynamisch. Het blijft toch altijd een keuze. Ik ken geen speakers die alles perfect doen.

[...]

En als je dan toch eens wilt luisteren naar echte l.s., luister dan eens een keer naar de l.s. van Kees Vermeulen uit Hilversum, dan heb je het nooit meer over JBL! :rolleyes:;)B)

Deze ?

studio_br2_kl.jpg

Ben ik helemaal met je eens. Ik heb ze onlangs bij Bas beluisterd, er zijn naar mijn idee inderdaad maar heel weinig luidsprekers dit dit zelfs maar kunnen benaderen. Ongeloofelijk wat een detail, kracht, rust en ga zo maar door, dit is niet bijna live, dit is ''live''. Zelfs op een oorverdovend volume nog geen spoortje van enige stress, en... geschikt voor alle soorten muziek...

Precies, die bedoel ik. Ik heb nooit mooier en beter gehoord. Echt fenomenaal! :rolleyes::)

[...]

En als je dan toch eens wilt luisteren naar echte l.s., luister dan eens een keer naar de l.s. van Kees Vermeulen uit Hilversum, dan heb je het nooit meer over JBL! :rolleyes:;)B)

Deze ?

studio_br2_kl.jpg

Ben ik helemaal met je eens. Ik heb ze onlangs bij Bas beluisterd, er zijn naar mijn idee inderdaad maar heel weinig luidsprekers dit dit zelfs maar kunnen benaderen. Ongeloofelijk wat een detail, kracht, rust en ga zo maar door, dit is niet bijna live, dit is ''live''. Zelfs op een oorverdovend volume nog geen spoortje van enige stress, en... geschikt voor alle soorten muziek...

Schitterend! Daar wil ik ook nog eens naar luisteren.. :D

Daar zul je geen spijt van hebben. :)

De beste man is een alles luisteraar. Jbl is naar MIJN mening de beste allesvreter die er is. Hebben jullie rammstein op de wilson gehoord , denk het niet.

Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!

Een speaker heeft altijd een eigen klank die wel of niet goed correspondeert met bepaalde soorten muziek.

Ik zeur maar ik benin ieder geval realistisch.

Het gezichtje achter mijn zin dat lacht moet toch duidelijk maken dat het als grapje bedoelt is.

Oh ja ik ben ook liefhebber van klipsch ook al zo'n fout merk.

Ik geef mijn mening aan iemand die daarom vraagt en jullie geven je mening op iemand die zijn mening geeft.

Ik ben nu eenmaal snel geneigd om te reageren op mensen die een ander aanspreken op pietluttigheden. Zo is ook mijn discussie met spido begonnen.

laat een ander in zijn waarde aub.

arjan had ook aanvullnde info kunnen geven bijv dat het het overwegen waard is sub's aante schaffen omdat naar zijn idee de jbl's tekort schieten in het laag. maar nee hoor direct een andres keus afvallen door te roepen dat er subs bij MOETEN. sommige van jullie hebben een hoog MOETEN gehalte.

''Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!''

O nee... een luidspreker is pas echt goed wanneer hij zonder kleuring ALLES kan weergeven wat ie krijgt aangeboden! Niets meer en niets minder! ;)

Het is onzin te stellen dat l.s. A goed is, als hij goed is in het weergeven van... en l.s. B goed is, als hij goed is in het weergeven van...

Dan zeg ik... in de kliko met die troep, dat zijn geen goede l.s.! ;)B)

ook deze speaker heeft zijn voorkeur. En ook deze speaker heeft een "klank"

Iedere (lees goed) iedere speaker geeft iets mee aan het uiteindelijke geluid. Denken dat dat niet zo is , is naar mijn mening leven in een hifi droom wereld.

En wie ben jij om te bepalen wat goed is en niet goed. Als Ik vind dat studiotech goede luidsprekers maakt laat me dan toch. Moet 95 % van de nederlandse bevolking zijn speakers in de kliko gooien omdat jij het troep vind?

weet je wat je hebt gelijk en ik zit fout.

Aan de topic starter , veel succes met kiezen en alvast een hoop luisterplezier..

De beste man is een alles luisteraar. Jbl is naar MIJN mening de beste allesvreter die er is. Hebben jullie rammstein op de wilson gehoord , denk het niet.

Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!

Een speaker heeft altijd een eigen klank die wel of niet goed correspondeert met bepaalde soorten muziek.

Het gezichtje achter mijn zin dat lacht moet toch duidelijk maken dat het als grapje bedoelt is.

Oh ja ik ben ook liefhebber van klipsch ook al zo'n fout merk.

Ik geef mijn mening aan iemand die daarom vraagt en jullie geven je mening op iemand die zijn mening geeft.

Ik ben nu eenmaal snel geneigd om te reageren op mensen die een ander aanspreken op pietluttigheden. Zo is ook mijn discussie met spido begonnen.

laat een ander in zijn waarde aub.

arjan had ook aanvullnde info kunnen geven bijv dat het het overwegen waard is sub's aante schaffen omdat naar zijn idee de jbl's tekort schieten in het laag. maar nee hoor direct een andres keus afvallen door te roepen dat er subs bij MOETEN. sommige van jullie hebben een hoog MOETEN gehalte.

''Altijd weer die waan dat een speaker alles moet weergeven zoals het op cd staat. dat kan helemaal niet!!''

O nee... een luidspreker is pas echt goed wanneer hij zonder kleuring ALLES kan weergeven wat ie krijgt aangeboden! Niets meer en niets minder! ;)

Het is onzin te stellen dat l.s. A goed is, als hij goed is in het weergeven van... en l.s. B goed is, als hij goed is in het weergeven van...

Dan zeg ik... in de kliko met die troep, dat zijn geen goede l.s.! ;)B)

ook deze speaker heeft zijn voorkeur. En ook deze speaker heeft een "klank"

Iedere (lees goed) iedere speaker geeft iets mee aan het uiteindelijke geluid. Denken dat dat niet zo is , is naar mijn mening leven in een hifi droom wereld.

En wie ben jij om te bepalen wat goed is en niet goed. Als Ik vind dat studiotech goede luidsprekers maakt laat me dan toch. Moet 95 % van de nederlandse bevolking zijn speakers in de kliko gooien omdat jij het troep vind?

weet je wat je hebt gelijk en ik zit fout.

Aan de topic starter , veel succes met kiezen en alvast een hoop luisterplezier..

Sorry, ik wist niet dat je boos werd. :blink:B)

Rammstein op Wilson Puppy's gaat fantastisch en echt ook aanzienlijk beter dan op K2's, maar wellicht niet helemaal eerlijk omdat de Wilson's ook behoorlijk duurder zijn en je er ook de nodige kilo's aan versterking tegenaan moet gooien. Deze JBL kan nooit de beste allesvreter zijn die er is, een mini kerkorgel komt er niet uit, laat staan een grote. Maargoed, we komen er niet doorheen merk ik, jij vindt 40hz erg diep, en diep genoeg om alles weer te geven, met die perceptie kan ik je standpunt van de allesvreter ook wel begrijpen. Als je de muziekkeuze maar een beetje beperkt kan ie dit natuurlijk allemaal heel erg goed afspelen. JBL for life! ;)

Overigens vindt ik de ti250 (classic, niet het afzichtelijke zwarte jubileum model wat ze later hebben uitgebracht) een schitterende speaker, helaas maken ze dat soort speakers al 20 jaar ofzo niet meer. Net zoals bij Infinity, HK maakt meer kapot dan je lief is.

40hz vind ik redelijk diep en voor de meeste huiskamers ruim voldoende.

Ik heb in duitsland een jaar of 6 geleden de Goldmund Apologue mogen beluisteren voor wel 5 minuten. je begrijpt de rijwas lang en dringen geblazen. Ik denk niet dat de speakers (eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ze niet ken) waarjullie over spreken hier tegenop kunnen. Vorig jaar echter de k2 s9500 beluisterd en als beide even duur zouden zijn koos ik voor de jbl. Het is natuurlijk wel zo dat meerdere mensen in mijn familie JBL gek zijn en ook op lansing heritage forum waar ik rgelmatig kom spreekt men van The JBL sound.

Dit geluid of deze "sound "zal zich wel in mijn genen gevestigd hebben en vind ik gewoon lekker.

Mijn muziek keus beperken zit er voor mij niet in. ik ga van extreme metal naar folk naar opera naar house.

Ik ben ook een liefhebber van PA geluid en ik denk dat jbl het best in staat is dit in je huiskamer te brengen (op pA na dan).

P.S boos ben ik niet en word ik ook zelden. Bij het lezen van jullie reacties vormt zich direct een glimlach om mijn mond. wellicht moet ik mijn visie en toon wat matigen (ik ben hier tenslotte nieuw)

vriendelijke (en gemeende) groeten robin

je HK opmerking vind ik karma waardig.

Mijn muziek keus beperken zit er voor mij niet in. ik ga van extreme metal naar folk naar opera naar house.

Ik ben ook een liefhebber van PA geluid en ik denk dat jbl het best in staat is dit in je huiskamer te brengen (op pA na dan).

Ik houdt dus helemaal niet van een (meestal slecht) PA geluid. Ik houd daarom meer van akoestische muziek..

Even goede vrienden.

Als je Wilson Watt Puppies 5.1 overweegt....

Ik vind persoonlijk dat Wilson zo ongeveer het mooiste spul maakt dat er is. De Watt Puppy 5.1 is fantastisch. (Overigens de nieuwere versies 6, 7 en schijnbaar ook 8 zijn allemaal nog veel mooier). Ik heb echter ook Hyperion 938 gehoord en ik geloof dat die de Watt Puppy 5.1 op alle fronten voorbij gaan. Zeker gaan luisteren als je het mij vraagt. Voor je budget kun je een splinternieuw paartje kopen....

Bedankt voor de reactie tompj. Ik heb zelf de wilson duetta, sophia en wattpuppy 8 gehoort. En elk van deze hebben op mij een diepe indruk gemaakt. Vooral conquest of paridise op de sophia's om dat dit een cd is die ik thuis ook vaak draai. Echter toen ik thuis kwam en hem op mijn eigen set hoorde had ik de neiging de cd in de welbekende cliko te gooien.

Daarom staat de wilson 5.1 ook zeer hoog aangeschreven op mijn lijstje. Deze is namelijk op dit moment nog goedkoper dan een 2e hands sophia. Het enige probleem is echter de verkrijgbaarheid.

En het geld natuurlijk, want in alle gevallen is het nog wel eventjes sparen.

Maar omdat ik mijn keus weloverwogen wil maken ben ik maar vast naar genomineerden aan het zoeken

ok, Kees Vermeulen dus in mijn lijstje opnemen. Kan ik hier ook nog informatie over krijgen? Wat is het voor iets?(ja luidspreker duidelijk :D ). Wat zijn de huidige prijzen enz enz.

Hier liep nog een (ietwat ontspoort) draadje over: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8940

• Members

ok, Kees Vermeulen dus in mijn lijstje opnemen. Kan ik hier ook nog informatie over krijgen? Wat is het voor iets?(ja luidspreker duidelijk :D ). Wat zijn de huidige prijzen enz enz.

Hier liep nog een (ietwat ontspoort) draadje over: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8940

En dan nog even de prijs, 8000 euro het stuk...

40hz vind ik redelijk diep en voor de meeste huiskamers ruim voldoende. (...)

Beste m44,

Hangt wel van de kwaliteit van die 40 Hz af, h

• Members
hehe, 8000/ps dan lijkt me niet dat ze aan mn eerste eis voldoen. 6.000 voor een set in plaats van 16.000. Sorry jongens ik was die 1 niet vergeten. :blink:

Ook met dat budget heeft Kees rekening gehouden, zie daar, de ''Milestone''...

milestone_gr.jpg

...recht vanaf zo'n 30 hz, klankmatig verder gelijk aan de ''Menhir''.

Je zou toch een keer langs moeten gaan, Kees en zijn luidsprekers zijn een ervaring op zich, absoluut de investering van een paar vrije uurtjes waard...

en wat vonden jullie van mijn andere opties zoals een nieuw setje totem mani2's ??

Dat is absoluut onvergelijkbaar met de Wilsons...

De Totems zijn op zich prima speakers. maar zo'n monitor vergelijken met een Watt/Puppy...???03.gif

mag ik vragen wat je daarmee bedoelt.

totems zijn "roadkill" :D

ik heb ze nooit gehoord nl.

Mh ik vergelijk ze ook niet echt met elkaar ,ik bekijk mn opties. 2e hands watt puppy's zijn nu eenmaal wat dun gezaaid.

Misschien moeten we twee lijstjes maken.

Eenje met wanneer 2e hands te vinden dan: zou deze luidspreker goed zijn

Eenje met wanneer er geen interessante 2e hands speakers beschikbaar zijn en nieuwkoop overwogen wordt.