Jump to content

De smaak van Magnat.

Puur
 Share

Recommended Posts

Ik weet niet of dit een wanprestatie is. In ieder geval in een opzicht: Het uiterlijk! Ik vindt ze veel te lomp. Er zit geen lijn in. Maar ja..... Het gaat voornamelijk om het geluid wat er uit komt. En als dat nou eens fantastisch is....

Zouden er al reviews zijn van deze speakers?

Groet,

Rienk.

Ik heb het artikel gezien maar niet helemaal doorgelezen.

Ik kan me redelijk vinden in wat je zegt over het uiterlijk MAAR.......

het gaat toch voornamelijk om het geluid. Nou weet ik niet zeker of het in dit artikel stond of dat het een ander tijdschrift was waar ze dit model testten maar de belangrijkste en interessante opmerking was:

De beste luidspreker die ze ooit hadden getest!!!!!!

En dat is het belangrijkste lijkt me!!

Conqubite

Geplaatst door conqubite:

De beste luidspreker die ze ooit hadden getest!!!!!!

En dat is het belangrijkste lijkt me!!

Dat is zeker het belangerijkste. Ik stoor mij in feite nog niet eens zo zeer aan het ontwerp, maar vooral aan de manier waarop Magnat op de woofer staat, dat vind ik ronduit smakeloos.

Geplaatst door Puur:

Ik stoor mij in feite nog niet eens zo zeer aan het ontwerp, maar vooral aan de manier waarop Magnat op de woofer staat, dat vind ik ronduit smakeloos.

Dan zou ik ze (als ik jou was) nooit aanschaffen :D:D:D

Ik heb deze speakers al gehoord. In de Nieuwe Mediamarkt te Antwerpen staat een stel. In combinatie met een versterker harman Kardon en een SACD speler van Sony uit de ES-reeks. Hij ziet er dan misschien niet uit, maar klinken doet hij des te beter. En dan nog in een niet eens ideale omgeving. Alvorens iedereen naar Mediamarkt holt, wil ik toch wel even zeggen dat momenteel reeds

Geplaatst door FrankC:

...

Mijns inziens is het inderdaad het beste wat ik al gehoord heb en is het enige waarmee je kan vergelijken de AVALON.

Avalon... over lelijke speakers gesproken... Nee, geef mij, iig qua uiterlijk, dan deze knapen maar. Vind het wel een origineel design eigenlijk. Want waar vind je nou een speaker (van formaat zuilluidspreker) die 'los' op een (bijbehorende) subwoofer geplaatst is. Dat wat groot uitgevallen naamplaatje is idd niet echt smaakvol. Wat dat betreft zijn die speakers de Volkswagen Polo onder de speakers. Beetje jammer wel. Maar dat valt er vast wel af te slopen ;)

Geplaatst door Henrie:

Vind het wel een origineel design eigenlijk. Want waar vind je nou een speaker (van formaat zuilluidspreker) die 'los' op een (bijbehorende) subwoofer geplaatst is.

Formaat zuilluidspreker??? confused.gif

Maten: (HxDxB) 1.855 x 950 x 600 mm.

Zullen we het maar bij een reusachtig-iets houden? ;)

Geplaatst door PD:

Formaat zuilluidspreker???    confused.gif

Maten: (HxDxB) 1.855 x 950 x 600 mm.

Zullen we het maar bij een reusachtig-iets houden?     ;)

Ik bedoel dus dat bovenste gedeelte van de speaker. Die neemt ongeveer de helft van de totale hoogte voor zijn rekening dus die is al iets van 90cm of zo. Dat is wel formaat zuilluidspreker...

Over dat uiterlijk, dat is persoonlijk. Je kunt er altijd nog de frontjes op klikken. Maar de kwaliteit wat men levert voor 40.000 euro is ronduit belachelijk.

Ik heb ze nu 2x kunnen beluisteren, ja ook de VAD. Laag gaan ze wel ja, h

Als je een mooie disign speaker wilt hebben met mooi geluid natuurlijk en als geld geen rol speelt dan moet je maar eens naar de B&W Nautilus Prestige kijken en luisteren!

Volgens velen "The best speaker money can buy". Dat mag ook eigenlijk wel voor zo'n

Geplaatst door PD:

Dan geef ik je gelijk Henrie! Al zijn er weinig zuilen 95 cm diep   :D

Das ook weer waar. Al zullen ze niet de volledige diepte bestrijken (als je dat plaatje zo bekijkt). Maar vast wel zo'n 60cm.

Bovendien zijn ze ook 'wat breder' dan de gemiddelde zuilluidspreker (60cm). Ook hier geldt dan weer dat ze niet de volledige breedte zullen bestrijken, maar ook dan is het nog wel zo'n 40cm... Best groot...

Geplaatst door PD:

Eerst maar eens luisteren, en dan oordelen.       ;)

tja,daar zit wat in natuurlijk :D

ik zelf?

luister reeds sinds jaar en dag naar mijn Magnat's,en ik ben er nog steeds tevreden mee.

alleen zou/kan ik deze prijsklasse niet veroorloven,en dus blijven deze P12's nog maar even dienst doen ;)

-- Hans.