Jump to content

Harman Kardon HK6650R of Onkyo A-8700?

macintosh
 Share

Recommended Posts

Beste Koen,

Allereerst welkom op dit forum!

Ik denk dat je met die 92dB de gevoeligheid van de speaker bedoelt, en 92 wil zeggen dat je Kefs heel erg makkelijk aan te sturen zijn!

Ik denk dat je op Kef nog wel meer merken kan kombineren, hoor! En wellicht met een betere klank dan de door jouw genoemde types. Let wel dat de meeste combinaties in winkels anders klinken dan bij jou thuis op je eigen speakers! Dus: probeer een versterker te lenen die je mooi vindt klinken, luister thuis en maak dan je keuze.

Andere merken waarnaar je ook goed kunt kijken, die volgens mij wel bij jouw speakers passen:

Cambridge Audio

Rotel

Vincent

Amc

Nad

En zo zijn er nog veel meer!

Vertel eens over je muzieksmaak, je andere componenten etc...

Hoor het wel van je!

Greetz,

Lestat

P.S.: Wattage zegt niet zo heel veel, hoor! Beter een goede versterker met 2*25watt dan een slechte met 2*200 watt!

Guest tubejack

Hallo Koen!

Sinds een paar maanden ben ik bezitter van een HK-6650R.

Ik vind het als verwende buizenliefhebber een zeer goede versterker.

Van harte aanbevolen dus, check bij de eventuele aankoop

wel alle schakelaars, draaiknoppen de afstandbediening en ruik/informeer

of hij niet "verrookt" is

Maar dat is iets dat je m.i. zowiezo moet doen met welk 2e hands

apparaat dan ook.

Met vriendelijke groet,

Jack

Hartelijk bedankt voor de tips!

@lestat: Mijn muzieksmaak loopt uiteen van klassiek en klassieke rock (dire straits bijvoorbeeld) tot moderne lounge, club en disco (hed kandi e.v.a.) Ook Jazz, soul, funk en blues hebben zeker een plaatsje bij mij. Ik ga de versterker tweedehands kopen, dus helaas zal thuis uitproberen niet tot de mogelijkheden behoren. Ik heb wel wat referentiemateriaal (zoals de cd sultans of swing van de dire straits dankzij de prima opnamekwaliteit) om in te zetten, hoewel het misschien niet handig is om mn speakers mee te slepen naar de verkoper... :(

Ik luister vaak muziek op mijn computer... Wat natuurlijk niet echt geweldig is, maar helaas heb ik geen geld om een serieuze cd collectie aan te leggen als student :( Sinds ik een macbook heb aangeschaft lijkt het trouwens wel alsof het geluid acceptabeler is geworden. Ik ben nog wel van plan een goede cd-speler aan te schaffen. De Technics die ik nu heb is op zich zeker niet slecht, maar het kan ook nog stukken beter!

@jack: ik neem aan dat je met "verrookt" bedoelt dat hij niet in een kroeg of rokershuis heeft gestaan? Is dit definitief een probleem voor de versterker of is het dan verstandig om wat van de prijs af te halen en hem thuis schoon te maken?

hi, ik heb die hk even gegoogled en het schijnt dat ie toen der tijd goed gereviewed was, van de onkyo weet ik niets. Maar met jouw speakers zou ik niet teveel naar wattage kijken. Mijn speakers zijn ook ongeveer zo gevoelig en kom met 2x50 van NAD heel goed uit. Ik ben heel tevreden met mn versterker een NAD c 320 bee, luister ook alle soorten muziek en heeft daar geen moeite mee. Als je die tweede hands voor een leuke prijs kan krijgen zou ik dat serieus overwegen.

succes ermee.

Koen,

Dank voor je antwoord.

Ik zou hem als hij er goed uitziet kopen en zeker prefereren boven de Onkyo, die in mijn optiek wat minder mooi klinkt op Engelse speakers. Kwestie van smaak.

Mocht je toch verder willen kijken, dan zou ik een tweedehands c320Bee van Nad weer boven die HK prefereren. Gewoon vanwege de opbouw en muzikaliteit van die versterker! Die vind je voor plm.

Guest tubejack
@jack: ik neem aan dat je met "verrookt" bedoelt dat hij niet in een kroeg of rokershuis heeft gestaan? Is dit definitief een probleem voor de versterker of is het dan verstandig om wat van de prijs af te halen en hem thuis schoon te maken?

Ja! Het nare van nicotine is, dat dat spul zich overal op afzet en nagenoeg niet meer te verwijderen is.

M.i. kan het zelfs funest zijn voor allerlei schakelaars en ander contacten.

Ik rook zelf ook heel af en toe op feesten en partijen of als ik heel veel stress heb, maar nooit in huis

dus ik vraag het gewoon, net als de vraag of alle schakelaars e.d. het doen.

Ook niet-gebruik (raar woord) -zeg jarenlang op zolder staan- is niet best, hangt natuurlijk af

hoe e.e.a. opgeborgen is, maar ook dan gaan allelei componenten achteruit en schakelaars kunnen gaan

oxideren.

Mijn HK-6650R had vele jaren op zolder gestaan, voordeel haast nieuw ruikende AB en slechts 3 minuscule

krasjes..... echter ik moest hem echt weer tot leven wekken en zelfs de phonotrap inspelen omdat hij

nog nooit gebruikt was :o

Nu is het een sublieme versterker, die je gewoon elke dag lekker moet gebruiken,

M.i. valt er niets maar dan ook niets, aan te verbeteren :)

Dus m.i. een aanrader als je zoiets zoekt, neem echter de tijd en haal hem zelf op.

Met vriendelijke groet,

Jack

P.s. als je geen kat in de zak wilt kopen http://www.apparatenreparatie.nl/ verkoopt ook 2e hands versterkers

met garantie en heeft ook een mooie betaalbare Onkyo staan. Hoe dan ook je moet ook een beetje geluk

hebben met 2e hands... :rolleyes:

Edited by tubejack

Hallo Lestat,

Toevallig hebben de ouders van een vriend van mij ook zo'n NAD C320. Ik denk dat ik daar dus ook maar even naar moet gaan luisteren voordat ik de harman kardon ga bekijken...

Als ik daarna de HK toch overtuigender vind ga ik daar wel voor. Denk je dat ik de versterkers wel kan vergelijken met verschillende setups qua speakers en cd spelers? Ik zou zeggen dat het dan toch een beetje natte vingerwerk blijft en dat fatsoenlijk luisteren alleen kan als je echt een nieuwe versterker haalt...

Misschien zou het dan beter zijn om de HK maar te kopen als hij bevalt en eventueel verder te zoeken als hij toch tegen blijkt te vallen; of zou dat niet zo'n handige manier zijn om het aan te pakken? Het geeft me de mogelijkheid om de HK goed te testen en als ik er niet blij mee ben kan ik hem natuurlijk altijd weer verkopen.

@jack: Bedankt voor de tip! Ik heb de verkoper gevraagd of hij de eerste eigenaar is en wat hij weet over de geschiedenis van de versterker, inclusief of hij dus "verrookt" is. Op zich zag de versterker er op de foto's die ik heb gezien wel gewoon nieuw uit, zonder vlekken, krassen en dat soort ongein.

Ik ga hem sowieso ophalen en neem ook een vriend mee die ook lichtjes hifi verslaafd is... Als het niet bevalt neem ik hem ook niet mee.

Behalve dat: Wat zou er behalve die CD van Dire Straits een goed idee zijn om mee te nemen en de installatie te testen? Ik heb gehoord dat als een Dire Straits cd niet goed klinkt, er maar weinig is dat wel lekker klinkt. Hoeveel is hiervan waar?

Guest tubejack
Ik ga hem sowieso ophalen en neem ook een vriend mee die ook lichtjes hifi verslaafd is... Als het niet bevalt neem ik hem ook niet mee.

Hmmm ik vind de Dire Straits op CD juist NIET klinken, zonder hier nu weer een overloze discussie te voeren vind ik de LPversie duidelijk suprieur, helemaal zo'n vers 200grams exemplaar :)

M.i. ga je niet de installatie testen maar testen of de versterker het doet..... het maakt dus m.i. niks

uit wat je meeneemt. Er zijn zoveel verschillende factoren die het geluid kunnen beinvloeden dat

dezezelfde installatie in het zelfde blok maar dan 1 huis verder anders kan klinken.. :o

Daar komt bij, een versterker moet gewoon versterken, luidsprekers b.v. zijn m.i. veel meer klankbepalend.

Test dus gewoon of alles het doet, ook de AB, enne als ik ergens in huis kom , zie ik meestal binnen een paar minuten hoe iemand met zijn spullen omgaat.... soms zelfs al, voordat ik in de huiskamer binnenkom :rolleyes:

Succes,

Jack

Koen, natuurljik klinkt het op andere speakers niet gelijk als op jouw Kef's. Een indruk krijg je wel. Maak je geen illusies over tweedehands verkopen, soms gaat het niet zo snel als je wil!

Verder moet je doen waar jij het beste gevoel bij hebt, HK maakt(e) echt geen slechte versterkers, hoor! Zie Tubejack. Kijk idd naar de onderdelen, vraag desnoods of het apparaat even opengeschroefd kan worden, als alles bruin is moet je hem lekker laten staan. Of nog heel even wachten tot je wat meer geld bij elkaar hebt gespaard voor een nieuwe amp! Een leuke koop je al voor

Andere speakers, andere akoestiek, alsmede een andere bron - cd speler - kan inderdaad een totaal ander resultaat opleveren, dit maakt het dan ook bijzonder lastig om een apparaat te kiezen.

Om te beginnen blijft het gewoon een goede versterker, samen met jouw speakers en het MacBook kun je daarmee beslist op een plezierige wijze muziek beleven.

Alles kan beter, maar niet alles dat veel duurder is is ook beter, wel anders, het ontdekken van al deze verschillen kan een enerverende ervaring opleveren.

:)

Hartelijk bedankt allemaal voor de tips! Ik zal de versterker aan een grondig onderzoek onderwerpen :D en er naar luisteren, maar wat ik begrepen heb uit jullie reacties: tot hij bij mij thuis, met mijn akoestiek, op mijn kefs is aangesloten blijft het een beetje natte-vingerwerk.

@jack: Als ik aan ga bellen bij een krot waar alle hifi maar wat rondhangt op de vloer denk ik sowieso dat de kooplust me snel vergaan zal zijn! :D:D

Ik ben ook aan het kijken naar een HD710 cd-speler... Het zou toch zonde zijn om een nieuwe versterker te kopen en er dan achter te komen dat mijn macbook de bottleneck is geworden.

Hallo allemaal,

ik ben net wezen kijken/luisteren en heb de Harman Kardon gekocht. Alles inclusief Kube aangesloten en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Hij ziet er zeer goed uit, en kraakt niet ook bij het switchen tussen kube aan en kube uit en andere instellingen.

Hij klinkt erg lekker hoewel ik nu 90 % van mijn mp3's niet meer kan luisteren... de slechte kwaliteit komt erg schrijnend aan het licht, alleen wat ik zelf geript heb (bitrate 320 kbps) klinkt nog redelijk :( Op zich wel een goed teken. Nu dus op zoek naar een goede cd speler!

Het valt me op dat het geluid een stuk neutraler en helderder is dan dat van mijn Technics. En ik maar denken dat de Kefs het na 25 jaar een beetje gezien hadden. Niet dus! Met de hk klinken ze naar mijn mening zeer goed, eerder op het neutrale af dan de wat smoezelige weergave van de Technics. De controle is perfect, ook bij laag volume. Bovendien is het 'choppen' zoals ik het zelf noemde, het abrupte afsnijden van de bassen waar ik me aan ergerde nu verleden tijd. Kortom: Ik ben tot nu toe 100% tevreden over mijn nieuwe aankoop!

Hartelijk bedankt allemaal voor jullie adviezen! Nu nog zoeken naar een cd speler... als iemand nog een goede heeft (ik zat al een beetje te kijken naar de harman kardon hd760) pm of mail me dan!

groeten, Koen

Guest tubejack
Het valt me op dat het geluid een stuk neutraler en helderder.

Ik ben tot nu toe 100% tevreden over mijn nieuwe aankoop!

Ik vind het een heel fijne versteker, geheel discreet zonder IC's.

Weinig tegenkoppeling, weinig vervorming, neutraal, haast onbeperkte power, controle en

dat alles met veel details. Echt een versterker zonder "blabla" :rolleyes:

Als de input goed is, dan is de uitgang ook goed, zoniet dan laat hij het genadeloos horen.

Jammer dat zulke toppers in deze prijsklasse niet meer gemaakt worden.

Nieuwere HK's vind ik minder. :(

Ik hoop dat je er heel lang plezier van hebt, het is je van harte gegund,

Jack