Jump to content

The meeting

carl
 Share

Recommended Posts

Hoi Geerdie,

Altijd leuk de foto's.

Ik had ook mijn toestel bij mij,maar totaal vergeten geen foto's gemaakt.

met groet,

:cool2:

Beste lestat,

Ook mooie foto's,maar je hebt vast nog meer om te laten zien ?

Want ik mis er wel een paar van de binnen werken.

Je weet wel welke foto's ik op doel....die van vrijdagavond na het eten in de ruimte waar de Masters stonden.

Of mag je die niet plaatsen van de fabrikanten ?

met groet,

Hoi Geerdie,

Altijd leuk de foto's.

Ik had ook mijn toestel bij mij,maar totaal vergeten geen foto's gemaakt.

met groet,

Beste lestat,

Ook mooie foto's,maar je hebt vast nog meer om te laten zien ?

Want ik mis er wel een paar van de binnen werken.

Je weet wel welke foto's ik op doel....die van vrijdagavond na het eten in de ruimte waar de Masters stonden.

Of mag je die niet plaatsen van de fabrikanten ?

met groet,

Ja, ik weet waar je op doelt. Na donderdag zal ik meer plaatsen, heb nu wat weinig tijd (zit op de zaak :o )

De Mimetism's waar jij op doelt heb ik idd veel gefotografeerd, en de Blue Amp model42 comfort.

Ook heb ik veel leuke elementfoto's van de JA's.

Geduld, dus :P

Greetz,

Lestat

Ja, ik weet waar je op doelt. Na donderdag zal ik meer plaatsen, heb nu wat weinig tijd (zit op de zaak :o )

De Mimetism's waar jij op doelt heb ik idd veel gefotografeerd, en de Blue Amp model42 comfort.

Ook heb ik veel leuke elementfoto's van de JA's.

Geduld, dus :P

:rolleyes: 1 dagje lukt net. :D;)

Dus dluitertijd op 5.6, iso op 100 en witbalans omlaag en het statief niet vergeten, en dan maar hopen dat er wat moois uit komt! :rolleyes:

Diafragma op 5.6, denk ik zo.... :)

Witbalans van de "auto" af moet niet hoeven; bij een juiste belichting behoort die goed te zijn met een fatsoenlijke digicam, maar een statief is dan onontbeerlijk, da's waar!

Dus sluitertijd op 5.6, iso op 100 en witbalans omlaag en het statief niet vergeten, en dan maar hopen dat er wat moois uit komt! :rolleyes:

Diafragma op 5.6, denk ik zo.... :)

Witbalans van de "auto" af moet niet hoeven; bij een juiste belichting behoort die goed te zijn met een fatsoenlijke digicam, maar een statief is dan onontbeerlijk, da's waar!

Hihi, je hebt helemaal gelijk! :D

Off topic: Ik zou de iso niet op 100 zetten, maar juist wat opvoeren. Dat kan nauwelijks nog kwaad voor de beelkwaliteit tegenwoordig; zeker niet als je de foto op je beeldscherm bekijkt. Je sluitertijd gaat fors omlaag, dus je kunt je statief wel thuislaten.

Off topic: Ik zou de iso niet op 100 zetten, maar juist wat opvoeren. Dat kan nauwelijks nog kwaad voor de beelkwaliteit tegenwoordig; zeker niet als je de foto op je beeldscherm bekijkt. Je sluitertijd gaat fors omlaag, dus je kunt je statief wel thuislaten.

Nou ja, bij gebruik van een flitser kun je dat statief sowieso wel thuis laten natuurlijk.... :D

Een flitser moet je ook alleen maar gebruiken als het echt niet anders kan. Meestal levert het zonder flits een veel warmere foto op. ISO op 400 oid (op mijn toestel kan het tot 1600) en de witbalans op bewolkt of automatisch. Een te donkere foto kan meestal nog wel helder gemaakt worden.

Groet,

Jacco

Begrijp het wel, Ruud! Er was toen ik serieus luisterde een wat ander volume dan op zaterdag, en de versterker heeft volgens mij echt wel meer in zijn mars dan hoorbaar was tijdens de show. Zaterdag vond ik het geheel wat te hard om een goed oordeel te kunnen vormen, ik luister voor mijzelf het prettigst op een wat aangenamer (lees: zachter) niveau. Daarbij speelde de opstelling van de speakers een grote rol, ik vind dat je daar doorheen moet kijken. M.i. had de set beter de andere kant op kunnen staan, of 90 graden gedraaid. Maar dat is ook maar gissen.

Leuk verhaal, Lestat.

Thanx!

Ik heb het met name over de speakers. Die klonken hetzelfde als vorig jaar...voor zoveel geld verwacht ik iets anders (voor minder eigenlijk ook)

Ik heb toch weleens Ayons gehoord, dat ik dacht, die wil ik ook wel.

Heel net en rustig laag en totaal niet opdringerig allemaal.

Maar toen ik hoorde wat ze hadden gekost.... :blink:

Dus je hebt eigenlijk wel gelijk, alhoewel ik ook wel speakers tegenkom die evenveel kosten en minder presteren!

Heren, we gaan hier toch niet bekvechten :rolleyes:

Ik heb op de meeting vanalles gezien, maar niks beluisterd. Als je eer rit van 300km achter de kiezen hebt gehad en blij bent een roits bekenden weer tegen het lijf te lopen, gaat mijn aandacht uit naar "ff bijbabbelen". Het is een meeting. Een ontmoeting dus. Dat doe ik dan ook en ik moet zeggen dat ik erg genoten heb. Wat er allemaal speelde weet ik niet meer. Ik ven ook nergens voor gaan zitten. Ik ben wel blij dat de vlaaien het weer prima deden (sorry voor de vrijdaggangers, maar ik kan echt geen 2 dagen voor vlaai zorgen)

Daarbij komt dat ik bij geen enkele meeting ooit het optimale van de set te horen zal krijgen. Ik neem iets in me op, maar er zijn zoveel stoorfactoren dat je echt geen zuiver beeld krijgt van hoe iets nou werkelijk prestewerd. Ik doe het dan ook gewoon maar wat er op dat moment over me heen komt. Als er iets bij zit waarvan ik zeg dat het misschien wel wat meer aandacht verdient, dan kom ik nog wel eens terug als het rustiger is, of ik probeer het eens thuis uit als de mogelijkheid er is.

Ik moet wel zeggen dat ik achteraf wel een beetje spijt heb dat ik niet naar de Simon Yorke/Isenborg/Blueamp set heb geluisterd. Het viel me van een afstand wel op dat de Bluenote speakers wel behoorlijk aandikten in het laag bij een bepaalde opname. Frapant is wel dat op diezelfde plek vorig jaar de grote Ayons stonden te spelen en daar hetzelfde gedrag vertoonden. Ik kan voor me zelf dan ook geen andere conclusie trekken dat de ruimte toch behoorlijk meespeelt.

Ik moet wel ook bekennen dat bij een vorige meeting op de plek waar dit jaar de Ayon set stond, een ASR/Thiel set stond te spelen die veel strakker was in het laag.

Ik laat me daarom ook niet uit over de getoonde spullen. Daarvoor heb ik om bovenstaande reden te weinig geluisterd. Ik vind het wel jammer dat we er pas later (te laat) achter kwamen dat Monitor Audio ook aanwezig was. Die heb ik dus helaas gemist.

Al met al heb ik wel weer een prima dag beleefd. Zeker voor herhaling vatbaar. En ik weet zeker dat het deze keer geen jaar meer zal duren voordat ik weer daar op bezoek ga.

Hey, Sodejuu!

Inderdaad, het was erg gezellig, en daar gaat het vooral om! Als men hier geen lol aan beleeft is het jammer dat er zo iets met zoveel passie georganiseerd wordt.

Was die Thiel/ASR set niet twee jaar geleden? Ik kan hem me van vorig jaar niet herinneren, toen had Ayon het hele "winkelgedeelte" vol staan volgens mij.

Nog bedankt voor die heerlijke vlaai, en de gezelligheid!

Greetz,

Lestat

Natuurlijk was het gezellig en de vlaai overheerlijk. Maar wat heeft dat met de Ayon set te maken? Zou dat de graadmeter moeten zijn?

Nee, Ruud! Natuurlijk niet!

Maar het geeft wel aan dat er een groep liefhebbers bijeen komen die wel beluisteren of iets in hun oren mooi klinkt of niet (lees: interessant genoeg om wellicht eens wat serieuzer te gaan beluisteren) en een aantal importeurs die hun producten -vaak met evenveel interesse en liefde- komen tonen. Je kan gewoonweg niet verwachten dat je in een voor jouw vreemde ruimte, niet op eigen apparatuur en onderhevig aan veel geluidsbe

Beste Allemaal :DB)

Namens Rick en Rob wil ook ik mededelen dat wij als ( vertegenwoordigers van ) importeurs Dynamic Solutions en Audionord Europe hebben genoten van de vele aandacht voor onze apparatuur en ''luister'''demo's, waarbij jullie aller aanwezigheid en met name de inbreng van Henk, Aleida, Maarten-Jan, Erik etc. en de geweldige catering en sfeer natuurlijk net zo belangrijk was :P:P

Samen met alle andere importeurs en de vele ''fotografen'' was het een zeer divers gezelschap. :lol:

Ik hoop dat we volgend jaar weer aanwezig kunnen zijn en hoop jullie ook weer te zien op 24 en 25 maart in Hotel Engels in R'dam voor de ook gezellige en muzikale Pluimgraaff Show. :rolleyes:

met vriendelijke groet,

Chris B)

AudioCare