m44 Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 filmpje over de nieuwe speaker van jbl. let niet op de man die praat want die heeft er de ballen..... ben niet zo goed in linkjes posten maar ik doe een poging anders word het overtypen. lukt niet. ik plak de link maar dan moet ik een website invullen? www.cnet.com.au/special/ces2007/?vid_id=13 www.cnet.com begrijp echt niet wat ze willen. als iemand het voor elkaar krijgt graag. oh het is gelukt klik maar op de link. Reviews zijn lovend (mag ook wel voor dat geld) en laat de kritiek maar komen want rond de 30hz houdt het vlot op. De laagweergave die je echter krijgt schijnt ongeevenaard te zijn qua snelheid en articulering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 Zo dan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 februari 2007 Author Report Share Posted 11 februari 2007 ah jij kan dat al terwijl je niet eens een linkje ziet. maar hij was al gelukt. toch bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 Als je het bericht van Jitze even quote, dan zie je hoe je zoiets doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 februari 2007 Author Report Share Posted 11 februari 2007 Zo dan ? yep thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Ik weet wel dat de waf van deze luidsprekers zo laag is dat die in onze huiskamer er niet in zal komen. En in de 60.000 euro klasse is er nogal wat competitie........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 februari 2007 Author Report Share Posted 12 februari 2007 Ik weet wel dat de waf van deze luidsprekers zo laag is dat die in onze huiskamer er niet in zal komen.En in de 60.000 euro klasse is er nogal wat competitie........ ja mooi is ie he Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Doet me erg aan Jane Mansfield denken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 Doet me erg aan Jane Mansfield denken... Mij aan Dolly Parton.... Grote bek met twee ferme.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 februari 2007 Author Report Share Posted 12 februari 2007 jane en dolly word ik toch echt minder opgewonden van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 februari 2007 Report Share Posted 12 februari 2007 jane en dolly word ik toch echt minder opgewonden van. Waarom zijn die dingen overigens vooral populair in Japan, net als de 9800 destijds? Worden die dingen daar gebouwd ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Maarre........ klinken de JBL's nou een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Waarom zijn die dingen overigens vooral populair in Japan, net als de 9800 destijds? Worden die dingen daar gebouwd ofzo? In Japan zijn speakers die in staat zijn een hoge resolutie weer te geven bijzonder populair, zeer wel verklaarbaar als je naar de traditionele muziek luistert, in het westen, US en Europa is er maar een kleine groep luisteraars die dit op prijs stelt, derhalve wordt de markt hier overspoeld door speakers die niet veel verder komen dan een vlakke, muzakachtige, weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Waarom zijn die dingen overigens vooral populair in Japan, net als de 9800 destijds? Worden die dingen daar gebouwd ofzo? In Japan zijn speakers die in staat zijn een hoge resolutie weer te geven bijzonder populair, zeer wel verklaarbaar als je naar de traditionele muziek luistert, in het westen, US en Europa is er maar een kleine groep luisteraars die dit op prijs stelt, derhalve wordt de markt hier overspoeld door speakers die niet veel verder komen dan een vlakke, muzakachtige, weergave. Voor een nono als ik, wat is een hoge resolutie met geluid? Vlak kan ik plaatsen, muzak niet...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Een hoge resolutie in de weergave brengt je veel detail, zowel tonaal als dynamisch, muzak is een vlak soort weergave, achtergrondgeluid - zou het geen muziek durven noemen - als in een warenhuis en jammer genoeg ook in heel erg veel woon/luisterkamers. Muzak wordt door velen gewaardeerd omdat het niet nadrukkelijk aanwezig is, krijsende snaren, gillend koper en meer van dat soort muzikale verschijnselen worden gemaskeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 Een hoge resolutie in de weergave brengt je veel detail, zowel tonaal als dynamisch, muzak is een vlak soort weergave, achtergrondgeluid - zou het geen muziek durven noemen - als in een warenhuis en jammer genoeg ook in heel erg veel woon/luisterkamers.Muzak wordt door velen gewaardeerd omdat het niet nadrukkelijk aanwezig is, krijsende snaren, gillend koper en meer van dat soort muzikale verschijnselen worden gemaskeerd. tnx, de beleving wordt anders onder woorden gebracht, begreep je bedoeling toch goed! (je weet waar mijn voorkeur naar uitgaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 februari 2007 Author Report Share Posted 13 februari 2007 jbl vintage is in japan enorm populair en daardoor heft het merk jbl een ware hype ontketend. Op 2e hands site's betalen jappaners op het belachelijke af voor een ouwe monitor of de orginele (lees legendarische )L100. Men is in japan net zo gek van JBL als van rondogige, blonde acteurs. Jbl heeft ook al fabrieken in japan. De everest is daar gemaakt in eerste instantie. In japan zijn er al 600 paar verkkocht en vrijwel niemand van de kopers heeft hem gehoord. de reviews zijn lovend. Vooral veel detail, controlle en geweldig impulsgedrag. Ook hoornhaters zijn blijkbaar overtuigd en bijgedraaid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 februari 2007 Author Report Share Posted 13 februari 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 februari 2007 Report Share Posted 13 februari 2007 de reviews zijn lovend. Alle reviews over ieder produkt zijn lovend, dus dat zegt hoegenaamd helemaal niets. Maar wel nieuwsgierig hoe ze klinken. Zijn ze ook ergens in Nederland te beluisteren? Overigens is alle vintage uitzonderlijk populair in Japan, het blijven rare jongens die.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 februari 2007 Author Report Share Posted 13 februari 2007 als jij ze koopt ben je de eerste. er staat een stel in noorwegen op dit moment Als je er dan op staat wil ik wel komen luisteren. Ik heb nog geen review gelezen van een onafhankelijk blad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 februari 2007 Author Report Share Posted 13 februari 2007 dit zijn de voorlopers. volgens mij zijn er in nederland 0 exemplaren van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 Mijn god, het wordt steeds lelijker zeg. Een hoog vuilnisbakgehalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 februari 2007 Author Report Share Posted 14 februari 2007 ik vind ze mooi. mooier dan welke auto of speaker of sierraad dan ook. kunst vind ik het. de oude is net iets minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 ik vind ze mooi. mooier dan welke auto of speaker of sierraad dan ook. kunst vind ik het. de oude is net iets minder. Vind je ze werkelijk mooi, of enkel omdat er 3 letters op staan waar je toevallig fan van bent? Wat zijn de afmetingen eigenlijk, ze lijken me echt heel breed of vertekend de foto een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Uit DIT verhaal wordt me alleen niet helemaal duidelijk waarom juist deze speakers populair zijn in Japan behalve het feit dat het zgn statement speakers zijn. Let trouwens op die tekening met die pijltjes, geweldig. Alsof "conventionele" speakers alleen hoorbaar zijn als je er recht voor zit. Ah, ik lees even verder en kom dit tegen: The overall system was designed for a specific sonic character that appealed to the Japanese market. In general, it is marked by an overdamped bass response with the lowest octave gently rolled off. The bass is expected to extend to the deepest octave but not at the same volume level as the upper bass. This is not meant to be a euphonic characteristic, but rather a reflection of typical Japanese listening rooms. Their smaller rooms, compared to North America, tend to equalize the in-room response to result in a bass response that is relatively flat. Wel raar eigenlijk. Maken die gekke Amerikanen een enorm speakersysteem voor kleine kamertjes. Dit "the super tweeter was purposely angled to aim at the center listening position due to its directionality" haalt m.i. dat tekeningetje met die pijltjes wel weer een beetje onderuit. Goed, ik ben toch even aan het surfen. Heefts Stassen geen setje staan. Ze staan namelijk wel op de site van Stassen voor 60 miel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts