Jump to content

jbl everest 2 dd66000

m44
 Share

Recommended Posts

Het plaatje met de enkele pijltjes slaat gewoon nergens op, de midrange is heel duidelijk een hoorn, dit betekent dat de uitstraling wordt gericht, beperkt dus, hetzelfde id dus ook met de tweeter gedaan, minder breed uitstralende speakers leveren - met name in in kleinere ruimten - minder ongewenste reflecties met een duidelijk beter geluidsbeeld tot gevolg.

Dat het diepste laag minder sterk wordt weergegeven is ook al een groot voordeel in kleinere ruimten, zie alleen maar de problemen met het laag die hier op het forum opduiken.

Hier en in de US worden speakers aangeboden waarbij het lijkt of zo breed mogelijk uitstralen, tot 130 graden zie ik regelmatig aangeprezen, een positieve bijdrage zou leveren aan de weergave, ook een denderend diep laag lijkt belangrijk.

Beide eigenschappen leveren echter vooral problemen.

Die Japanners zijn best wel slim dus...........

:)

Uit DIT verhaal wordt me alleen niet helemaal duidelijk waarom juist deze speakers populair zijn in Japan behalve het feit dat het zgn statement speakers zijn. Let trouwens op die tekening met die pijltjes, geweldig. Alsof "conventionele" speakers alleen hoorbaar zijn als je er recht voor zit.

Ah, ik lees even verder en kom dit tegen:

The overall system was designed for a specific sonic character that appealed to the Japanese market. In general, it is marked by an overdamped bass response with the lowest octave gently rolled off. The bass is expected to extend to the deepest octave but not at the same volume level as the upper bass. This is not meant to be a euphonic characteristic, but rather a reflection of typical Japanese listening rooms. Their smaller rooms, compared to North America, tend to equalize the in-room response to result in a bass response that is relatively flat.

Wel raar eigenlijk. Maken die gekke Amerikanen een enorm speakersysteem voor kleine kamertjes.

Dit "the super tweeter was purposely angled to aim at the center listening position due to its directionality" haalt m.i. dat tekeningetje met die pijltjes wel weer een beetje onderuit.

Goed, ik ben toch even aan het surfen. Heefts Stassen geen setje staan. Ze staan namelijk wel op de site van Stassen voor 60 miel.

dit verhaal gaat over de dd55000. De dd66000 is een vervolg hierop dat ook de minder bescheiden huiskamer eigenaren (lees amerikanen) over de brug moet helpen. Vandaar het hele tweak gebeuren. wat het precies doet weet ik niet maar ik weet wel dat het daar iets mee te maken heeft. Jbl geeft aan dat de kamer veel bepaalt hoe goed een speaker klinkt . daarom de mogelikheid je speaker aan te passen op je luisterruimte. Jbl claimt dat dit geen storend effect zal hebben op de qualiteit van het geluid maar dat alle extra signaalwegen invloed hebben.

Aan arjan , de 3 letters staan garant voor kwaliteit als dat dan ook nog eens mooi is word ik blij.

wat je ook van jbl vind ze hebben veel deuren geopend voor de huidige fabrikanten. toen zo'n 50 jaar geleden de L100 uitkwam heeft het ruim 20 jaar geduurd voor een ander merk hier een antwoord op had.

Jbl beschikt over de beste meet apparatuur en meet faciliteiten. De metingen over frequentie bereik zijn dus ook perfect uitgevoerd door zeer ervaren personeel. Bij andere (met name kleinere) fabrikanten moet je dat maar afwachten.

Dus ja dit komt door die 3 letters in combi met uiterlijk.

Aan arjan , de 3 letters staan garant voor kwaliteit als dat dan ook nog eens mooi is word ik blij.

wat je ook van jbl vind ze hebben veel deuren geopend voor de huidige fabrikanten. toen zo'n 50 jaar geleden de L100 uitkwam heeft het ruim 20 jaar geduurd voor een ander merk hier een antwoord op had.

Jbl beschikt over de beste meet apparatuur en meet faciliteiten. De metingen over frequentie bereik zijn dus ook perfect uitgevoerd door zeer ervaren personeel. Bij andere (met name kleinere) fabrikanten moet je dat maar afwachten.

Dus ja dit komt door die 3 letters in combi met uiterlijk.

Ook hier zou een bijsluiter van groot belang zijn, ook een waarschuwing aan de consument :

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

gelukkig zullen we nooit in de toekomst belanden.

het heden is het hoogst haalbare. En de resultaten die ik daar zie stemmen mij tevreden.

Die is diep !!!!!!!!

maar in elk geval gaat mijn stelling zeker op voor de vergelijking van de L 100 met de producten van het huidige JBL.

:unsure:

Ik moet hier wel een beetje om glimlachen. Met alleen maar meten maakt men echt geen goede luidsprekers. Je moet er toch eens naar luisteren om te zien of je ideeen goed zijn.

Ik maak gebruik van Neat speakers. Dat is zo'n klein bedrijfje en die hebben een andere werkwijze die toch ook wel aardige produkten oplevert. Dit is van de site:

In a world where most audio equipment is designed by computers, NEAT makes the only commercially produced loudspeakers where the design is dictated solely by listening to music.

The parameters used by many audio designers to predict and evaluate a loudspeaker

Die is diep !!!!!!!!

maar in elk geval gaat mijn stelling zeker op voor de vergelijking van de L 100 met de producten van het huidige JBL.

:unsure:

Een product als de L100 was voor die tijd grensverleggend. Nu klinkt ie leuk maar meer om nostalgische redenen. Jbl is echter vanaf die tijd niet stil blijven staan en heeft zich door ontwikkeld. In de loop der jaren zijn er veel missers de plank afgerold maar ook enkele juweeltjes denk aan de Ti 250 of de xpl200.

In Luistertests hebben ze zich keer op keer bewezen en vele awards binnen gesleept.

JBL word echter geassosieerd met veel boem voor weinig geld. populair binnen de hiphop scene en rock. Daardoor leeft het idee dat ze niet geschikt zouden zijn voor bijv klassiek.

Er is duidelijk een imago probleem en als de everest daar niets aan veranderd zal dat imago ze blijven achtervolgen.

Op dit moment doet JBL een poging met de array serie en de everest om zichzelf weer neer te zetten.

Ik denk persoonlijk dat dit niet gaat lukken. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet , maar wat de boer wel kent en niet lust zal die zeker niet vreten.

In ieder land heeft men weer eigen ideeen over hoe luidsprekers horen te klinken. In nederland moet de luidspreker alleen maar weergeven zonder voorkeur, en vooral zelf geen inbreng hebben in het resultaat.

In mijn ogen is dat een utopie , een illusie en zal met de huidige technieken niet behaald worden.

Je Beroertste Luidspreker

Jolig Box Lawaai

Ik moet hier wel een beetje om glimlachen. Met alleen maar meten maakt men echt geen goede luidsprekers. Je moet er toch eens naar luisteren om te zien of je ideeen goed zijn.

Ik maak gebruik van Neat speakers. Dat is zo'n klein bedrijfje en die hebben een andere werkwijze die toch ook wel aardige produkten oplevert. Dit is van de site:

In a world where most audio equipment is designed by computers, NEAT makes the only commercially produced loudspeakers where the design is dictated solely by listening to music.

The parameters used by many audio designers to predict and evaluate a loudspeaker

(...) Their smaller rooms, compared to North America, tend to equalize the in-room response to result in a bass response that is relatively flat. (...)

Misschien wanneer je ruist en dan nog mathematisch middelt over octaven of zo... Maar een klein Japans huiskamertje met een "relative flat" response? L*lkoek!

Dat k

Gunst Spido, inzicht in de eigen beweegredenen zou je kunnen omschrijven als zelfkennis, echter het domweg overbrengen van deze inzichten naar de ander, ook nog naar een andere kultuur duidt toch op overschatting.

Er zijn momenten dat ik kan glimlachen om de typeringen die je hier te berde brengt, hier schiet je toch duidelijk ver over de tafel............... :(

discrimineren mag ,dat betekent gewoon "onderscheid "maken. wat hier gebeurd is het belachelijk maken van een ras, vul zelf maar in hoe men dat noemt.

de monitor 4312 is de meest gewilde speaker in japan.60- 40-24 zo ongeveer. Volgens mij zijn de speakers die jij maakt groter.

Wat heb jij in je onderbroek?

je mag mij een lul vinden of JBL een ballen merk maar laat een bevolkingsgroep erbuiten aub.

Ik dacht dat jij inmiddels wel de leeftijd had om beter te weten.

Beste M44,

Ik discrimineer geen bevolkingsgroep. Zelfs geen volk. Want ik ontzeg ze geen rechten.

Ik maak geen luidsprekers. Wat ik in mijn onderbroek heb, gaat jou geen f*ck aan. Maar de meeste Jappen zouden er blij mee wezen! (En hun vrouw niet minder.)

Ik scheer Japanners inderdaad over

discrimineren mag ,dat betekent gewoon "onderscheid "maken. wat hier gebeurd is het belachelijk maken van een ras, vul zelf maar in hoe men dat noemt.

de monitor 4312 is de meest gewilde speaker in japan.60- 40-24 zo ongeveer.

Lijkt mij behoorlijke onzin, waar basseer je dit op? Ik denk dat Bose in 100-voud de verkopen van dit ding in Japan overtreft en ik denk dat er maar weinig mensen iets kopen wat ze helemaal niet willen. Je JBL promotie slaat een beetje door, dat heeft meestal alleen maar een averechts effect.

Beste M44,

Ik discrimineer geen bevolkingsgroep. Zelfs geen volk. Want ik ontzeg ze geen rechten.

Ik maak geen luidsprekers. Wat ik in mijn onderbroek heb, gaat jou geen f*ck aan. Maar de meeste Jappen zouden er blij mee wezen! (En hun vrouw niet minder.)

Lijkt mij behoorlijke onzin, waar basseer je dit op? Ik denk dat Bose in 100-voud de verkopen van dit ding in Japan overtreft en ik denk dat er maar weinig mensen iets kopen wat ze helemaal niet willen. Je JBL promotie slaat een beetje door, dat heeft meestal alleen maar een averechts effect.

Ik basseer dit op de vele email contacten ik heb met vintage verkopers in amerika. Ik promoot geen JBL. Ik ben er zelf fan van. Als het merk of modellen bekritiseerd worden op een wijze die ik niet reeel vind ga ik in verweer. Dit topic leek mij een nieuwtje en leuk om te delen. Het vorige topic waar ik met je in de spreekwoordelijke clinch lag begon ik als liefhebber een JBL te adviseren en heb daarna nog vele andere merken en modellen aan de pers in kwestie geopperd. Dus in slechts 2 topics waarvan er in slechts in het begin over jbl ging sla ik door?

dat maar weinig mensen iets kopen wat ze niet willen lijkt me logisch wat je punt daarmee is begrijp ik niet.

Beste M44,

Beste M44,

dat maar weinig mensen iets kopen wat ze niet willen lijkt me logisch wat je punt daarmee is begrijp ik niet.

Ik denk dat mensen iets kopen als ze het ook willen hebben. Enkel wanneer iets financi

Het is de meest gewilde vintage luidspreker van jbl. Hij presenteerd de overgang van de L100 naar serieus monitor werk voor de jaren 70 en 80. Ik bedoel meer gewild dan de 4325 of 4315 die ruim 2 x zo groot zijn.

daarmee bedoelend dat ze daar niet alleen maar kicken op speakers met als doel iets te overcompenseren.

Het is wat ik keer op keer hoor middels vintage verkopers dus dat zal wel kloppen. wat hebben zij eraan mij voor te liegen. zeker daar ik zoek naar losse units en geen totaal speaker.

dat er via de"reguliere markt andere speakers beter verkocht worden geloof ik direct maar of dat bose is?

goed zou kunnen.

Mooie links M44, maar deze hoort er ook bij kun je binnen de speaker kijken:

http://audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=12172

Wel erge grote foto's en drivers... :lol:

hee die had ik blijkbaar over het hoofd gezien , bedankt

idd perfecte plaatjes. haarscherp je zou bijna denken aan een grootbeeld camera. hasselblad ofzo.