robertpinquin Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Ik heb van mijn buurman 120 klassieke platen gekregen maar heb geen platenspeler als student zijnde kan ik niet de platenspelers die ik graag zou willen hebben kopen en dus vraag ik advies over de aanschaf van een platenspeler beneden de 300 euro. Hij wordt aangesloten op de volgende set: Cambridge 340C Cambridge 340A Wharfedale Diamond 9.1 QED Qunex 1 QED Original QED Airloc 4mm plug juist ja de hifi.nl budget-set en ik ben inderdaad van de british sound;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 (edited) Hoi robertpinquin, welkom op dit forum. Op dit moment geniet ik erg van mijn 2e hands Teac (in afwachting van iets mooiers binnenkort), met een audio technica naaldje. Koste samen 60 euro. Klinkt soms lekkerder dan mijn arcam. 2e hands Technics en anderen doen het ook allemaal goed. Wel even naaldje checken / vervangen (kan al voor 2 tientjes), anders draai je al die mooie platen kapot. Als je het door iemand kan laten nakijken en afstellen denk ik dat je het meeste waar voor je geld hebt, misschien zelfs beter geluid voor 50 - 100 euro dan als je nieuw iets koopt voor 300. Wil je nieuw: Kijk naar Dual, Rega en Project met een goldring 1012 naaldje oid. Groet, azh ps. Heb je een phonotrapje in je versterker? Edited 8 februari 2007 by azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertpinquin Posted 8 februari 2007 Author Report Share Posted 8 februari 2007 Dank je Azh ja geloof wel dat ik een phonotrapje heb maar weet het neit zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Als je een "phono - in" hebt, zit er een phonotrap in. Ik lees dat je klassieke platen hebt gekregen. Houdt er rekening mee dat goedkope arm - element combinaties wat meer moeite hebben met complexe passages van klassieke muziek. Bij pop en minder ingewikkelde klassieke werken klinkt de speler sneller goed. Veel plezier! Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertpinquin Posted 8 februari 2007 Author Report Share Posted 8 februari 2007 Ik heb idd een phono-in. dank voor die laatste tip, denk idd dat de paganini-variaties van rachmaninov dan misschien een betere arm vereist;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertpinquin Posted 8 februari 2007 Author Report Share Posted 8 februari 2007 ik denk dat ik voor de Goldring GR 1.2 platenspeler inclusief Elektra element ga, is dat een aanrader?.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 'n tweedehands Thorens...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertpinquin Posted 8 februari 2007 Author Report Share Posted 8 februari 2007 'n tweedehands Thorens...??? hoe bedoel je tweedehands thorens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 'n tweedehands Thorens...??? hoe bedoel je tweedehands thorens? http://www.hear.nl/home/search.php?keyword...p;search=Zoeken of marktplaats, ebay, kringloopwinkel of gewoon een goede winkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 of marktplaats, ebay, kringloopwinkel of gewoon een goede winkel Inderdaad, je kunt je er bijna geen buil aan vallen. Prober de plastic volautomaten te mijden. Verder is zo'n beetje alles dat er een beetje degelijk uitziet en niet ouder is dan een jaar of 25 bruikbaar. Probeer of alles soepel loopt of er geen speling op zit en houd rekening met zowiezo de aanschaf en monage van een nieuw element. Voor minder dan 100 euro ben je spekkoper. Als vinyl je bevalt kun je later altijd nog investeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 8 februari 2007 Report Share Posted 8 februari 2007 Of dez http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvau...750/PS4750.html Kan je bij mij ophalen inclusief Ortofon element en naald, voor 60 euro. Mooie van deze speler is dat je je eigen intelink en powercable aan kan hamgen. Dus voor weinig aardige tweaks. (zonder solderen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerwinvega Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Zelf heb ik een audiotechnica at pl50 van 120 euro, volautomatisch en plastic, dat wel, maar ik vind dat hij een heel duidelijk geluid produceert, mooi in balans (niet te schel of te dof), en ook een mooi beeld neerzet, beter dan mn cdspeler. Maar ben geen kenner van vynil. Voor een beginner is het wel wat lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Puur voor klassiek zou ik idd zeggen Thorens. Wordt helaas wel wat gehypt de laatste tijd. De modellen TD145 en TD160 zijn goed maar hebben wel de zware TP16mk1 arm die m.i. echt vraagt om een MC element. Ik heb klassiek gedraaid met de TD145/TP16/Denon DL160, high output MC dus kan je zo op een MM phono ingang aansluiten. Hele fijne combi. TD160mk2,145mk2 hebben de lichte TP16mk2 arm die weer wel om een MM vraagt. Duurder en beter:TD125,126,127,320,520,2001. Slagje minder maar gaat wel: TD146,316,318. Niet doen: TD180,190,165,166,105,110. Nog enigszins ondergewaardeerd is de TD150mk2 met het kogel armpje. Zeer goed loopwerk en zelfs dat armpje is nog niet zo slecht, die zou ik weer wel combineren met een MM. Voordeel is het brede verwisselbare armbordje wat veel mogelijkheden biedt voor een latere arm wissel. Van het loopwerk valt iets heel moois te maken. Goede site over Thorens: http://www.theanalogdept.com/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts