Jump to content

Kortom ook in de hifi geldt vele kleintjes maken een grote !

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Ik heb dit topic eigenlijk helemaal niet gelezen maar het valt me wel op dat dit soort non-topics (ze gaan helemaal nergens over) heel veel reacties opleveren en druk gelezen worden.

Het zijn topics om te kunnen "forummen" en ze hebben geen ruk met hifi te maken.

Ik meen ook dat dezelfde topics op de andere fora ook gestart worden. Wat heeft dat nou allemaal voor nut?

Ik ben dat wel met je eens, Kraus. En nut heeft het dan ook niet,behalve dat het wellicht hun een genoegen schept om een topic te verstieren (ik heb er geen ander woord voor over) en dat voor hun nuttig is.

met groet, :cool2:

Guest Kraus vonBentinck

Als iemand hear komt om aan zijn gerief te komen en dat wordt niet op prijs gesteld, waarom dan altijd maar weer de betreffende figuur terwille zijn? Er is m i maar 1 oplossing maar dat is kennelijk te moeilijk.

Klopt helemaal, maar geef toe. Hij verstaat te kunst je op een bepaalde manier zo te tergen, dat niet reageren lastig is :rolleyes:;)

Ik weet ook zeker dat hij telkens in een deuk ligt als er weer iemand toehapt. Daar doet ie 't toch voor :confused: Rare manier van humor :huh::(

1 kleine correctie: met zulke makkelijke en willige slachtoffers kun je moeilijk nog spreken van een kunst ;)

[...]

Want ik post het voor de mede-hobbyisten die het leuk en plezierig vinden om dat soort verhaaltjes cq bevindingen te lezen en niet om vervolgens weer te moeten lezen dat een dropveter net zo goed is.

Begrijpelijk, dat is ook niet leuk. Toch is het de waarheid en daar zul je mee moeten leren leven. De discussie kan gewoon doorgaan over die situaties waarbij wel verschillen mogelijk zijn. Daar zou de energie naar toe moeten gaan. Niet naar die vervelende herhaling van zetten die ik onderhand kan dromen.

Verder is een gezonde discussie prima,ook van jullie natuurlijk,maar laat het dan een BIJDRAGE zijn in zo

Is iets voor te zeggen natuurlijk maar de 'andere kant' ziet het precies zo.. Altijd weer die 'verschillen' en i.p.v. inhoudelijk reageren of je mening geven vaak slechts een beschuldigende vinger naar de meters. Dat laatste lijkt me ook niet erg zinvol.

Ik denk dat de meters het in principe leuk zouden vinden wanneer er steeds minder "Kabel maakt verschil" posts zouden zijn maar we vragen mensen die deze uitspraken doen toch niet om 'daar me op te houden'?

Oh dus dat is het doel, minder kabeltopics enz. tja dan kunnen we het beter gaan omvormen tot een technisch forum,waar je alleen mag posten over metingen en wetenschappelijke bewijzen enz enz.

Hou toch op,man. Reageer gewoon niet in topics die over kabels en luisterbevindingen gaan. Ik als audiofiel reageer namelijk ook niet als ik weer een topic lees wat uitsluitend over techniek gaat of over een meting enz. Ik laat jullie dan ook in je waarde en in jullie waarheid. en jullie waarheid is inderdaad waar,netzo als de waarheid van een audiofiel. Immers er zijn meerdere wegen naar hetzelfde doel.

met groet,

:cool2:

[...]

Schijn er nou niemand van jullie te snappen dat er met steeds diezelfde postings/stelling in kabeltopics en luisterverslagen/bevindingen de boel zo lopen te verstieren, dat er de LOL van AFGAAT voor een ieder.

[...]

Ja, inderdaad: het steeds aanlezen van dezelfde zweefmolelarij is vrij irritant.

Groet,

Jacco

[...]

Want ik post het voor de mede-hobbyisten die het leuk en plezierig vinden om dat soort verhaaltjes cq bevindingen te lezen en niet om vervolgens weer te moeten lezen dat een dropveter net zo goed is.

Begrijpelijk, dat is ook niet leuk. Toch is het de waarheid en daar zul je mee moeten leren leven. De discussie kan gewoon doorgaan over die situaties waarbij wel verschillen mogelijk zijn. Daar zou de energie naar toe moeten gaan. Niet naar die vervelende herhaling van zetten die ik onderhand kan dromen.

Precies, het is de herhaling van zetten die het vervelend maken.

Verder is een gezonde discussie prima,ook van jullie natuurlijk,maar laat het dan een BIJDRAGE zijn in zo

[...]

Schijn er nou niemand van jullie te snappen dat er met steeds diezelfde postings/stelling in kabeltopics en luisterverslagen/bevindingen de boel zo lopen te verstieren, dat er de LOL van AFGAAT voor een ieder.

[...]

Ja, inderdaad: het steeds aanlezen van dezelfde zweefmolelarij is vrij irritant.

Groet,

Jacco

En dat is de reden dat jezelf in een constante technische herhaling valt? Wat is nou eigenlijk het doel van je bijdragen? Dat je aantoont dat omdat niks verschil uitmaakt het forum dus feitelijk overbodig is en beter kan ophouden te bestaan? Of dat we onszelf debiel verklaren door hardop met jou vaststaande mening ('kennis') in te stemmen? Denk je dat je zgn interessante maar uiteindelijk op hetzelfde neerkomende bijdragen enig verschil maken voor de wijze waarop een ander tot z'n beoordeling komt of dat dat ooit zal gebeuren? Wat heb je dus bereikt anders dan het zinloos aanvechten van het onveranderlijke feit dat een ieder voor zichzelf uit maakt wat voor hem de (al dan niet veranderlijke) werkelijkheid zal zijn?

Dan heb ik het nog niet over verbetering in geluid door Tanzaniaanse sjoelstenen op mijn apparatuur of platina klankschaaltjes gemonteerd op een blokje hout. Wat een onzin!

Daar heeft toch niemand het over? Waarom moet je deze onzin verzinnnen om je punt te maken?

Henrie, uiteraard verwacht ik niet dat jij je mening niet geeft. De reactie van Hans op pagina 1 vond ik echter wel een beetje sneu.

Hoezo..??

Ik ken datzelfde verhaaltje langzamerhand wel. Het voegt dus niks meer toe. telkens pagina van dat placebo en tussen de oren geleuter. Er kan geen Topic opgezet worden of "men" begint weer. De helt van alle topics bestaan grotendeels uit dit geleuter.

vandaar... Hou toch op.

:)

Ik ben het volledig met je eens. Mij stoort het ook als gebruiker van dit forum al heel heel lang.Voor mij is het zelfs een reden om geen verslagen te posten meer van mijn luisterbezoekjes aan andere audiofiele forumgenoten of een leuk verslagje ter lering en vermaak over mijn perikelen omtrent de vele veranderingen in mijn luisterruimte of een leuk verslag van de modificatie van mijn phonotrapje enz.

Maar Hans er is troost,het gebeurt niet alleen hear op dit forum. Op andere fora's zie je het ook gebeuren. Het zijn steeds dezelfde met hun steeds dezelfde afgezaagde mening, een mening die bij de meesten wel bekend is.

Gelukkig is er nog de blogpagina :) ,hoewel daar ook al vervuiling plaatsvind met diezelfde onzin (voor mij dan) over Breem. Dit n.a.v. dat ik in mijn blog gemeld had over mijn nieuwe phonokabel en daar een reactie op kreeg met een verwijzing naar de site van Breem. Het eerste wat ik dacht bij het lezen van die reactie was....daar gaan we weer.

Zo dat moest er ff uit.

Met groet,

Goeie tip van Kraus laatst. Gebruik de 'ignoreknop' voor gebruikers wier postings je niet wilt lezen. Zo langzamerhand weet je toch wel wie de topics keer op keer verzieken?

[...]

[...]

Groet,

Jacco

En dat is de reden dat jezelf in een constante technische herhaling valt? Wat is nou eigenlijk het doel van je bijdragen? Dat je aantoont dat omdat niks verschil uitmaakt het forum dus feitelijk overbodig is en beter kan ophouden te bestaan? Of dat we onszelf debiel verklaren door hardop met jou vaststaande mening ('kennis') in te stemmen? Denk je dat je zgn interessante maar uiteindelijk op hetzelfde neerkomende bijdragen enig verschil maken voor de wijze waarop een ander tot z'n beoordeling komt of dat dat ooit zal gebeuren? Wat heb je dus bereikt anders dan het zinloos aanvechten van het onveranderlijke feit dat een ieder voor zichzelf uit maakt wat voor hem de (al dan niet veranderlijke) werkelijkheid zal zijn?

[...]

Mijn bijdrage is meestal dat een zaak 2 kanten heeft die niet altijd verenigbaar zijn. Of lijken te zijn. Je komt op een gegeven moment op een punt te staan waarbij je jezelf moet afvragen waar je mee bezig bent. Of dat moment komt niet en begrijp je niet eens waar ik het over heb. Ik hoop niet dat jij tot die groep behoort.

Ik proef overigens ook een hoop negativiteit in je post, maar dat kun je onmogelijk op mij afschuiven. Iedereen is vrij om zijn hobby te beoefenen. Het forum is er volgens mij voor om te discussieren en om samen verder te komen. Ik ben van mening dat het langzaam maar zeker ook gebeurt, en dat zal zeker niet bij iedereen in goede aarde vallen. Kennelijk bij jou ook en dat vind ik jammer. Ergens begrijp ik dat wel: kwantificeren van een emotie die bij audio hoort of een substitutie daarvan.

Toch blijf ik graag met beide benen op de grond staan en word ik niet graag beduveld, bewust of onbewust. Kritische vragen stellen hoort daar bij, net als logisch en nuchter verstand.

En, zoals je ook negatief opmerkt, hetgeen ik vaak te zeggen heb verschilt niet veel van hetgeen s0000884 te vertellen heeft. Alleen ik vertel het op een beschaafdere manier en ik doe mijn best om ook echt iets te doen. Test cd's samenstellen, metingen uitvoeren etc.

Maar van zwart kan ik geen wit maken. Audio is geen voodoo en als je daar moeite mee hebt, dan zegt dat meer over jou dan over mij. Verhoudingsgewijs heb ik het gemakkelijk, ik hoef me alleen te houden aan de wetten van de realiteit.

Groet,

Jacco

Het forum is er volgens mij voor om te discussieren en om samen verder te komen. Ik ben van mening dat het langzaam maar zeker ook gebeurt, en dat zal zeker niet bij iedereen in goede aarde vallen.

De 'discussie' en het proberen 'samen verder komen' (waarmee of waarin eigenlijk?) leidt ertoe, het is hierboven al gezegd, dat mensen verdwijnen of dat overwegen te doen.

Ergens begrijp ik dat wel: kwantificeren van een emotie die bij audio hoort of een substitutie daarvan.

Je mag zelf uitvissen of de grootheidswaanzin die aan zo'n oordeel ten grondslag ligt wel of geen vorm van emotie is.

Het forum is er volgens mij voor om te discussieren en om samen verder te komen. Ik ben van mening dat het langzaam maar zeker ook gebeurt, en dat zal zeker niet bij iedereen in goede aarde vallen.

De 'discussie' en het proberen 'samen verder komen' (waarmee of waarin eigenlijk?) leidt ertoe, het is hierboven al gezegd, dat mensen verdwijnen of dat overwegen te doen.

Daar heb ik op zichzelf geen problemen mee. Het is aan eenieder de eigen bewuste keuze om dat te besluiten. Het is hear geen kleuterschool.

Ergens begrijp ik dat wel: kwantificeren van een emotie die bij audio hoort of een substitutie daarvan.

Je mag zelf uitvissen of de grootheidswaanzin die aan zo'n oordeel ten grondslag ligt wel of geen vorm van emotie is.

Wat bedoel je eigenlijk? Het is mij niet duidelijk wat je wilt.

Groet,

Jacco

Daar heb ik op zichzelf geen problemen mee. Het is aan eenieder de eigen bewuste keuze om dat te besluiten. Het is hear geen kleuterschool.

't Was geen verzoek om instemming.

Misschien is het verschil om iets wel of niet terug te horen in gevallen terug te voeren op iemands aard of karaktertrek.

Je doet aan de ene kant inderdaad pogingen om ook technisch mee te kunnen denken met de voorstanders, wat qua inzet uiteraard te waarderen is, aan de andere kant staat je oordeel en dus het resultaat vast wegens wetmatige onverbiddelijkheid. Effecten door aanpassingen (tweaks) worden niet absoluut en/of in alle situaties op dezelfde manier gesorteerd en zullen, misschien daarom, technisch niet op dezelfde manier te meten zijn zoals de luisteraar dat doet en ervaart. Dit verschil, waaran het ook geweten moet worden, staat de mogelijkheid van discussie over het resultaat verder in de weg.

Misschien is het verschil om iets wel of niet terug te horen in gevallen terug te voeren op iemands aard of karaktertrek.

Je doet aan de ene kant inderdaad pogingen om ook technisch mee te kunnen denken met de voorstanders, wat qua inzet uiteraard te waarderen is, aan de andere kant staat je oordeel en dus het resultaat vast wegens wetmatige onverbiddelijkheid. Effecten door aanpassingen (tweaks) worden niet absoluut en/of in alle situaties op dezelfde manier gesorteerd en zullen, misschien daarom, technisch niet op dezelfde manier te meten zijn zoals de luisteraar dat doet en ervaart. Dit verschil, waaran het ook geweten moet worden, staat de mogelijkheid van discussie over het resultaat verder in de weg.

Ik begrijp nog steeds niet waar je het over hebt. Ik respecteer de ijzeren wetmatigheden uit de natuurkunde, that's all. Het liefst meet ik de spanning op de luidsprekerklemmen om het effect van een cinch interlink te kwantificeren. En waar mogelijk doe ik dat ook (bijv bij John Picoso). Het verschil tussen luister- en meetsituatie wil ik met opzet zo veel mogelijk vermijden. En wat ik ook wil is het uiteenrafelen van effecten: als ik een cinch interlink wil meten wil ik weten wat die interlink zelf doet, wat de invloed is icm de bron, wat de invloed is icm de belasting en beide. Zo kun je pas een goed beeld vormen. Ik bespaar me alleen een hoop moeite als ik aan de uitgang van de eindversterker ga meten bij verschillende interlinks. Als daar namelijk nagenoeg geen verschil uit komt, is de conclusie geldig dat de invloed van de verschillende interlinks nihil is. Als er mensen desondanks toch verschil horen is het dus zo dat het er in realiteit niet is. Dat laatste schijnt erg moeilijk te accepteren te zijn. Begrijpelijk.

Groet,

Jacco

Als er mensen desondanks toch verschil horen is het dus zo dat het er in realiteit niet is. Dat laatste schijnt erg moeilijk te accepteren te zijn. Begrijpelijk.

Jij verwoordt dingen uiteraard genuanceerder dan ik, en daardoor bereik je mensen wellicht ook beter. Het punt dat jij aanstipt verklaart (gedeeltelijk) denk ik een groot deel van de woede die nu hier heerst (en ik ben het persoonlijk met audiofreak eens dat dit zou moeten blijven staan, deze thread maakt de woede zichtbaar).

Zo aan alle reacties te horen, heb ik een aardige discussie los gemaakt

en waarbij vele reacties al bijzonder afdwalen van het oorspronkelijk

geplaatste onderwerp.

Uiteraard heeft men gelijk dat vele onderwerpen op elkaar lijken en dat vele vaste

forumleden bepaalde topics al meerdere malen steeds weer zijn tegengekomen.

Uiteraard is het voor lieden die recent lid zijn voor het forum en een onderwerp plaatsen,

practisch onmogelijk om heel het forum af te gaan en alle berichten eerst na te lezen omdat

niet alle onderwerpen en titels duidelijk geclassifeerd of benoemd zijn.

M.i.z. is bovenstaande inherent aan het gebruik van een forum.

Daarnaast wil ik me de kritiek best aantrekken dat ik wellicht weer een "oud onderwerp"

van stal heb gehaald, maar eerlijk is eerlijk hoeveel van die criticasters gebruiken deze forum

ook niet min of meer als een babbelbox ?.

Op de reactie waarom ik een powerchord van 27 Euro zelf in elkaar heb "geflanst" waarbij

waarschijnlijk ik het verschil toch niet hoor, wil ik het volgende zeggen:

1. ik heb het niet in elkaar "geflanst" maar gemaakt !

2. je heb voorstanders die in "powerchords" geloven en hier (veel) geld uitgeven en je hebt tegenstanders

die hier totaal niet in geloven, dit wil niet zeggen dat er geen middenweg is. Omdat ik zelf enigszins ook

sceptisch was, dacht ik, laat ik hier niet onnodig veel geld aan spenderen en heb op het advies van een

gerenomeerd hifi-zaak, ze zelf gefabriceerd. Deze zaak verkoopt ook powerchords van Kemp en maakt

zelf ook powerchords identiek aan hetgeen ik heb gefabriceerd.

Hifi is meer dan alleen pure feiten, hifi is ook hetgeen tussen de oren zit en het gevoel het "maximale"

uit de hifi-installatie te halen, hetgeen niet altijd tegen elke prijs hoeft te geschieden.

Het feit of het gebruik van mijn zelf gefrabiceerde powerchord tot een hoorbaar verschil leidt (persoonlijk), heb ik beantwoordt met waarschijnlijk "nee" , echter dan kom ik weer terug bij mijn oorspronkelijke geplaatste onderwerp en concludeer hier wellicht uit (of niet ?) dat e.e.a ook niet voor niks is geweest, want deze upgrade in combinaties met andere kleine (goedkope) oplossingen heeft in zijn totaliteit wel tot een hoorbare verbetering gebracht. Helaas hebben sommige forumleden dan al zodanig een stelling ingenomen of zijn zo verblind door hun eigen gelijk, dat een zinvolle reactie of discussie niet meer mogelijk. Hierbij is het ook niet noodzakelijk om het 100% met me eens te zijn.

Advies: lees eens eerst aandachtig de topics, dan rustig laten bezinken, niet de topic naar de letter v/d wet interpreteren maar naar de geest (wat is de essentie) en dan pas reageren en hierbij het respect voor anderen niet uit het oog verliezen.

Ik vermoed dat de meeste "tweaks" als upgrades worden ervaren terwijl het in feite downgrades zijn wat betreft de kwaliteit die een installatie op een bepaald moment biedt.

Een luisteraar kan dit echter zondermeer als een verbetering opvatten. Want wat is immers de referentie?

Meestal niets meer dan dezelfde installatie in een situatie waarbij een onbenoemd gevoel van ontevredenheid het luisteren be

Kinders, kinders...

Mods doe je werk...

Groet,

Jacco

Dag Jacco,

Nee dat doet deze moderator DUS NU EENS NIET !!!

Ik weiger dat nu en laat deze discussie voorlopig nog gaan,want er is wel degelijk iets constructiefs aan de gang. Er staan momenteel forumgenoten cq audiofielen op die er hun buik VOL van hebben en eindelijk de kogel door de kerk heen jagen (wel oppassen voor het orgel ;) ) en het ook maar eens tijd is geworden om dat gevecht aan te gaan. Mocht je het niet eens zijn en dat is natuurlijk je goed recht, dan dien je maar een klacht in bij de Forumbeheerder over mijn weigering.

Bij mij is er dus die lol inmiddels erwel vanaf.

met groet,

Zeer mee eens... eea is voor mij een reden om hier nauwelijks te posten over luisterervaringen, tweaks, kabels etc....jammer.

Robert

De mooie plaatjes bij klikkerdeklik gaan niet open :blink:

Trouwens ik post dear niet veel want ik weet niet waar je die hoesjes moet zoeken (en dat zoeken duurt altijd zo lang :( )

Ja hoor vele kleintjes zijn een mooie bron van creativiteit, onderzoek, resultaten, kortom: het houdt mij van straat (en uit caf

• Members
De mooie plaatjes bij klikkerdeklik gaan niet open :blink:

Trouwens ik post dear niet veel want ik weet niet waar je die hoesjes moet zoeken (en dat zoeken duurt altijd zo lang :( )

;) mvg RastaPhil

Waarschijnlijk omdat je bent begonnen bij de eerste pagina van de zeshonderd-zoveel. Die zijn vanaf november 2003...

Ga je naar de latere pagina's is dat probleem verholpen. De meeste hoezen haal ik van Amazon.de, tik gewoon de artiest in, en er volgen heel veel titels met de bijbehorende hoezen (tenzij ze maar enkele albums hebben gemaakt natuurlijk)...

Pffff....

Ik weet dat mijn set anders klinkt dan 2 jaar geleden.

Er zijn alleen dingen veranderd die volgens de "vakgeleerden" niks uit maken.

Ik zal voor de aardigheid Jacco nog eens uitnodigen en mijn set ombouwen zoals die was (of zou kunnen zijn) en zoals die nu is. Dan meten wel w