Jump to content

Speel de DJ!

No.383
 Share

Recommended Posts

Als variant op de succesvolle (want: inmiddels part X) "Welke muziek staat er nu op" en "Welke albums heb jij deze week gekocht" leek het mij wel leuk om eens te lezen (en te posten) welke albums je nu zo op een avond achter elkaar draait. Doorborduursels op, haaks op, het kan allemaal...

Ook handig om de muzikale horizon weer eens te verbreden door de 'gelinkte' albums (ik neem aan dat wat je draait toch wel enigszins verband met elkaar heeft).

Ik zal een aftrap voor deze avond geven, achtereenvolgens zijn deze albums de revue gepasseerd:

Manu Katche: Neighbourhood

Ingetogen jazzy album van deze meesterdrummer (o.a. bij Peter Gabriel) die niet de boventoon op dit album voert, maar ten dienste staat van het geheel. Tomasz Stanko geeft met zijn trompet een Miles' achtige sfeer aan dit album.

B000A32KJQ.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Bill Bruford - with Ralph Towner and Eddie Gomez: If Summer Had It's Ghosts

Mooi vervolg op Neighbourhood, met wat meer gitaarwerk erin en natuurlijk het kenmerkende ritmische tromgeroffel van Bruford.

B000005OO4.01._AA130_SCMZZZZZZZ_.jpg

Ayse Tutuncu - piyano-perkusyon grubu: Cesitlemeler

Live "ontdekt" tijdens het NSJ een paar jaar geleden. Brilliant Turks piano-percussie trio met gevoel voor humor. Of wat het Bimhuis erover zegt: "Jazzpianiste Ayse T