rienberends Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Ik heb een storing op mijn linker lspreker. Het lijkt op het geluid wat je hebt als een je een vuile naald hebt, terwijl ik een cd afspeel (even om aan te geven wat voor soort geluid) Het verdwijnt heel snel en dan hoor ik weer een heel helder geluid. Ik heb 2 monoblocks. Het lijkt wel alsof het probleem zich niet voordoet bij de tuner. Het kan dus bijna niet de sp eaker zelf zijn .HELP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Hallo Rien, Kan van alles zijn maar het meest waarschijnlijke is dat het in je versterker zit. Lijkt een beetje op oscillatie en dan is het oppassen voor je tweeters. Kan ook een slechte geworden elco zijn of een transtistor die niet zo lekker meer is. Zelf heb ik het ooit met een Quad 303 gehad en toen bleek een ingangstransistor ongeneeslijk ziek te zijn. Vervangen door een nieuwe verhielp toen het probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 10 februari 2007 Author Report Share Posted 10 februari 2007 Van de Mus. Fid MA 50 x is bekend dat ze loeiheet worden, dus misschien eerder slijtage?i(k ben niet zo n techneut) Zou het de v.versterker kunnen zijn? Een tijdje geleden had ik storing bij het tunergedeelte en toen heb ik de tunerinterlink op aux. gezet en weg was het probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Hoi Rien, Denk dat het dan idd de moeite waard is om ze eens vakkundig na te laten kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Van de Mus. Fid MA 50 x is bekend dat ze loeiheet worden, dus misschien eerder slijtage?i(k ben niet zo n techneut) Zou het de v.versterker kunnen zijn? Een tijdje geleden had ik storing bij het tunergedeelte en toen heb ik de tunerinterlink op aux. gezet en weg was het probleem. Dag Rien, Best kans dat je input-selector van je v-v aan vervanging toe is, of zo weinig gebruikt wordt omdat hij b.v. altijd op een stand staat, dat de contacten langzaam oxideren. Als het oxide of vuil is zou ik NOOIT maar ook NOOIT contactspray gebruiken dat helpt maar even en daarna heb je meer vieze bende in je schakelaar. Ik had ongeveer hetzelfde probleem met een HK versterker waar ik nu mee speel die had nog nooit in de stand phono gestaan laat staan MC na 50x heen en weer schakelen was het probleem opgelost Mocht dit het probleem niet oplossen, ga na een goed reparatie bedrijf apparatenreparatie kan ik je van harte aanbevelen. Wat je eindversterker betreft, bij eindtrappen die heel erg heet "slijten" eerder de elco's. Aan de andere kant. als er Long Life 105graden condensatoren zijn gebruikt dan kunnen ze afhankelijk van het merk en type zo 4000 tot meer dan 10.000uur mee Bij twijfel FF laten checken..... dat willen ze bij het bovenstaande adres -waar ik absoluut geen commerciele binding heb- vast doen. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts