Jump to content

Kortom ook in de hifi geldt vele kleintjes maken een grote !

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
vandaar... Hou toch op.

:)

Hans,

Idee, misschien kan de starter van een topic aangeven of het een audiofiel onderwerp

is of b.v. een heel technisch iets.

Laten we dan afspreken dat technici dan niet tot het bot aan toe "bewijs" moeten hebben

maar gun elkaar de ruimte. Wat is er nu mooier dan je eigen ervaringen te kunnen delen

waarvan je niet 100% kunt aantonen dat het wetenschappelijk is bewezen, maar waar je zelf

dusdanige veranderingen bemerkt dat je die met andere wilt delen. :)

Kordaat en krachtig optreden van zowel de moderator als medegebruikers van dit forum is

wel een 1e vereisde!. Ikzelf vind het niet erg, om op een normale manier gecorrigeerd

te worden, Zo creeer je m.i. een prettig omgeving waarbij mensen dingen durven te vragen

en ideeen durven de delen.

Sommige starters zoals Jacco doen dit van nature vaak al goed, daar heb ik respect voor.

Met vriendelijke groet,

Jack

Misschien Hans zou je, met bijv. een aantal andere coryfeen van hier, eens aan een het opzetten van een eigen forum moeten gaan denken. Dit forum is passief tegenover de toonzetting, en commentaar van de liefhebbers verslechtert de situatie alleen maar verder. Er lopen mensen weg en de goed bedoelde deelname van de overblijvers verzandt in een dagelijkse ergernis wat zonde is van de moeite en inspanning. Hoop versus hopeloos. :)

Dit forum is een afspiegeling van de maatschappij.

Waarom zou hier alles perfect moeten verlopen?

Binnen dezelfde interesse hear heeft iedereen zoveel verschillende meningen en opvattingen.

Zoveel verschillende ego's. :o

W

vandaar... Hou toch op.

Hans,

Idee, misschien kan de starter van een topic aangeven of het een audiofiel onderwerp

is of b.v. een heel technisch iets.

Laten we dan afspreken dat technici dan niet tot het bot aan toe "bewijs" moeten hebben

maar gun elkaar de ruimte. Wat is er nu mooier dan je eigen ervaringen te kunnen delen

waarvan je niet 100% kunt aantonen dat het wetenschappelijk is bewezen, maar waar je zelf

dusdanige veranderingen bemerkt dat je die met andere wilt delen. :)

Kordaat en krachtig optreden van zowel de moderator als medegebruikers van dit forum is

wel een 1e vereisde!. Ikzelf vind het niet erg, om op een normale manier gecorrigeerd

te worden, Zo creeer je m.i. een prettig omgeving waarbij mensen dingen durven te vragen

en ideeen durven de delen.

Sommige starters zoals Jacco doen dit van nature vaak al goed, daar heb ik respect voor.

Met vriendelijke groet,

Jack

Beste Jack,

Dat hoeft toch helemaal niet het aangeven of het een audiofiel onderwerp of een technisch onderwerp is. Men kan best iets technisch posten bij een audiofiel onderwerp en andersom. Daar gaat het volgens mij niet om.Het gaat meer om dat je in heel veel topics dezelfde verkondigingen leest van dezelfde forumgebruikers/leden en het steeds hetzelfde riedeltje is en dat riedeltje is nu wel bekend.

Ik zal een fictief voorbeeld geven.

Stel ik post een luisterverslag over een kabel hier op het forum en daar komen reacties op van forumleden. Binnen 2 pagina's vanaf het eerste berichtje zal er een reactie te vinden zijn over dat het onzin is om verschillen tussen kabels te horen en dat men breem moet lezen of er er komt een reactie over technisch gewauwel met meetresultaat of er moet een onderbouwd liefst wetenschappelijk bewijs worden geleverd of er moet minstens dubel blind getest zijn enz enz. Voor een audiofiel die zich vermaakt met het lezen van leuke luisterverslagen/bevindingen van andere audiofielen gaat er dan gauw de lol van af. Bij mij tenminste wel als audiofiel.

Andersom kan ook... stel dat ik als audiofiel bij elk technisch topic een berichtje plaats van bijv: "je oren zijn je beste adviseurs" dan worden de mede-forumgenoten die technisch onderlegd zijn (en geen audiofiel zijn) en graag over techniek en meetresultaten praten cq van gedachten willen wisselen ook daar gestoord van worden van zulke berichtjes, zoals ik aangeef in het voorbeeld.

met groet

:cool2:

Dit forum is een afspiegeling van de maatschappij. Waarom zou hier alles perfect moeten verlopen?

Correctie:

Slechts een afspiegeling van bepaalde groeperingen uit de maatschappij!

Andere groeperingen (welke wel respect voor andermans mening toont) ontmoeten elkaar op andere forums dan dit, hear.

:(

Dus zijn er twee groepen, een kleine en een hele grote, die elkaar dus duidelijk in de weg blijven zitten. Gelijk hebben en krijgen zijn verschillend en zullen over dit onderwerp nooit of te nimmer samenvallen en voortdurend oplaaiende tegenstellingen bevorderen de leesbaarheid inderdaad niet. Het beinvloed ook de eigen manier van noteren. Een 'audiofiel' is ook kritisch op prijs versus prestatie, maar ik peins er niet over om bijv. commentaar te geven op bekabeling of een ander fenomeen om daarmee vervolgens een ongewenste toonzetting bij een kleine groep vaste tegenstanders los te maken. Het onthouden van zulk commentaar is dus bij voorbaat een gebrek aan discussie waar onder liefhebbers, lijkt me, zeker behoefte aan is.

Beter zou zijn dat de forumleden waar we hear opdoelen het gewoon gaan laten met dat soort berichtjes/postings te doen . Dan word het vanzelf leefbaar en houden we het met zijn allen leefbaar.

Hoewel soms heb ik het idee in mijn hoofd dat men er veel genoegen in schept om het juist wel te doen.

Ik noem dat ...stangen en olie op het vuurtje gooien en men vind het kennelijk ook plezierig om bij een aantal forumleden de bekende knoppen in te drukken,zodat er toch een reactie op komt en men het doel weer heeft bereikt. Maar wat dat doel is en wat men wil bereiken weet ik niet,behalve dat men een niet relaxte sfeer creeert.

met groet,

Da's de meest rake beschrijving.

Een 'audiofiel' is ook kritisch op prijs versus prestatie, maar ik peins er niet over om bijv. commentaar te geven op bekabeling of een ander fenomeen om daarmee vervolgens een ongewenste toonzetting bij een kleine groep vaste tegenstanders los te maken. Het onthouden van zulk commentaar is dus bij voorbaat een gebrek aan discussie waar onder liefhebbers, lijkt me, zeker behoefte aan is.

Waarom is het dan zo'n probleem als ik zeg dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech? Iedere redelijke audiofiel die prijsbewust is, zou daar dan op z'n minst een redelijke discussie over willen voeren, ipv te gaan schelden of zeggen dat ik alleen maar erop uit ben om de sfeer te vergallen. Dit is niet te rijmen met bijv. wat je eerder postte met *ik wil niet dat je op mijn posts reageert, -1 kHz piep- *.

Een 'audiofiel' is ook kritisch op prijs versus prestatie, maar ik peins er niet over om bijv. commentaar te geven op bekabeling of een ander fenomeen om daarmee vervolgens een ongewenste toonzetting bij een kleine groep vaste tegenstanders los te maken. Het onthouden van zulk commentaar is dus bij voorbaat een gebrek aan discussie waar onder liefhebbers, lijkt me, zeker behoefte aan is.

Waarom is het dan zo'n probleem als ik zeg dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech? Iedere redelijke audiofiel die prijsbewust is, zou daar dan op z'n minst een redelijke discussie over willen voeren, ipv te gaan schelden of zeggen dat ik alleen maar erop uit ben om de sfeer te vergallen. Gekoppeld aan wat je eerder hier postte ben jij bijna het boegbeeld van de dubbele moraal hear.

Niks dubbele moraal. Mijn kritische mening is dat er verschillen kunnen zijn maar niet in ieder geval, en je dus voorzichtig moet zijn. Jouw te onpas gebrachte gekrijs is dat er onmogelijk ooit verschillen kunnen zijn, en dat we allemaal debiel zijn om meer dan een minimum uitgave voor ditto apparatuur te doen. Wat je vervolgens een redelijke discussie durft te noemen. Een dubbel blind paard ben je.

Guest tubejack

Ik geef toe, dat ik soms olie op het vuur gooi "zie b.v. mijn opmerking over hersenen"

Maar van die geijkte riedeltjes van "bewijs" en Breem zoals hier scherp opgemerkt is

wordt ik af en toe zo moe :( Dan denk ik wel eens ga ergens anders zieken, wees een

vent en zoek een ega, baar kinderen of lul niet alleen, maar doe ook iets!.

Vandaar dat ik probeer ideeen aan te dragen, maar wellicht dat andere betere ideeen

hebben. Selectief negeren kan een oplossing zijn, maar wellicht dat corrigeren en opvoeden

beter is....

Met vriendelijke groet,

Jack

Waarom is het dan zo'n probleem als ik zeg dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech? Iedere redelijke audiofiel die prijsbewust is, zou daar dan op z'n minst een redelijke discussie over willen voeren, ipv te gaan schelden of zeggen dat ik alleen maar erop uit ben om de sfeer te vergallen. Gekoppeld aan wat je eerder hier postte ben jij bijna het boegbeeld van de dubbele moraal hear.

Niks dubbele moraal. Mijn kritische mening is dat er verschillen kunnen zijn maar niet in ieder geval, en je dus voorzichtig moet zijn. Jouw te pas en ongepast gebrachte gekrijs is dat er onmogelijk ooit verschillen kunnen zijn, en dat we allemaal debiel zijn om meer dan een minimum uitgave voor ditto apparatuur te doen. Wat je vervolgens een redelijke discussie durft te noemen. Een dubbel blind paard ben je.

Stel je vertelt mij dat je op 1 km afstand een speld kunt horen vallen in een weiland, dan is dat voor mij net zo geloofwaardig als dat je beweert tussen 2 goed ontworpen CD spelers verschillen hoort. Zeker als je er ook nog bij zegt dat je wel even moet weten wanneer die speld op de grond valt (en dat blind testen helemaal niet kan in zo'n geval en dat als ik met een microfoon die speld niet kan waarnemen, dat ik dan niet goed kan meten). Dat je naar je ervaring die speld w

Ik zeg helemaal niks over wat voor spelt of weiland dan ook, dus leg een ander geen woorden in de mond die ze zelf nooit zouden gebruiken. Zelfs als ik geen verschillen zou horen zou ik het bewust duurder aanschaffen om niet met jou geharrewar geassocieerd te hoeven worden. Neem op tijd je medicijen en laat (daardoor) mensen verder met rust.

:confused: Ik snap het niet meer!

I.p.v. "Hou daar eens mee op!"; een vreemde off topic uitlating zou je m.i. alles voorkomen door bijvoorbeeld te zeggen: "Ik ben het zoals wel vaker niet eens met S00xxx en Sfinx en Niels007 maar mijn ervaring met powercords is dat de klank er beter van werd." Eventueel pittig gemaakt met "Dat zijn een stelletje dove kwartels." (mag!)

Het andere kamp heeft, het moge duidelijk zijn, een andere mening. "Die kabels zijn onzin en geldklopperij!" Eventueel pittig gemaakt met "Jullie gaan logica en theorie uit de weg".. (mag ook!)

Komen we dichter tot elkaar? Op uitzonderingen na... waarschijnlijk niet. Is een forum bij uitstek een plek voor uiteenlopende meningen? ja toch? Wat is het verschil tussen kamp 1 waaruit telkens weer te horen is dat het om 'matchen' gaat en dat 'kabels verschil maken' en kamp 2 waar steeds klinkt dat 'matchen is meestal onzin en dat geldt ook voor kabels'?

:confused:

Ik zeg helemaal niks over wat voor spelt of weiland dan ook, dus leg een ander geen woorden in de mond die ze zelf nooit zouden gebruiken. Zelfs als ik geen verschillen zou horen zou ik het bewust duurder aanschaffen om niet met jou geharrewar geassocieerd te hoeven worden. Neem op tijd je medicijen en laat (daardoor) mensen verder met rust.

Maak met z'n tweetjes, jij en 0000, als goedwillende mensen, gewoon eens even een afspraak in een gezellige kroeg of een goed restaurant. :) Je zult zien dat dan geen van beiden een hufter is, maar zeer waarschijnlijk gewoon een aardige vent, waar best mee te praten is. Op een forum als dit, waar men elkaar niet kan zien, kunnen bepaalde opmerkingen daardoor al gauw ontsporen, omdat men op het moment van de (verkeerde) opmerking er niet gelijk van man tot man over wordt gesproken, waardoor er dus irritatie ontstaat. :(;)

Kom op mensen. :);)

:confused: Ik snap het niet meer!

I.p.v. "Hou daar eens mee op!"; een vreemde off topic uitlating zou je m.i. alles voorkomen door bijvoorbeeld te zeggen: "Ik ben het zoals wel vaker niet eens met S00xxx en Sfinx en Niels007 maar mijn ervaring met powercords is dat de klank er beter van werd." Eventueel pittig gemaakt met "Dat zijn een stelletje dove kwartels." (mag!)

Het andere kamp heeft, het moge duidelijk zijn, een andere mening. "Die kabels zijn onzin en geldklopperij!" Eventueel pittig gemaakt met "Jullie gaan logica en theorie uit de weg".. (mag ook!)

Komen we dichter tot elkaar? Op uitzonderingen na... waarschijnlijk niet. Is een forum bij uitstek een plek voor uiteenlopende meningen? ja toch? Wat is het verschil tussen kamp 1 waaruit telkens weer te horen is dat het om 'matchen' gaat en dat 'kabels verschil maken' en kamp 2 waar steeds klinkt dat 'matchen is meestal onzin en dat geldt ook voor kabels'?

Waar het mij om gaat is die eeuwige herhaling. Er gaat niks af en er komt niks bij. Wanneer iemand verteld dat hij verschil merkt tussen b.v. een netkabel met afscherming en zonder komt er meteen een verhaal van dat dit niet kan. Erger is nog dat men dan elkaar nog achterna gaat lopen ook. Een schaap begint te bleren en de rest volgt...

Ik, en ik denk het hele forum hier, weet ondertussen wel dat er voor de meters geen verschillen zijn. Wanneer die opdracht is vervult, kun je volgens mij dus het beste ophouden. Doorgaan wekt alleen iritatie op.

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb dit topic eigenlijk helemaal niet gelezen maar het valt me wel op dat dit soort non-topics (ze gaan helemaal nergens over) heel veel reacties opleveren en druk gelezen worden.

Het zijn topics om te kunnen "forummen" en ze hebben geen ruk met hifi te maken.

Ik meen ook dat dezelfde topics op de andere fora ook gestart worden. Wat heeft dat nou allemaal voor nut?

Is iets voor te zeggen natuurlijk maar de 'andere kant' ziet het precies zo.. Altijd weer die 'verschillen' en i.p.v. inhoudelijk reageren of je mening geven vaak slechts een beschuldigende vinger naar de meters. Dat laatste lijkt me ook niet erg zinvol.

Ik denk dat de meters het in principe leuk zouden vinden wanneer er steeds minder "Kabel maakt verschil" posts zouden zijn maar we vragen mensen die deze uitspraken doen toch niet om 'daar me op te houden'?

Ik heb dit topic eigenlijk helemaal niet gelezen maar het valt me wel op dat dit soort non-topics (ze gaan helemaal nergens over) heel veel reacties opleveren en druk gelezen worden.

Het zijn topics om te kunnen "forummen" en ze hebben geen ruk met hifi te maken.

Ik meen ook dat dezelfde topics op de andere fora ook gestart worden. Wat heeft dat nou allemaal voor nut?

Het is net een soap, Kraus.

Ik lach me rot om al die flauwekul! :D

Als ik serieus werk wil lezen ga ik gewoon on-topic en als ik last heb van vervelende stoorzenders heb je de negeerknop. B)

Laat je niet gek maken. Over een half jaar zijn veel vervelende stoorzenders foetsie.

Dan komen er ongetwijfeld weer andere waar we mee verder kunnen lachen. :blink::D

Waarom is het dan zo'n probleem als ik zeg dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech?

Simpel: omdat je nog nooit, helemaal nooit iets anders hebt gezegd.

Omdat het het enige is wat jij kan zeggen en omdat iedereen dat onderhand ook wel weet.

Omdat jouw bijdragen niet in het minst nog iets toevoegen aan een prettige uitwisseling van gedachten en ervaringen over een overigens prettige en leuke hobby.

Omdat je vanuit je verbittering totaal je doel voorbijschiet.

Kortom, omdat de persoonlijke frustratie (waarover, dat weet alleen jijzelf) als gal en venijn uit 99% van je postjes sijpelt als een langzaam werkend gif.

Zo zijn er nog een paar lieden meer voor wie het spuien van kutopmerkingen een doel is geworden dat alle middelen heiligt. Het verpesten van sfeer is een sport, nee een cultus geworden, die tot in de puntjes kan worden beheerst en voor die kunst neem ik mijn petje af, maar van mij hoeft het niet echt en met mij zijn er zonder enige twijfel velen die deze mening delen.

Sommigen zijn al weggegaan en komen niet meer terug.

Anderen, zoals ik, overwegen dit. Niet omdat ik er niet tegen zou kunnen, maar omdat het simpelweg ook leuk moet zijn om zoiets te doen als deelnemen op een forum. Door stelselmatig bommetjes te leggen onder elke discussie door herhaling van dezelfde zouteloze kutpraatjes en ondertussen de vermoorde onschuld te spelen door net te doen alsof je een gesprek wilt voeren verziek je de atmosfeer waarin mensen in een zekere veiligheid en intimiteit over hun subjectieve ervaringen met een volkomen zintuiglijke hobby kunnen praten.

Ik weet dat je het anders ziet, omdat je niet meer terug kunt, maar ik wil het toch maar even kwijt, al is het dan voor anderen.

Is een forum bij uitstek een plek voor uiteenlopende meningen? ja toch? Wat is het verschil tussen kamp 1 waaruit telkens weer te horen is dat het om 'matchen' gaat en dat 'kabels verschil maken' en kamp 2 waar steeds klinkt dat 'matchen is meestal onzin en dat geldt ook voor kabels'?

Ja, daarin heb je gelijk, maar in werkelijkheid is dit forum een plek waarin enkelen er stelselmatig genoegen in scheppen elk gesprek te verzieken. Het gaat helemaal niet om uiteenlopende meningen, omdat de meningen die de sfeer verzieken al sinds jaar en dag onveranderd zijn, terwijl elke zichzelf respecterende audiofiel in zijn uitlatingen steeds blijk geeft van persoonlijke groei in zijn hobby.

En dat is het verschil tussen de verstarde meningen van wat jij polariserend "het ene kamp" wenst te noemen en de min of meer dynamische meningen van mensen die door de luister- en experimenteerervaringen van alledag hun eigen meningen steeds weer bijstellen.

Als op die manier uiteenlopende meningen uitgewisseld zouden worden is er niets aan de hand, maar het draait enkel om dezelfde lieden die steeds weer dezelfde uitgemolken zwatelpraatjes ventileren als een stinkend gas.

En dat helpt dit forum wederom om zeep.

Waarom is het dan zo'n probleem als ik zeg dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech? Iedere redelijke audiofiel die prijsbewust is, zou daar dan op z'n minst een redelijke discussie over willen voeren, ipv te gaan schelden of zeggen dat ik alleen maar erop uit ben om de sfeer te vergallen. Dit is niet te rijmen met bijv. wat je eerder postte met *ik wil niet dat je op mijn posts reageert, -1 kHz piep- *.

Nou S-0000884, zal ik je dat eens uitleggen voor altijd !!!!

Het probleem is NIET dat JIJ ZEGT dat een dropveter hetzelfde doet als een bijv Siltech kabel,maar eerder de manier HOE je het ZEGT en de audiofiel maar belachelijk loopt te maken cq te zieken als deze weer eens enthousiast is over zijn gehoorde verschil en dat wilt delen op het internet aan andere audiofielen. Want dat doen audiofielen die willen misschien wel graag hun constatering cq beleving delen met andere audiofielen, omdat dat ook EEN DEEL IS van de audiofiele hobby is. Het probleem is dus meer dat in bijna elk topic wat over luisterimpressies of bevindingen of over hoorbare verschillen gaat met kabels dan duiken jullie als een haas er bovenop om het vervolgens doodleuk af te schieten en dat meestal dan gebeurt in de trant van `er is geen verschil tussen een dropveter en een bijv Siltech ` of doe eerst een DBT enz enz. Kijk en daar word ik als audiofiel echt DOODMOE van en verziekt soms ook mijn enthousiasme om iets te posten als reactie of zoals ik al eerder zei een luisterverslag of een kabeltestje te posten op het forum. Want ik post het voor de mede-hobbyisten die het leuk en plezierig vinden om dat soort verhaaltjes cq bevindingen te lezen en niet om vervolgens weer te moeten lezen dat een dropveter net zo goed is.

Verder is een gezonde discussie prima,ook van jullie natuurlijk,maar laat het dan een BIJDRAGE zijn in zo

Guest Kraus vonBentinck

Als iemand hear komt om aan zijn gerief te komen en dat wordt niet op prijs gesteld, waarom dan altijd maar weer de betreffende figuur terwille zijn? Er is m i maar 1 oplossing maar dat is kennelijk te moeilijk.

Kinders, kinders...

Mods doe je werk...

Groet,

Jacco

Dag Jacco,

Nee dat doet deze moderator DUS NU EENS NIET !!!

Ik weiger dat nu en laat deze discussie voorlopig nog gaan,want er is wel degelijk iets constructiefs aan de gang. Er staan momenteel forumgenoten cq audiofielen op die er hun buik VOL van hebben en eindelijk de kogel door de kerk heen jagen (wel oppassen voor het orgel ;) ) en het ook maar eens tijd is geworden om dat gevecht aan te gaan. Mocht je het niet eens zijn en dat is natuurlijk je goed recht, dan dien je maar een klacht in bij de Forumbeheerder over mijn weigering.

Schijn er nou niemand van jullie te snappen dat er met steeds diezelfde postings/stelling in kabeltopics en luisterverslagen/bevindingen de boel zo lopen te verstieren, dat er de LOL van AFGAAT voor een ieder.

Bij mij is er dus die lol inmiddels erwel vanaf.

met groet,

Als iemand hear komt om aan zijn gerief te komen en dat wordt niet op prijs gesteld, waarom dan altijd maar weer de betreffende figuur terwille zijn? Er is m i maar 1 oplossing maar dat is kennelijk te moeilijk.

Klopt helemaal, maar geef toe. Hij verstaat te kunst je op een bepaalde manier zo te tergen, dat niet reageren lastig is :rolleyes:;)

Ik weet ook zeker dat hij telkens in een deuk ligt als er weer iemand toehapt. Daar doet ie 't toch voor :confused: Rare manier van humor :huh::(