Hans van Liempd Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 Eigenlijk... gebruik ik er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 Het hangt een beetje af van het tijdstip van de dag. Na het opstaan gebruik ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 Het hangt een beetje af van het tijdstip van de dag. Na het opstaan gebruik ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 februari 2007 Author Report Share Posted 14 februari 2007 Het valt me op dat veel mensen TV/Video aansluiten. Vier ingangen is voor mij genoeg, het enige waar een tape lus goed voor is , is voor de aansluiting van een toonregeling. helaas kan je die niet krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 In principe gebruik ik 2 ingangen: - CD - Tuner Op die laatste staat m'n Holfi phontrap, maar eigenlijk kan ik daar elke Line-input voor gebruiken. Uit gemakzucht kies ik de input die op de keuzeknop naast de CD zit. Meestal Tuner dus. Een Tuner zelf heb ik niet. Heel soms knoop ik m'n PC er ook bij. Voor het opnemen van een plaatje of het afspelen van een leuk WAV-je of MP3-tje. Off-topic: Momenteel is er echter geen VV meer in mijn luisterruimte. De Sphinx beviel niet en heeft het pandje reeds verlaten. Tijdelijk gebruik ik een "passieve" oplossing en die bevalt beter. Ben zoekende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 februari 2007 Report Share Posted 14 februari 2007 Het valt me op dat veel mensen TV/Video aansluiten. Vier ingangen is voor mij genoeg, het enige waar een tape lus goed voor is , is voor de aansluiting van een toonregeling. helaas kan je die niet krijgen. Voor het aansluiten van een equalizer (o.i.d.) heb ik dan weer een aparte lus. Een zogenaamde 'processor loop'. Maar die gebruik ik niet, dus ik heb daar de bijgeleverde doorverbindingen in zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Het valt me op dat veel mensen TV/Video aansluiten. Vier ingangen is voor mij genoeg, het enige waar een tape lus goed voor is , is voor de aansluiting van een toonregeling. helaas kan je die niet krijgen. Tja als je 4 bronnen met beeld en geluid hebt, dan is het ook wel handig als dat automatisch mee schakelt. Nu gaat dat via scart al vrij aardig. (Hoewel mijn CD en PC geen scart hebben) Maar om het menu van de voorversterker te kunnen zien moet je tv wel op de voorversteker staan en dan is het leuk als de beeld bronnen weergegeven worden ipv een zwart/blauw scherm. Mijn tv zit trouwens niet aangesloten op de ingang, als ik goed TVgeluid wil dan moet ik de tuner van de DVDHDR of de media box gebruiken. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Ik denk gezien de prijs van de gebruikte connectoren en inputschakelaars, dat weglaten niet zo heel erg veel voordeel zal opleveren. Nou... hoe minder overbodige zaken er in zitten, hoe beter het is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Ik denk gezien de prijs van de gebruikte connectoren en inputschakelaars, dat weglaten niet zo heel erg veel voordeel zal opleveren. Nou... hoe minder overbodige zaken er in zitten, hoe beter het is. Ben ik het helemaal mee eens Heb zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Ik gebruik de volgende ingangen: 6.1 in voor SACD DvD voor DvD's (A+V) CD voor mijn cd-wisselaar en cd's via mijn Ultracurve. De Ultracurve is zowel analoog als digitaal verbonden met mijn versterker. VCR1 voor mijn harddiskrecorder (A+V) VCR2 voor mijn PC (A+V) TV voor tv-geluid CD-r voor mijn Philips CD-100 (gebruik ik zelden) Tape1 voor mijn bandrecorder (gebruik ik zelden) AUX (front) voor mijn X-doos (gebruik ik zelden) (A+V) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickW Posted 22 februari 2007 Report Share Posted 22 februari 2007 Ik heb 4 ingangen. Gebruik slechts 1. (CD) Nog vreemder vind ik eigenlijk dat er nog zoveel nieuwe versterkers uitkomen met een tape record/monitor functie. (het aantal mensen dat nog analoog opneemt van cassette/minidisc,o.i.d. zal minimaal zijn, denk ik) Mvg, Alco Ik gebruik de tape monitor wel maar niet voor het opnemen van muziek maar voor mijn equalizer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts