Sodejuu Posted 25 januari 2003 Report Share Posted 25 januari 2003 Jongens, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 januari 2003 Report Share Posted 25 januari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Domme vraag, waarom levert een MC eigenlijk minder spanning dan een MM? Alles is toch relatief. Of nu de magneet beweegt of de spoel... Ha die Duck, Je hebt gelijk, maar de magneet van een MC is inderdaad groter dan bij een MM, maar de spoeltjes zijn erg klein ,met weinig windingen, dus heel lage bewegende massa. Betekent snelle acceleratie en snelle demping. MM heeft veel draad en een relatief kleine magneet eb toch heeft deze magneet een relatief hoge massa, dus trager en minder oplossend vermogen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 januari 2003 Report Share Posted 25 januari 2003 Geplaatst door Haudio: Ha die Duck, Je hebt gelijk, maar de magneet van een MC is inderdaad groter dan bij een MM, maar de spoeltjes zijn erg klein ,met weinig windingen, dus heel lage bewegende massa. Betekent snelle acceleratie en snelle demping. MM heeft veel draad en een relatief kleine magneet eb toch heeft deze magneet een relatief hoge massa, dus trager en minder oplossend vermogen. MvG, Haudio Duidelijk! (edit Aha Sodejuu was iets eerder ) Overigens betekent dat dat er ergens een optimum bestaat in het afgegeven signaal (# windingen) en de massa van de spoel. Ik neem aan dat een pre-pre niet eindeloos kan versterken zonder nadelige effecten (ruis oid) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 29 januari 2003 Author Report Share Posted 29 januari 2003 Na geluister en gekeken te hebben heb ik nu de Mitchell Mycro in huis. Hij ziet er perfect uit, de veren zien er goed uit, en de snaar ook. Nu nog een phono voortrap. Er zijn al enkele mogenlijkheden genoemd, ben bezig met een sphinx phono tweedehands. Ook heb ik een musical fidelety x lps 2 gezien, twee mono versterkers, met een externe voeding, ook ruim instelbaar voor mc. Wel zo prettig, maar heeft iemand ervaringen hiermee? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Ik wil deze "computing turntable" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts