andromedaaudiodesign Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 IK start dit topic , omdat het mij interessant lijkt , hoe dit bij andere gebruikers is, mijn Mark levinson 431 eindtrap is een drama, wat betrouwbaarheid betreft, mijn wadia 861 ook , en nu mijn 581 na een half uur uit de doos , defect , retour importeur. IK start dit topic , omdat het mij interessant lijkt , hoe dit bij andere gebruikers is, mijn Mark levinson 431 eindtrap is een drama, wat betrouwbaarheid betreft, mijn wadia 861 ook , en nu mijn 581 na een half uur uit de doos , defect , retour importeur. oeps dit topic had niet onder luidsprekers mogen vallen ,operator help??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Als er zoveel problemen zijn zou het ook kunnen liggen aan de kwaliteit van het lichtnet. Goedkope dimmers kunnen een hoop ellende veroorzaken, of misschien heb je soms last van spanningspieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Dit onderwerp is verplaatst naar de subgroep Audio,waar het meer thuis hoort. Dit op verzoek van de topicstarter. Het hear moderatie team Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 februari 2007 Author Report Share Posted 17 februari 2007 Dit onderwerp is verplaatst naar de subgroep Audio,waar het meer thuis hoort.Dit op verzoek van de topicstarter. Het hear moderatie team bedankt moderator , richard 2 leuk dat je dit zegt , ik had het ook tegen audiac gezegd , volgens hun kon dat niet, ik meet 194 v wisselsp over mijn stopcontacten , ik zal mijn multimeter nakijken , overigens doet de 581 het weer goed in haarlem bij de dealer , dinsdag gaat hij terug naar de imp , het is een drama ,vorige 861 van wadia ook zelfde verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Ik vind die 194V wel erg weinig . Niet dat je spul daarvan kapot mag gaan, maar dat er iets mis is is duidelijk. De fout zit of in de netspanning of in de meter. Ik meen me te kunnen herinneren dat de netspanning 5% mag afwijken. Die zou dus tussen de 218 en 248V moeten liggen. 194 V is toch echt een stuk lager dan die minimaal aangegeven 218V. Zou je werkelijk maar 194V op de WCD hebben staan, dan lijkt me een telefoontje naar de energiemaatschappij absoluut noodzakelijk. Het kan zijn dat je apparaat daarom uitvalt. Dat zou betekenen dat er weer eens weinig rekening is gehouden met extreem gevallen bij het ontwerp van de voeding van het apparaat. Nu is dat ergens wel begrijpelijk, omdat die 194V wel erg veel afwijkt van het normaalgeval. En voedingen toch al duur zijn, dus is het makkelijk daar geld te besparen als je van normaalgevallen uitgaat. Zou er een normale gestabiliseerde voeding in die apparaten zitten en de spanning van 230V naar bijv 12V omlaag transformeren, dan krijgt de voeding bij aangeboden 194V nog maar 10V voor de kiezen. Een spanningsregelaar ziet graag iets meer spanning aangeboden dan ie af moet geven. Bijvoorbeeld een standaard LM7805 (5V regelaar) moet je insturen met minimaal 8V om goed te kunnen werken. Krijgt ie minder, is de door de regelaar afgegeven spanning niet stabiel meer, waardoor de schakeling erachter ook niet meer stabiel zijn werk kan doen. Je zult begrijpen dat dit niet wenselijk is. Het apparaat in kwestie kan dan idd raar gaan doen of er helemaal mee stoppen. Nu vind ik wel dat je van dergelijke gerenomeerde fabrikanten mag verwachten dat ze een degelijke voeding in hun apparatuur bouwen, zodat dergelijke dingen niet hoeven op te treden. Helaas kom ik echter met regelmaat mindere voedingen tegen in veel van dat soort apparatuur. Je vraagt je soms af waarom je zoveel betaald voor een apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Mijn High-end spullen zijn nooit kapot geweest. Behalve de Philips SACD1000, maar die staat erom bekend. Mijn HK 760 heeft 't overigens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 februari 2007 Author Report Share Posted 17 februari 2007 Ik vind die 194V wel erg weinig . Niet dat je spul daarvan kapot mag gaan, maar dat er iets mis is is duidelijk. De fout zit of in de netspanning of in de meter. Ik meen me te kunnen herinneren dat de netspanning 5% mag afwijken. Die zou dus tussen de 218 en 248V moeten liggen. 194 V is toch echt een stuk lager dan die minimaal aangegeven 218V. Zou je werkelijk maar 194V op de WCD hebben staan, dan lijkt me een telefoontje naar de energiemaatschappij absoluut noodzakelijk. Het kan zijn dat je apparaat daarom uitvalt. Dat zou betekenen dat er weer eens weinig rekening is gehouden met extreem gevallen bij het ontwerp van de voeding van het apparaat. Nu is dat ergens wel begrijpelijk, omdat die 194V wel erg veel afwijkt van het normaalgeval. En voedingen toch al duur zijn, dus is het makkelijk daar geld te besparen als je van normaalgevallen uitgaat. Zou er een normale gestabiliseerde voeding in die apparaten zitten en de spanning van 230V naar bijv 12V omlaag transformeren, dan krijgt de voeding bij aangeboden 194V nog maar 10V voor de kiezen. Een spanningsregelaar zie graag iets meer spanning aangeboden dan ie af moet geven. Bijvoorbeeld een standaard LM7805 (5V regelaar) moet je insturen met minimaal 8V om goed te kunnen werken. Krijgt ie minder, is de door de regelaar afgegeven spanning niet stabiel meer, waardoor de schakeling erachter ook niet meer stabiel zijn werk kan doen. Je zult begrijpen dat dit niet wenselijk is. Het apparaat in kwestie kan dan idd raar gaan doen of er helemaal mee stoppen. Nu vind ik wel dat je van dergelijke gerenomeerde fabrikanten mag verwachten dat ze een degelijke voeding in hun apparatuur bouwen, zodat dergelijke dingen niet hoeven op te treden. Helaas kom ik echter met regelmaat mindere voedingen tegen in veel van dat soort apparatuur. Je vraagt je soms af waarom je zoveel betaald voor een apparaat. bedankt voor de info . bij de ml springt hij terug in een soort beveiliging knipperen , alhoewel niet altijd , soms speelt hij gewoon normaal (wel op hoog niveau hoor ) ,en vorig jaar is hij ook al 2 maal weggeweest, viel er zo maar een kanaal uit , en begon hij te ruisen, de wadia is een ander verhaal , bij mij alleen problemen , kanaaluitval, soms helemaal ,kwaliteit heb ik hierdoor nog niet echt kunnen beoordelen, maar bij de dealer speelt hij goed volgens zijn info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 februari 2007 Report Share Posted 17 februari 2007 Mijn High-end spullen zijn nooit kapot geweest. Behalve de Philips SACD1000, maar die staat erom bekend. Mijn HK 760 heeft 't overigens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 Heb het nog even opgezocht en jawel: 8.525 Spanningsverlies 8.525.101 Het spanningsverlies tussen het begin van een installatie en de aansluitpunten mag bij normaal bedrijf niet meer dan 5 % van de nominale spanning bedragen Bron: NEN1010-5, 1997 (ja, dat is een verouderde, maar dit gedeelte zal nog wel kloppen )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 februari 2007 Author Report Share Posted 18 februari 2007 Heb het nog even opgezocht en jawel:8.525 Spanningsverlies 8.525.101 Het spanningsverlies tussen het begin van een installatie en de aansluitpunten mag bij normaal bedrijf niet meer dan 5 % van de nominale spanning bedragen Bron: NEN1010-5, 1997 (ja, dat is een verouderde, maar dit gedeelte zal nog wel kloppen )... okay maar heb jij er een idee over waarom die wadia het bij mij niet doet en bij de dealer wel, want ik wordt er schijtziek van ophalen en terugbrengen en weer dezelfde fout , ze weten het zelf ook niet volgens mij!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 High-end is meer mensen werk, dus ook wel meer fouten, meestal worden de problemen ook weer persoonlijker opgelost. Ik heb ooit een probleem met Sphinx eindblokjes gehad, na 2x kokende versterkers te hebben gehad, toen nog persoonlijk bij de bouwer langs geweest, die heeft mijn klachten aangehoort, en die heft tenslotten de versterkers weer bij mij persoonlijk afgeleverd, service! Importeurs in NL loopt behoorlijk in kwalitijd achteruit, dit moet je gewoon niet pikken, ook al ligt het aan jou net, laten zij maar komen meten, je broodrooster doet het toch wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 februari 2007 Author Report Share Posted 18 februari 2007 High-end is meer mensen werk, dus ook wel meer fouten, meestal worden de problemen ook weer persoonlijker opgelost. Ik heb ooit een probleem met Sphinx eindblokjes gehad, na 2x kokende versterkers te hebben gehad, toen nog persoonlijk bij de bouwer langs geweest, die heeft mijn klachten aangehoort, en die heft tenslotten de versterkers weer bij mij persoonlijk afgeleverd, service! Importeurs in NL loopt behoorlijk in kwalitijd achteruit, dit moet je gewoon niet pikken, ook al ligt het aan jou net, laten zij maar komen meten, je broodrooster doet het toch wel? ik heb een vervangende wadia 302 die speelt wel , als die 581 weer terugkomt en hij gaat weer kapot , wat dan , een ml 390s met wisselgeld eisen , rechtswinkel inschakelen ,advocaat wat kun je in zon geval het beste doen en wat zijn je rechten?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 Heb het nog even opgezocht en jawel: 8.525 Spanningsverlies 8.525.101 Het spanningsverlies tussen het begin van een installatie en de aansluitpunten mag bij normaal bedrijf niet meer dan 5 % van de nominale spanning bedragen Bron: NEN1010-5, 1997 (ja, dat is een verouderde, maar dit gedeelte zal nog wel kloppen )... okay maar heb jij er een idee over waarom die wadia het bij mij niet doet en bij de dealer wel, want ik wordt er schijtziek van ophalen en terugbrengen en weer dezelfde fout , ze weten het zelf ook niet volgens mij!!! Ik denk toch dat het de (veel) te lage spanning is. Kan best zijn dat niet elk apparaat dat trekt. Een lamp gaat wat minder fel branden, maar ja als je niet beter weet, valt dat niet op. Een apparaat met geschakelde voeding zal de te lage spanning misschien kunnen compenseren (tot op zekere hoogte natuurlijk), maar een apparaat met 'gewone' voeding misschien niet... Ik zou eens contact opnemen met de netbeheerder. Misschien zit er een grootverbruiker bij je in de buurt, die voor die grote spanningsval zorgt. Een wietplantage of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 februari 2007 Author Report Share Posted 18 februari 2007 Heb het nog even opgezocht en jawel: 8.525 Spanningsverlies 8.525.101 Het spanningsverlies tussen het begin van een installatie en de aansluitpunten mag bij normaal bedrijf niet meer dan 5 % van de nominale spanning bedragen Bron: NEN1010-5, 1997 (ja, dat is een verouderde, maar dit gedeelte zal nog wel kloppen )... okay maar heb jij er een idee over waarom die wadia het bij mij niet doet en bij de dealer wel, want ik wordt er schijtziek van ophalen en terugbrengen en weer dezelfde fout , ze weten het zelf ook niet volgens mij!!! Ik denk toch dat het de (veel) te lage spanning is. Kan best zijn dat niet elk apparaat dat trekt. Een lamp gaat wat minder fel branden, maar ja als je niet beter weet, valt dat niet op. Een apparaat met geschakelde voeding zal de te lage spanning misschien kunnen compenseren (tot op zekere hoogte natuurlijk), maar een apparaat met 'gewone' voeding misschien niet... Ik zou eens contact opnemen met de netbeheerder. Misschien zit er een grootverbruiker bij je in de buurt, die voor die grote spanningsval zorgt. Een wietplantage of zo... ja dat ga ik zeker doen morgen, ik meet nu overigens 205 Volt, die ML schee er gisteren oook al weer mee uit even kijken of hij het nu wel doet, lekker die dure spullen, ik heb een zelfgebouwde Hawk A 18 ,en die speelt altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 februari 2007 Author Report Share Posted 18 februari 2007 Heb het nog even opgezocht en jawel: 8.525 Spanningsverlies 8.525.101 Het spanningsverlies tussen het begin van een installatie en de aansluitpunten mag bij normaal bedrijf niet meer dan 5 % van de nominale spanning bedragen Bron: NEN1010-5, 1997 (ja, dat is een verouderde, maar dit gedeelte zal nog wel kloppen )... okay maar heb jij er een idee over waarom die wadia het bij mij niet doet en bij de dealer wel, want ik wordt er schijtziek van ophalen en terugbrengen en weer dezelfde fout , ze weten het zelf ook niet volgens mij!!! Ik denk toch dat het de (veel) te lage spanning is. Kan best zijn dat niet elk apparaat dat trekt. Een lamp gaat wat minder fel branden, maar ja als je niet beter weet, valt dat niet op. Een apparaat met geschakelde voeding zal de te lage spanning misschien kunnen compenseren (tot op zekere hoogte natuurlijk), maar een apparaat met 'gewone' voeding misschien niet... Ik zou eens contact opnemen met de netbeheerder. Misschien zit er een grootverbruiker bij je in de buurt, die voor die grote spanningsval zorgt. Een wietplantage of zo... ja dat ga ik zeker doen morgen, ik meet nu overigens 205 Volt, die ML schee er gisteren oook al weer mee uit even kijken of hij het nu wel doet, lekker die dure spullen, ik heb een zelfgebouwde Hawk A 18 ,en die speelt altijd. net weer de ML aangesloten , ik meet 203 v , en hij doet het, tis een wonder Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 net weer de ML aangesloten , ik meet 203 v , en hij doet het, tis een wonder Nee hoor... is geen wonder... tenzij je de beveiliging een wonder noemt... (denk ik). Mijn Array's spelen niet wanneer de spanning te hoog is. Ook een beveiliging. Wanneer de spanning te laag is knippert alleen het signaallampje. Dit laatste kwam vaak voor. De laatste tijd niet meer. De spanning is n.l. iets opgeschroefd. @ Henrie. NEN 1010 is volgens mijn voor huis- en bedrijfsinstallatie's. Wat je door het energiebedrijf krijgt aangeboden staat daar buiten. Ik heb eens een tijdje een meetkast in m'n meterkast gehad. Deze hield de spanningsschommelingen bij. Essent vond dat de spanning voldeed. Ik meette toen 205 V of zoiets. Dit was minder dan 10% en bleef binnen hun normen (uitgaande van 220 ipv 230 V). Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 februari 2007 Author Report Share Posted 18 februari 2007 net weer de ML aangesloten , ik meet 203 v , en hij doet het, tis een wonder Nee hoor... is geen wonder... tenzij je de beveiliging een wonder noemt... (denk ik). Mijn Array's spelen niet wanneer de spanning te hoog is. Ook een beveiliging. Wanneer de spanning te laag is knippert alleen het signaallampje. Dit laatste kwam vaak voor. De laatste tijd niet meer. De spanning is n.l. iets opgeschroefd. @ Henrie. NEN 1010 is volgens mijn voor huis- en bedrijfsinstallatie's. Wat je door het energiebedrijf krijgt aangeboden staat daar buiten. Ik heb eens een tijdje een meetkast in m'n meterkast gehad. Deze hield de spanningsschommelingen bij. Essent vond dat de spanning voldeed. Ik meette toen 205 V of zoiets. Dit was minder dan 10% en bleef binnen hun normen (uitgaande van 220 ipv 230 V). ik meette gisteren 195 V , maar ik heb de nuon storingsdienst al gebeld , er wordt contact met me opgenomen , en er wordt waarschijnlijk een tijdje een schrijver geplaatst, die de spanning gaat controleren, maar toch raar , dat ik hier allemaal zelf achter moet komen, met hulp van het forum natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 februari 2007 Report Share Posted 18 februari 2007 @ Henrie. NEN 1010 is volgens mijn voor huis- en bedrijfsinstallatie's. Wat je door het energiebedrijf krijgt aangeboden staat daar buiten. Hoe bedoel je dit? De huisinstallatie moet dus volgens jou wel voldoen aan de NEN1010, maar wat je voor spanning aangeboden krijgt, heeft daar niks mee te maken? Het elektriciteitsbedrijf hoort 230V te leveren aan huizen. De huisinstallatie moet daarbij zo zijn aangelegd dat de spanning niet lager wordt dan 5% onder die 230V. Dat is wat er staat in dat stukje dat ik gequote heb... Ik neem aan dat de installatie zelf ok is, dus is de aangeboden spanning te laag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 februari 2007 Report Share Posted 19 februari 2007 High-end is meer mensen werk, dus ook wel meer fouten, meestal worden de problemen ook weer persoonlijker opgelost. Ik heb ooit een probleem met Sphinx eindblokjes gehad, na 2x kokende versterkers te hebben gehad, toen nog persoonlijk bij de bouwer langs geweest, die heeft mijn klachten aangehoort, en die heft tenslotten de versterkers weer bij mij persoonlijk afgeleverd, service! Importeurs in NL loopt behoorlijk in kwalitijd achteruit, dit moet je gewoon niet pikken, ook al ligt het aan jou net, laten zij maar komen meten, je broodrooster doet het toch wel? ik heb een vervangende wadia 302 die speelt wel , als die 581 weer terugkomt en hij gaat weer kapot , wat dan , een ml 390s met wisselgeld eisen , rechtswinkel inschakelen ,advocaat wat kun je in zon geval het beste doen en wat zijn je rechten?? Zorg dat je ook echte aangetekende brieven mee stuurt, die zijn rechts geldig. maak een Blog aan, hou daar met naam en toenaam bij wat er gebeurt, vertel dat ook tegen de dealer en importeur. Ik heb na 2 jaar het geld van mijn MJ subwoofer retour gehad mede door het blog(schrok men toch echt wel van, high-end is een klein wereldje. Blijf wel netjes, hoe lang het ook duurt, maar dat is logies lijkt me. Sucses,groetjes Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 Ik heb net een brief gekregen van continuon netbeheer de spanning mag varieren tussen 207 en 253 volt, tevens mag in 5% van de tijd gedurende 1 week de spanning tot min 195,5 volt dalen , ze komen langs om bij mij temeten , klopt de meting in hun voordeel moet je zelf de meeting betalen 400 euro incl btw , mijn vraag kun je er van opaan dat die mensen objectief meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Ik heb net een brief gekregen van continuon netbeheer de spanning mag varieren tussen 207 en 253 volt, tevens mag in 5% van de tijd gedurende 1 week de spanning tot min 195,5 volt dalen , ze komen langs om bij mij temeten , klopt de meting in hun voordeel moet je zelf de meeting betalen 400 euro incl btw , mijn vraag kun je er van opaan dat die mensen objectief meten? Pff, die mannen houden lekkere ruime marges aan. Ik vind die 207v al beklagenswaardig... Nog even en dan moet je je eigen generator (noodaggregaat zoals ze bij een ziekenhuis hebben) aanschaffen, of 1 farad aan condensatoren als buffer ertussen hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Ik heb net een brief gekregen van continuon netbeheer de spanning mag varieren tussen 207 en 253 volt, tevens mag in 5% van de tijd gedurende 1 week de spanning tot min 195,5 volt dalen , ze komen langs om bij mij temeten , klopt de meting in hun voordeel moet je zelf de meeting betalen 400 euro incl btw , mijn vraag kun je er van opaan dat die mensen objectief meten? Vreemd... Bij mij kostte dat niks (Essent). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Ik heb net een brief gekregen van continuon netbeheer de spanning mag varieren tussen 207 en 253 volt, tevens mag in 5% van de tijd gedurende 1 week de spanning tot min 195,5 volt dalen , ze komen langs om bij mij temeten , klopt de meting in hun voordeel moet je zelf de meeting betalen 400 euro incl btw , mijn vraag kun je er van opaan dat die mensen objectief meten? Daar zou ik niet in trappen. de kans dat ze iets meten dat buiten deze criteria valt is uiterst klein. Dat kan uitsluitend wannnner de spanning onder de 195,5 volt gemeten wordt. En ik heb het ernstige vermoeden dat zij bepalen wannneer ze gaan meten. Het bedrag lijkt me voor het uitvoeren van een meting belachelijk hoog. Jij hebt kennelijk twijfels ten aanzien van de kwaliteit van de geleverde stroom. Het lijkt me dan aan hun om aan te tonen dat ze goede kwaliteit leveren. Wat nou als die kwaliteit na die meting nu inderdaad niet goed blijkt te zijn, krijg je dan een enorme schadevergoeding? Vast niet, ze nemen dan uitsluitend de koste van de meting voor eigen rekening. En ze zullen er meteen bijzeggen dat het om een ongelukkige momentopname ging op basis waarvan je niet kunt stellen dat ze slechte kwaliteit stroom leveren. Het gekke is, dat wanneer de gevonden waarde wel binnen de normen valt, zij onmiddelijk de conclusie trekken dat het dus altijd binnen de normen heeft gelegen (ziet u wel mijnheer, niets aan de hand, het is altijd zo...). Dan is het ineens geen momentopname meer. Afkappen die meting en met die 400 euro leuke dingen gaan doen De enige die van zo'n meting wijzer wordt, is de netwerkbeheerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 Ik heb net een brief gekregen van continuon netbeheer de spanning mag varieren tussen 207 en 253 volt, tevens mag in 5% van de tijd gedurende 1 week de spanning tot min 195,5 volt dalen , ze komen langs om bij mij temeten , klopt de meting in hun voordeel moet je zelf de meeting betalen 400 euro incl btw , mijn vraag kun je er van opaan dat die mensen objectief meten? Daar zou ik niet in trappen. de kans dat ze iets meten dat buiten deze criteria valt is uiterst klein. Dat kan uitsluitend wannnner de spanning onder de 195,5 volt gemeten wordt. En ik heb het ernstige vermoeden dat zij bepalen wannneer ze gaan meten. Het bedrag lijkt me voor het uitvoeren van een meting belachelijk hoog. Jij hebt kennelijk twijfels ten aanzien van de kwaliteit van de geleverde stroom. Het lijkt me dan aan hun om aan te tonen dat ze goede kwaliteit leveren. Wat nou als die kwaliteit na die meting nu inderdaad niet goed blijkt te zijn, krijg je dan een enorme schadevergoeding? Vast niet, ze nemen dan uitsluitend de koste van de meting voor eigen rekening. En ze zullen er meteen bijzeggen dat het om een ongelukkige momentopname ging op basis waarvan je niet kunt stellen dat ze slechte kwaliteit stroom leveren. Het gekke is, dat wanneer de gevonden waarde wel binnen de normen valt, zij onmiddelijk de conclusie trekken dat het dus altijd binnen de normen heeft gelegen (ziet u wel mijnheer, niets aan de hand, het is altijd zo...). Dan is het ineens geen momentopname meer. Afkappen die meting en met die 400 euro leuke dingen gaan doen De enige die van zo'n meting wijzer wordt, is de netwerkbeheerder. Dat kan wel zijn Joboton ,maar mijn wadia 581 speelt niet bij mij thuis en wel bij de dealer , mijn ML heeft ook vaak kuren , de dealers cq importeurs weten het ook niet, dan moet ik toch wat, om het probleem op te lossen , wat dan de apparatuur in de hoek laten staan!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Die meting mag je trouwens zelf uitvoeren. Daar hoeven zij niet voor te komen. Wat je nodig hebt is een goeie multimeter met RMS meting die een kalibratierapport erbij heeft. Je moet wel over een bepaalde periode meten (een week of 2 bijvoorbeeld). Als je dan uitkomt beneden de door hun opgegeven waardes, dan moeten zij bewijzen dat zij wel aan hun eisen voldoen. Je hoeft echt niet voor die meting te betalen. Bovendien vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts