Jump to content

Rotel+ Kenwood equalizer?

NickW
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nu een Yamaha RX-592rds in stereo opstelling staan met een Kenwood GE-5010 equalizer. Nu wil ik mijn versterker vervangen door een stereoexemplaar van Rotel. Zou het het geluid ten goede komen als ik mijn huidige equalizer aansluit op een rotel? Omdat Rotel een kwalitatief zeer goed merk is en Kenwood een B-merk is?

Ik ben zeer benieuwd.

Mvg,

Nick

Hallo Nick,

Je vraag is nogal vaag;

Welke Rotel versterker heb je op het oog?

Weet je al of die versterker een equalizer in de signaalketen kan opnemen?

Ga je voor geintegreerd (pre-out / main-in aanwezig) of losse voor-/eindversterker?

Welke bronnen en speakers gebruik je?

Maar vooral; waarvoor gebruik je de equalizer?

Je zult ons wat meer input moeten geven om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven.

:)

Hallo,

Ik heb nu een Yamaha RX-592rds in stereo opstelling staan met een Kenwood GE-5010 equalizer. Nu wil ik mijn versterker vervangen door een stereoexemplaar van Rotel. Zou het het geluid ten goede komen als ik mijn huidige equalizer aansluit op een rotel? Omdat Rotel een kwalitatief zeer goed merk is en Kenwood een B-merk is?

Ik ben zeer benieuwd.

Mvg,

Nick

Je geeft het antwoord zelf al: Je wil een "B-merk" koppelen aan een "A-merk"...maar uhhh, hoe kom je er bij dat Kenwood een "B-merk" is? 'k Denk dat Rotel en oudere Kenwood's niet voor elkaar onderdoen, in tegendeel. Tegenwoordig doen ze niet echt meer mee op stereogebied, maar vroeger maakte ze toch hele mooie dingen. Ik noem een L-02A versterker met bijbehorende L-02T tuner of de LD-1 cd-speler.

Hallo Nick,

Je vraag is nogal vaag;

Welke Rotel versterker heb je op het oog?

Weet je al of die versterker een equalizer in de signaalketen kan opnemen?

Ga je voor geintegreerd (pre-out / main-in aanwezig) of losse voor-/eindversterker?

Welke bronnen en speakers gebruik je?

Maar vooral; waarvoor gebruik je de equalizer?

Je zult ons wat meer input moeten geven om een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven.

:)

Wat voor een rotel weet ik nog niet precies. Geintegreerd:Ra-960bx bijvoorbeeld. Maar een aparte voor-/eindversterker trekt mij ook heel erg.

Een equalizer kan toch altijd aangesloten worden op de tape in/out en dan monitor je die in/uitgang. Zo heb ik het nu wel aangesloten. De equalizer wil ik gebruiken om het geluid strakker te maken en voor fijnafstelling.. Wat vooral nodig is bij mijn rx-v592rds. Wat de speakers betreft heb ik nu een passief setje: 2x Canton Plus S passief aangesloten op een Canton Plus C subwoofer maar ik wil overgaan op Infinity Delta 30's.

Alvast hartelijk bedankt!!

Nick

Meer mensen zeiden het al en ben het daar van harte mee eens, in de tijd dat de GE-5010 uitkwam (heb hem toevalligerwijs ook zelf gehad) stond Kenwood hoger aangeschreven dan Rotel nu, wellicht dat je iets te positief over Rotel denk en wat te negatief over Kenwood. Die 5010 is overigens een mooie equalizer en zou die niet zo snel wegdoen, in ieder geval niet voordat je hem hebt uitgeprobeerd met je eventuele nieuwe versterker. Dat een equalizer wellicht niet optimaal is voor je signaal is zeker waar, maar dit verlies wordt in de meeste gevallen meervoudig gecompenseerd door de winst die je krijgt omdat je de boel op je luisterruimte kunt aanpassen.