Manus Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Ziezo, een relatief goedkope upgrade. Zojuist de Chinese stuurbuisjes vervangen door de Telefunken ECC83 (smooth plates). Eerste indruk: deze buisjes trekken de stemmen wat meer uitelkaar, zodat de verschillende zangpartijen beter zijn te horen. Ook staan de stemmen nu wat meer voor de speakers in plaats van ertussenin en lijkt het geheel wat dieper te zijn. Ik ga lekker de hele avond muziek luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 februari 2007 Report Share Posted 15 februari 2007 Ziezo, een relatief goedkope upgrade. Zojuist de Chinese stuurbuisjes vervangen door de Telefunken ECC83 (smooth plates). Leuke upgrade Manus, ze gaan over een tijdje nog mooier klinken, let maar op Ik ga lekker de hele avond muziek luisteren! Zou ik ook doen, met van die mooie buisjes De TV bleef voorlopig uit Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 februari 2007 Author Report Share Posted 16 februari 2007 Gisteren een uurtje of vijf achtereen gespeeld. Ik had de de indruk dat het geluidsbeeld stukje bij beetje iets verder opentrok. Alleen heb ik wel de de indruk dat de bas wat achterblijft en wat dunnetjes klinkt. Ligt dat aan het inspelen? Of is het een kenmerk van deze Telefunkens? Heeft iemand daar ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 februari 2007 Report Share Posted 16 februari 2007 Waren ze ongebruikt? 5 uur is nog niks! Wacht maar... En wat zijn nou die beste Telefunken ECC83's ook alweer? De smooth plates? Hebben de jouwe de 'ruit op de bodem'? 'Goedkope upgrade' Ik zie die buizen voor gigantische bedragen van eigenaar wisselen. In mijn ervaring is alles beter dan die chinese meegeleverde buizen Gefeliciteerd!! Mag ik vragen wat ze je gekost hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 februari 2007 Author Report Share Posted 16 februari 2007 Waren ze ongebruikt? 5 uur is nog niks! Wacht maar... En wat zijn nou die beste Telefunken ECC83's ook alweer? De smooth plates? Hebben de jouwe de 'ruit op de bodem'? 'Goedkope upgrade' Ik zie die buizen voor gigantische bedragen van eigenaar wisselen. In mijn ervaring is alles beter dan die chinese meegeleverde buizen Gefeliciteerd!! Mag ik vragen wat ze je gekost hebben? Ja, ze waren ongebruikt en ze hebben de ruit op de bodem. De kosten? In vergelijking met een nieuwe interlink niet veel, in vergelijking met de meeste andere stuurbuisjes wel: 95 euro. Mag ik uit de rest van jouw reactie afleiden dat het nog wel goed komt met de bas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 16 februari 2007 Report Share Posted 16 februari 2007 Waren ze ongebruikt? 5 uur is nog niks! Wacht maar... En wat zijn nou die beste Telefunken ECC83's ook alweer? De smooth plates? Hebben de jouwe de 'ruit op de bodem'? 'Goedkope upgrade' Ik zie die buizen voor gigantische bedragen van eigenaar wisselen. In mijn ervaring is alles beter dan die chinese meegeleverde buizen Gefeliciteerd!! Mag ik vragen wat ze je gekost hebben? nieuw? ik help het je hopen. originele nos telefunken ecc83 smooth plates voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 februari 2007 Author Report Share Posted 16 februari 2007 Waren ze ongebruikt? 5 uur is nog niks! Wacht maar... En wat zijn nou die beste Telefunken ECC83's ook alweer? De smooth plates? Hebben de jouwe de 'ruit op de bodem'? 'Goedkope upgrade' Ik zie die buizen voor gigantische bedragen van eigenaar wisselen. In mijn ervaring is alles beter dan die chinese meegeleverde buizen Gefeliciteerd!! Mag ik vragen wat ze je gekost hebben? nieuw? ik help het je hopen. originele nos telefunken ecc83 smooth plates voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Beste, Gewoon wat geduld hebben nog. De bas trekt nog wel bij,maar of het aan je verwachting zal voldoen ben jij de enige die dat kan beoordelen en dit laatste bedoel ik niet rot of vervelend. Toch wil ik je ook waarschuwen voor ....dat je nu je niet teveel gaat richten met het luisteren van dat je je richt op de bas of die bijtrekt enz,maar gewoon het laat komen zoals als het komt en ga pas na een 40 tot 50 uur eens echt luisteren en beoordeel dan of de bas erbij is gekomen. En vertel het hear wat je bevindingen zijn. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 17 februari 2007 Author Report Share Posted 17 februari 2007 Beste, Gewoon wat geduld hebben nog. De bas trekt nog wel bij,maar of het aan je verwachting zal voldoen ben jij de enige die dat kan beoordelen en dit laatste bedoel ik niet rot of vervelend. Toch wil ik je ook waarschuwen voor ....dat je nu je niet teveel gaat richten met het luisteren van dat je je richt op de bas of die bijtrekt enz,maar gewoon het laat komen zoals als het komt en ga pas na een 40 tot 50 uur eens echt luisteren en beoordeel dan of de bas erbij is gekomen. En vertel het hear wat je bevindingen zijn. Met groet, Doe ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Gisteren een uurtje of vijf achtereen gespeeld. Ik had de de indruk dat het geluidsbeeld stukje bij beetje iets verder opentrok. Alleen heb ik wel de de indruk dat de bas wat achterblijft en wat dunnetjes klinkt. Ligt dat aan het inspelen? Of is het een kenmerk van deze Telefunkens? Heeft iemand daar ervaring mee? Manus, Het kan wel 100uur duren voordat je buizen ingespeelt zijn. Op het internet is heel veel engelstalige info over de klankverschillen van de diverse ecc83/ 12ax7 Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 Beste Manus, om het eens vanaf de andere kant te bekijken: Misschien is het wel de bedoeling dat de bas wat achterblijft en moet je daar aan wennen. De meeste sets die ik beluisterd heb hadden er teveel van. Vaak is het ook zo dat hoe kleiner de luidspreker is, hoe meer bas er gevoelsmatig uitkomt. Rust in het laag, niet te veel en anders maar niet is mijn smaak...... gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 februari 2007 Author Report Share Posted 19 februari 2007 Beste Manus, om het eens vanaf de andere kant te bekijken: Misschien is het wel de bedoeling dat de bas wat achterblijft en moet je daar aan wennen. De meeste sets die ik beluisterd heb hadden er teveel van. Vaak is het ook zo dat hoe kleiner de luidspreker is, hoe meer bas er gevoelsmatig uitkomt. Rust in het laag, niet te veel en anders maar niet is mijn smaak...... gr. Marcel Nou, ik gebruik de Behringer Ultracurve om de boel wat strakker te trekken. In mijn kleine luisterruimte had ik veel last van een aantal pieken in het laag. Die zijn nu weg. Met een achterblijvende bas bedoelde ik ten opzichte van de vorige versterkersunit (met als eindversterker een Evaluation Board van Tripath), die bijzonder strak was in het laag. Edoch, ik heb de indruk, nadat de set nu meer dan 50 uur heeft aangestaan, dat het laag is bijgetrokken. Iets wolliger dan bij de Tripath, maar goed, daar staan de ruimtelijke winst en het zachte hoog dan weer tegenover. Gisteren een uurtje of vijf achtereen gespeeld. Ik had de de indruk dat het geluidsbeeld stukje bij beetje iets verder opentrok. Alleen heb ik wel de de indruk dat de bas wat achterblijft en wat dunnetjes klinkt. Ligt dat aan het inspelen? Of is het een kenmerk van deze Telefunkens? Heeft iemand daar ervaring mee? Manus, Het kan wel 100uur duren voordat je buizen ingespeelt zijn. Op het internet is heel veel engelstalige info over de klankverschillen van de diverse ecc83/ 12ax7 Groet, Jack Nog een paar dagen en dan heeft-ie de 100 uur wel op zijn teller staan. Het is nu al een stuk prettiger luisteren hoor. Ik heb geen spijt van de aanschaf (sowieso niet van mijn eerste buizenervaring). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts