Jump to content

The meeting

carl
 Share

Recommended Posts

Kijk ik even op Hear en zie dat Haudio even aan het kijken is hoe ze "zijn" show vonden. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand ontevreden was Henk. Bedank Aleida nog eens extra en morgen mijn commentaar.

even korte reactie, want moet zo met de kinderen naar de wekelijkse zwemles

Als eerste heb ik de set van Dynamic Solutions beluisterd (Aesthetixs/Master speakers). Had een hoog "Wow" gehalte. Indrukwekkende ruimtelijke afbeelding. Percussie klonk fel en dynamisch, cello en hoorns mooi rond. Erg mooie set.

Toch ben ik benieuwd hoe de set zou klinken indien de speakers iets minder ver van elkaar af zouden staan.

Daarna werd een kwartslag gedraaid en overgeschakeld op de Magnepans. In eerste instantie met CD speler klonk het erg vlak (maar dat was ook direct na de Master set die 3-dimensionaal bijzonder goed was).

De Bluenote draaitafel maakte het geluid wat ruimtelijker en benadrukte het middengebied wat meer, wat op zich prettiger luisteren was.

De Ayon / Vyger set klonk wat minder dynamisch, maar wel erg prettig. Degene die een spetterend geluid zoekt, zal verder kijken maar ik kan me goed voorstellen dat mensen heel gelukkig zijn met deze set. Hier kun je 's avonds met een glas wijn prima mee 'ontstressen'.

De set met Transrotor / Simon York tafels helaas niet al te lang kunnen beluisteren. De demo van de Duitse bouwer van de phonotrap (naam is me even ontschoten) omtrent de gebalanceerde phonokabel was leuk en interessant.

Ik vond deze set het meest aangenaam, waarbij ik met name de duurste Simon York tafel indrukwekkend vond (helaas maar kort kunnen beluisteren). Mooi sprankelend hoog zonder scherpte, hoog midden laag mooi in balans. Alleen jammer dat de muziek hier nogal luid werd gespeeld.

Al met al mooie demo's, prima verzorgde chinese hapjes en een bijzonder vriendelijk onthaal.

iedereen die vandaag gaat nog heel veel plezier toegewenst. het is zeker de moeite waard!

groet,

Vrijdag met veel plezier naar Sneek gegaan. Heel leuk om Henk en Aleida weer te zien. Ze hadden ook alles perfect geregeld. Een - zo mogelijk- nog betere show dan vorig jaar vond ik, met veel interessants. Ook wel leuk om hun taakverdeling te zien, Henk zorgt voor de individuele contacten en Aleida zorgt dat het geheel functioneert- bedankt!

Allereerst geluisterd naar de Simon York draaitafels met JA elementen op Accuphase en Bluenote LS. Helaas was me niet duidelijk welke phonotrappen daar gebruikt werden (Issenberg 100 volgens Henk. De kleine Yorke vond ik niet geweldig maar de grote zeker wel. Absoluut de mooiste draaitafel op de show, wat klank betreft maar ook het originele, utilistische uiterlijk. Volgens de Duitse importeur Isenberg de volgende stap na mijn Oracle Delphi. Misschien maar om die 16 duizend euro te kunnen betalen heb ik na de show voor alle zekerheid maar een lot gekocht (het is 13,50 euro geworden).

Op diezelfde Accuphase en Bluenote LS ook de Blue Amp phonotrap en de Transrotor gehoord. Rolf Becker probeerde daar de voordelen van gebalanceerd aan te geven door een enkele draad te vergelijken met een gevlochten draad. De enkele draad humde verschrikkelijk in de buurt van een trafo, de gevlochten niet. Overtuigend maar wat dat nu te maken heeft met de voordelen van gebalanceerd begreep ik niet. Wel ben nog meer dan voorheen overtuigd van de voordelen van gevlochten kabel zoals Kimber (ik heb zelf de PBJ).

De demonstatie van Dynamic Solutions vond ik ook heel overtuigend. Die Master LS (een "simpele" tweeweg) was dus echt niet mis. De LS hadden een aangename "pressure" die je bij anderen LS niet vaak hoort. Ik vraag me af hoe dat nu klinkt als je langer luistert - zou het vermoeiend zijn? In ieder geval een compliment voor Rick Paap als LS bouwer. Ook een groot compliment voor zijn assistent die wel een zeer goede muzieksmaak heeft - afwisselend en uitdagend.

Naar de Magnepans ben ik deze keer niet gaan luisteren en van de Ayon versterking ben ik zo wie zo overtuigd (het uiterlijk is gelukkig minder Duits geworden) en de Monitor Audio's klonken ook goed. Nieuwsgierig ben ik echter naar hun nieuwe Platinums.

Tot slot: als ik ze zo iets mee mocht nemen dan zou het de grote Simon Yorke draaitafel zijn met het JA element, de prachtige Aesthetix versterking en phonotrap. De LS zou ik niet weten en eerst thuis willen uitproberen.

Oh ja voor ik het vergeet, wat een mooie opgewaardeerde Thorens 125 , jammer dat ik die niet heb gehoord. Ook heel leuk om Lestat, Audiofreak, Geerdie en Marten Jan te zien- audiofielen zijn vaak hele leuke mensen.

Dag Carl.

Leuk om je gisteren gesproken te hebben. :)

Met de Master/Aestethics combi had ik dezelfde luisterervaring. Zeldzaam fraai. Alleen jammer dat je nadien de artiesten niet de hand kon schudden. :blink:;):lol:

De ruimte met Monitor Audio ben ik (shame on me) niet geweest. Te druk met socializen. ;)

Ik heb vooral genoten van alle mooie spullen die er stonden bij AS. Bij Gerrit Nutters heb ik nog een LP(Coldplay) en een SACD(Blood,Sweat & Tears) gescoord.

Na de middag ben ik even de stad ingegaan en heb daar een hapje gegeten. Toen ik nadien terugkwam was het dermate vol daarbinnen dat ik alleen maar heb gebabbeld met diverse bezoekers en forumleden zoals Ome Henk, Audiofreak, Carl, MJ_OK en Haudio natuurlijk.

Zag ik Sympho daar ook lopen?(2 lange kale gasten? ;):D )

Om 16:00 uur was het vertrektijd voor mij. Ik werk in ploegendienst en ik heb het hele weekend nachtdiensten. <_<

Daarom kon ik onmogelijk op zaterdag komen, hoewel me dat veel liever was geweest. Iedereen daar zit momenteel bij Lange Schoen te Chinezen. :(:(

Eet smakelijk jongens en post wat mooie verhalen en foto's.

btw: Jammer dat er geen demo van platenwasser was. Heb ik voor nop een zootje vinyl meegesleept. En Henk, Aleida, Marten-Jan en Eric(Lestat); bedankt voor alle goede zorgen op de mooiste show van het jaar!

Het was weer ouderwets goed, ik heb weer veel gehoord, en het was weer erg gezellig. Die Master LS, die twee weg die in de zelfde ruimte stonden als de magnepans, die vond ik echt heel erg goed klinken. Ik miste ook een ruimte om plaatjes te wassen, maar ik had gelukkig geen platen om mee te sjouwen.

Al Met al vond ik het een erg leuke luisterdag, jammer dat het al weer voorbij is!!

Ik wil daarom Aleida, Henk en Marten Jan hartelijk bedanken en verder iedereen die er aan meegeholpen heeft, en alvast tot binnenkort!

btw: Jammer dat er geen demo van platenwasser was. Heb ik voor nop een zootje vinyl meegesleept. En Henk, Aleida, Marten-Jan en Eric(Lestat); bedankt voor alle goede zorgen op de mooiste show van het jaar!

Dat was vandaag ook het enige nadeel :( . Ook ik heb met een rugzak met vinyl rondgelopen.... Maar, elk nadeel hep z'n voordeel: ik heb de tijd nu gebruikt voor luisteren en met mede forummers te praten :) . Ook het weer ontmoeten van forummers is toch altijd weer leuk. En hier waren "ze" weer in grote getale aanwezig!

De Master vond ik ook indrukwekkend, met de nadruk op "druk". Er zat zo'n push in die speaker! En dat hoorde ik ook heel mooi terug bij de piano van Diana Kral. Ik vond de Master wel wat warm klinken, maar dat kwam misschien door de vele buizen die er voor hingen. Hoewel ik gek ben van buizen, kwamen die hier niet echt uit de verf. En het laag was soms wat minder te volgen. Ik zou de Master wel eens op een andere versterker willen horen. De Magnepans vond ik, hoewel dit de instapper was :blink: , beter klinken dan de grote broers die er vorig jaar stonden. Lekker fris geluid met toch nog een behoorlijk laag. En inderdaad, ook ik vond de muziekkeuze van deze heren een hele aangename. En hier heb ik mij dus het beste vermaakt <_<

Bij Roksan heb ik maar heel even geluisterd. Ik vond de set steriel en te analytisch, niet mijn piece of cake. Terwijl ik vorig jaar helemaal onder de indruk was van de Roksan platenspeler (het type ben ik even kwijt) die er nu werkeloos bij stond.

De Ayon-set (met Monitor Audio's?) vond ik ook lekker klinken. Voor mij klonk deze ook wel dynamisch. Alleen had deze wel het nadeel, dat er voor in de winkel gespeeld werd en je je wel moest afsluiten van het omgevingsgeluid. En het feit, dat hier gewisseld werd van CD-speler naar platenspeler en weer terug vond ik bij deze analoog-dagen ook niet zo'n goede keuze......

Ook de Simon York draaitafels met de Bluenote luidsprekers heb ik beluisterd, met daarbij de uitgebreide uitleg van de daarbij gedraaide platen door Rolf Becker. Op een gegeven moment nam hij een onrechtmatigheid bij de draaitafel weer (deze zou wat trillen :unsure: ????) en toen werd er een oude gemodde Thorens 125 bij gesleept. En daarmee werd het verschil gedemonstreerd met een gebalanceerde en een ongebalanceerde interlink: en dat was overtuigend. Vooral detailweergave en helderheid was bij de gebalanceerde op een veel hoger nivo.

Henk, Aleida en Marten Jan (en Eric ook): bedankt voor de gastvrijheid en de organisatie. Dit zijn toch altijd weer dagen om naar uit te kijken.

Hallo,

Ik ben vrijdag en zaterdag geweest, altijd erg gezellig de hapjes waren ook dit jaar weer perfect geregeld.

De uitleg van de XLR kabel, was voor mij niet nieuw, wel was duidelijk dat de vaak hinderlijke grondbrom

geheel verdwenen is.

De set met de Bluenote speakers was een redelijk syteem. Het had vaak wat last van het laag.

Deze was te nadrukkelijk. De Ayon set, was fraai om te zien maar had niets wat ons gevoel raakte.

Master van Dynamic Solutions, speelde erg fraai, de ruimtelijke afbeelding was extreem. Zeker in die

ruimte ik heb daar meerdere verschillende speakers gehoord, ik vond het echt adembenemend goed

Een van mijn voorgangers melde al het is jammer dat je de muzikanten niet de hand kon schudden.

Ik blijf het knap vinden dan Rick Paap van Dynamic Solutions het elke keer flikt, om een goede demo

te geven, zelf is een klote ruimte als die van Henk. Die nieuwe platenspeler van DS daar ben ik helemaal verliefd op hij klinkt goed en ziet er gelukkig niet modern uit.

Magnepan, speelde zeer verdienstelijk, de electronica zal hier wel invloed op hebben.

Monitor Audio, was goed.

Gerrit, ik heb voor meer dan 100 euries aan fraai platen gekocht, man wat was ik blij jou te zien

het is altijd een genot om door de platen te snuffelen.

Mensen, importeurs ik heb weer genoten...

Ik dacht vandaag... Wanneer Hear niet zou bestaan was ik hier niet geweest en wanneer ik er wel was kende ik er niemand van.

Nu wel... ongeveer de helft.. ;)

Vanmorgen dus alleen naar Sneek. Dat heeft ook wel voordelen, want dan ben je er in 2 uur. En dat met nog 15 minuten file bij Utrecht.

Bij binnenkomst zat het "standpersoneel ;) " van Ayon te wachten en stond 't rijen dik voor de demo van Rolf Becker. Deze Duitser spreekt behoorlijk over de grens (Engels). Dat maakt het voor velen beter te volgen. Omdat ik net binnen was, kreeg ik niet veel mee van z'n verrichtingen. Ik hoorde op 'n gegeven moment wel wat brom toen er een kabel bij 'n netkabel werd gehouden. Ook de gebalanceerd/ongebalanseerd was voor mij niet goed te horen. Ik had het te druk met handen schudden.

Hierna met 'n kop koffie in de hand naar Ayon. Ik dacht dat er toen Holy Cole opstond. Ik vond dat er een heel mooie stem werd weergegeven. Bij latere gedraaide muziek vond ik ook de rest behoorlijk op orde, beter dan wat ik eerder hoorde van Ayon. Alleen het laag was wat aan de zachte kant. Maar met de speakers midden in de ruimte kun je eigenlijk ook niet anders verwachten. later op de middag heb ik hier nog even geluisterd en had ik eigenlijk dezelfde ervaring.

Toen naar de kamer waar Master draaide. Wouw... wat ik hier hoorde was echt van een hoog niveau. Ondanks dat het diepste laag voor een groot deel ontbrak. Maar w

Allereerst geluisterd naar de Simon York draaitafels met JA elementen op Accuphase en Bluenote LS. Helaas was me niet duidelijk welke phonotrappen daar gebruikt werden (wie helpt me).

Beste,

De Simon York

Wat een heerlijke dag heb ik gehad gisteren (vrijdag).

Dit soort shows zijn de "creme de la creme" krenten in de audiopap voor mij als freak van analoog/audio en zelfs na ruim 25 jaar audiohobby word ik nog steeds zo heerlijk enthousiast bij het zien van al dat analoog en het horen van het analoge geluid. En hoewel het mij niet vaak gebeurt was ik toch wederom 2x sprakeloos en greep het mij weer eens naar de keel.

Rick Paap's Masters luidsprekers vond ik 'sprakeloos' mooi en de tonaliteit was zeer goed uitgewogen in combi met de Aesthetixs versterkers. Een diep strak en droog laag en dynamisch en een open en groots 3D geluidsbeeld / soundstage met veel luchtigheid en ruimtelijkheid. En er was veel rust in het geluid. Een hele plezierige demo was het en met veel enthousiasme van de demoman met een zeer goede muziekkeuze vond ik. Johnny Guitar Watson was (flapperend ;) ) geweldig en deed je weer wanen in het jongerencentrum. :D

De demo met de Magnepan vond ik niet goed in de middag, later op de avond na het eten was het een stuk vloeiender en sloot het vloeiend aan en was er ook dynamiek die er in de middag niet was. (tja soms kan het een filtertje teveel zijn ;) ) Ook hebben we toen nog even de binnenzijde van de nieuwe franse (?) versterker en cd speler die in deze Magnepan set stond als aansturing mogen aanschouwen. Dat zag er heel verzorgd uit en duidelijk was te zien dat men goed heeft nagedacht en met name in het voedingsaspect. Hier gaan we vast nog wel meer over horen en lezen wellicht.Ik vond het erg mooi.

Als bezitter van een JA element was ik uitermate geinterreseerd in het klankverschil van de Issenberg phonopre en de BlueAmp phonopre. De Issenberg is misschien wel DE phonopre voor een JA element, vanwege dat deze pre's ook ontworpen zijn voor JA elementen. Beiden genoemde phonopre's zijn de "creme de la creme" (voor mij dan) en beiden hebben veel klankovereenkomsten en de klankverschillen erg klein waren in mijn oren. De Isenberg vond ik wat (te) fel en scherper in het hoog en bij de BlueAmp viel me opnieuw de luchtigheid en ruimtelijkheid op. Als ik ooit zover ben om 1 van deze 2 aan te schaffen,dan zou de keuze moeilijk zijn,want beiden zijn zo mooi in klank. Maar als ik moet kiezen vanuit mijn luisterbelevingsreactie, dan is het eigenlijk niet zo moeilijk voor mij,want dan zou ik gaan voor de phonopre die mij wederom 'sprakeloos' maakte.

Verder vond ik het bijzonder leuk om eens 'persoonlijk' de bouwer van mijn JA element te ontmoeten en een piepkleine kijk in zijn elementenkeuken te krijgen. Een bijzondere intrigerende man, die Jan Allaerts en die WAAKT (in de goede zin des woords) over zijn eigen elementjes en beschermt alsof het voor altijd zijn kindjes zijn. Dat laatste is natuurlijk ook zo,want hij maakt ze zelf met de hand. Tijdens mijn gesprekje kreeg ik dan ook duidelijk het gevoel in mijzelf dat je 1 van de uitverkorende bent die dat mooie elementje mag gebruiken. Dat vind ik eigenlijk ook wel mooi. Want het gaat dan niet om het commerciele en het geld,maar dan gaat het over liefheberij en het gunnen van... !!! En van dat soort mensen als Jan Allaerts hou ik wel van,want zo'n man kan "netzo" blij en enthousiast worden van je eigen enthousiasme over zijn elementen als jezelf bent. Geweldig vind ik dat.

De demo in het achterste kamertje heb ik te kort gehoord. Tijdgebrek zal ik maar zeggen. En de demo van Ayon in de winkel zelf vond ik net zo als verleden jaar niet goed. Naar mijn idee zat het teveel vast aan de speakers en in de speakers. Het kon mij niet boeien in elk geval en dat is best wel jammer,want ik ben wel een liefhebber van buizen. Ik zou het weleens willen horen in de andere ruimte.

En op een analoogshow hoort natuurlijk bakken vol met lp's te staan en die stonden er dan gelukkig ook. Weliswaar had dat van mij nog veel meer bakken met lp's mogen zijn, want het graaien en het zien van de hoezen en het bevoelen en ruiken van het karton is al een beleving op zich. Toch heb ik geen lp gekocht,ondanks dat er mooie lp's tussen zaten. Ik heb me ingehouden deze keer. En in plaats daarvan heb ik mezelf een setje WBT bananaplugs kado gedaan ipv een paar lp's.

Verder ook nog gesproken met Gerrit Nutters en dat was nuttig voor mij, omdat ik nu ook weet dat op mijn net aangeschafte phonokabel van Kimber Kable de TAK-AG met Nextgen stekkers in zilveren uitvoering zijn. Ondanks dat we het nog hebben gehad over de Kimber kabels was de tijd te kort voor om daar uitgebreider op door te vragen. Is natuurlijk ook moeilijk op zo'n show en wellicht komt dat later nogeens aan bod.

Het leuke is dan ook welweer met zo'n kort gesprekje dat je voldoende info en nog meer stof tot nadenken heb meegekregen dan jezelf beseft op dat moment van.... En dat maakt het weer zo boeiend en waardevol vind ik.

Tja en dan het klapstuk natuurlijk... de andere forumleden. Het blijft toch zo grappig fenomeen dat de mens achter een forumlid of gebruiker je soms een totale andere voorstelling hebt van iemand dan hij in werkelijkheid is. Zo overkwam mij dat met Ome Henk. Altijd gedacht dat het een middelbare man was met een enigzins kaal hoofd met grijzig wit haar. Hoe ik hier aan kom, vraag het me niet, het is gewoon een voorstelling die je in je eigen hoofd maakt en daar een beeld bij maakt. Blijkt dat Ome Henk een jongeman is en zeker niet op middelbare leeftijd is en ook geen grijs haar heeft. Het grappige was dat we eigenlijk al een poosje stonden te praten met elkaar (en met Geerdie erbij) dat Ome Henk en ik door hadden wie wie was. Dat was echt grappig vond ik. Leuk was het om Carl weer te zien en je te weinig gesproken eigenlijk. Met Geerdie was het gelijk weer gezellig en lullen als 2 watervallen met elkaar. Symfo wel gezien (1 van de 2 kale ;) ) niet gesproken. Lestat natuurlijk en PB maar als je die DT wilt aanschouwen ;)

De aardige man van wie ik een tijd geleden de info kreeg over mijn DTmat en zijn naam mij totaal is ontschoten was er ook en ook te kort gesproken.

Maar ja op zulke dagen dat je andere forumleden ontmoet weer vind ik de babbel en die gezelligheid met elkaar het leukst en is dus altijd te kort. Net zo als het eigenlijk met veel dingen te kort is op zo'n dag, want naar de Masters had ik wel een hele middag gewoon naar kunnen luisteren en niet vanwege alleen de speakers en de set in zijn geheel,maar ook de muziekkeuze en het enthousiasme waarmee dat werd gedaan. Dat werkt echt aanstekelig. Je gaat vanzelf meeknikken of trommelen met de vingers enz. Ik verheug me nu al op hun demoshow in Cafe Engels :) .Zou ik weer sprakeloos zijn........

En natuurlijk was er de schrijvende pers er ook,maar opvallend was wel dat de afgevaardigen van het Hear moderators team sterk vertegenwoordigd was. :P:D

Maar het GROOTSTE compliment en mijn dank gaan naar Henk en Aleida en Marten-Jan uit, voor de heerlijke dag die ik heb gehad en mij even de verdrietige dingen deed vergeten van afgelopen week en het was goed om toch uiteindelijk een hapje mee te gaan eten. Het was lekker en prima verzorgd en bovendien erg gezellig.

Met groet,

:cool2:

Ik heb Vrijdag een top dag gehad :D

Allereerst heb Ik weer een keer naar echt goede systemen geluisterd.

Normaal ben Ik na een show altijd blij dat Ik weer naar mijn eigen setje mag luisteren.

Dit keer helemaal geen last van gehad. Alhoewel??????? Wel een Blue Amp mee naar huis genomen. :rolleyes: Kwart voor twaalf pas thuis maar toch nog even aangesloten.

Sorry dat Ik niet met wat meer forummers heb kunnen babbelen.

Ik was vrij laat en heb na een aantal jaren eindelijk weer eens met Rolf Becker kunnen praten.

Het eten was top en Ik zat ingesloten tussen Jan, Henk, Rolf en dhr. Isenberg.

Wat wil je nog meer. Wat een " heerlijke " mannen. ;)

Al met al onze (de 2 kale en mijn zoon) complimenten.

Leuk al die commentaren. Soms een beetje tegengesteld en dat kan ook aan de gedraaide muziek liggen. Hadden die Masters te weinig diep laag? Ik miste het in ieder geval niet. Die Thorens 125 had ik wel willen horen, maar ik kan me niet voorstellen dat die beter klonk als de dure Simon Yorke.

Het geluid en de muziekkeuze was soms niet de mijne (ja, ik ben kritisch :)), maar daarnaast: Het was ontzettend gezellig, er waren leuke mensen en het was echt uitstekend verzorgd. Wat was die vlaai lekker! Ik heb een bijzonder leuke en leerzame dag gehad. Dank aan iedereen die hier aan heeft meegewerkt, en met name dank aan Aleida, Henk en Marten-Jan!

Groet,

azh

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb wat gemist, zo is me wel duidelijk.

Op de verjaardag van mijn vrouw zijn we lekker uit eten gegaan Japans eten! en dat was zo lekker dat we het zaterdag nog een keer dunnetjes hebben overgedaan :) .

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Henk zelf tevreden was. De Blue Amp/Transrotor combinatie vond ik vorige maal enorm goed klinken en ik ben wel nieuwsgierig of dat in een zaak vol mensen ook nog zo goed uit de verf komt.

• Members
We durfden het niet aan door de voorspelde gladheid. Jammer!

Die drie vlokken die zijn gevallen ? Daar had je het niet voor hoeven laten. Maar ja, bij 5 vlokken hebben we een weer-alarm (die me eigenlijk best uitkwam, ik heb nog nooit zo snel mijn werk kunnen doen), ik vraag me wel eens af of die weers- en verkeersinformatie nog wel zo zinvol is. Ik laat me in ieder geval niet tegenhouden door een beetje gladheid, zolang je niet remt, is er niks aan de hand...

@ Ivan10, voel je trouwens niet bezwaard door mij opmerking hoor, ik zit me hier een beetje te vervelen.

Ik heb er veel meer genomen, maar die zijn niet allemaal even mooi.

Bij kunstlicht heeft mijn camera een voorkeur voor de kleur rood. <_<

Bij iets te weinig licht begint 'ie meteen te "mekkeren" en gaat de sluitertijd omhoog. Een bewogen foto is dan het resultaat.

Eigenlijk wilde ik wat filmen met m'n DV-camera, maar dat schoot me pas weer te binnen toen ik al achter Zwolle zat... :D

Nou speelt de verlichting en de kleuren bij AS ook best een grote rol voor die rode voorkeur. Dus dluitertijd op 5.6, iso op 100 en witbalans omlaag en het statief niet vergeten, en dan maar hopen dat er wat moois uit komt! :rolleyes: