Raymond1 Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 Je schreef eerder dat als de Mark Levinson er mee uitscheid,dat hij dan gaat knipperen.Ik neem eigenlijk aan dat je dat allang hebt bekeken,maar heb je ook gekeken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 Je schreef eerder dat als de Mark Levinson er mee uitscheid,dat hij dan gaat knipperen.Ik neem eigenlijk aan dat je dat allang hebt bekeken,maar heb je ook gekeken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 februari 2007 Report Share Posted 24 februari 2007 De importeur zou het makkelijkk kunnen uitproberen door de speler op een regeltrafo aan te sluiten. Je stelt de regeltrafo in op 230V en draait 'm vervolgens terug tot de speler raar begint te doen. Dan meet je de spanning die de regeltrafo afgeeft. Komt deze overeen met de spanning die jij uit het net krijgt, weet de importeur dat het toch aan de netspanning ligt. Is de gemeten spanning lager dan je (te lage) netspanning, moet de fout elders gezocht worden. Als je het goed wil doen start je de regeltrafo ook eens met die 194V die jij gemeten hebt. Als de speler dan niet aan wil springen, draai je de trafo omhoog totdat de speler wel opstart. Het is in principe toch allemaal redelijk eenvoudig uit te zoeken of het aan de netspanning ligt. Ik snap de importeur niet zo goed dat ie daar zo moeilijk over doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 februari 2007 Author Report Share Posted 24 februari 2007 De importeur zou het makkelijkk kunnen uitproberen doord e speler op een regeltrafo aan te sluiten. Je stelt de regeltrafo in op 230V en draait 'm vervolgens terug tot de speler raar begint te doen. Dan meet je de spanning die de regeltrafo afgeeft. Komt deze overeen met de spanning die jij uit het net krijgt, weet dse importeur dat het toch aand e netspanning ligt. Is de gemeten spanning lager dan je (te lage) netspanning, moet de fout elders gezocht worden.Als je het goed wil doen start je de regeltrafo ook eens met die 194V die jij gemeten hebt. Als de speler dan niet aan wil springen, draai je de trafo omhoog totdat de speler wel opstart. Het is in principe toch allemaal redelijk eenvoudig uit te zoeken of het aan de netspanning ligt. Ik snap de importeur niet zo goed dat ie daar zo moeilijk over doet. Hetzelfde geld voor de dealer dan , die hebben ook een eigen TD , maar op zulke ideen komen komen , ho maar , het enige wat ze zeggen is "hier doet ie het wel" , niet erg profesioneel allemaal, ik zal je idee eens voorleggen bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 Vandaag met een ETD er gepraat op mijn werk die zei dat mischien ergens de nul los kon liggen hetzij bij mijn meterkast , het zei bij een verdeelstation , met een losse ,gebroken nul ergens , kreeg je een belastingsafhankelijke spanning , die daardoor erg kan dalen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Vandaag met een ETD er gepraat op mijn werk die zei dat mischien ergens de nul los kon liggen hetzij bij mijn meterkast , het zei bij een verdeelstation , met een losse ,gebroken nul ergens , kreeg je een belastingsafhankelijke spanning , die daardoor erg kan dalen . Om deze reden heb ik een APC in de meterkast staan. Netjes afgeregeld op 225v en galvanisch gescheiden van het lichtnet. Kost niet veel, de mijne was afgeschreven door mijn werkgever omdat de accu's op waren. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 hoe werkt dat en wat is de prijs evt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Vandaag met een ETD er gepraat op mijn werk die zei dat mischien ergens de nul los kon liggen hetzij bij mijn meterkast , het zei bij een verdeelstation , met een losse ,gebroken nul ergens , kreeg je een belastingsafhankelijke spanning , die daardoor erg kan dalen . De netspanning is ALTIJD belastingsafhankelijk. Maar met de gemiddelde belasting die je er in huis aan hangt, is dat geen probleem. Merk je niks van... Bovendien wordt de spanning in het trafohuisje (ongemerkt) aangepast, mocht ie te laag (of te hoog) worden... Als jouw nulleiding ergens niet aangesloten is, gaat er helemaal geen stroom lopen (tenzij hij aan aarde ligt), dus dan kan je apparatuur helemaal niet werken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Hoi, Ik heb ook veel problemen gehad met mijn High End spullen en dan vooral met de cd spelers! Ik heb eerst ongeveer 4 x een M. L 390 S gehad, omdat deze niet goed waren heb ik de M. L. omgeruild tegen de Wadia 581, na een jaar wachten kreeg ik die dan eindelijk en die was naar 2 weken ook stuk (kraak bij sacd) dus heb ik maar gekozen voor de Wilson Audio Duette (waar ik trouwens heel erg blij mee ben, ook al heb ik ze nog niet). Dat was volgens Audio Excellence het beste voor mij want, omdat de spullen kapot gaan, dat is 'high end' en als ik dan speakers zou pakken, zouden de problemen voorbij zijn want die gaan toch niet kapot. Trouwens, Audio Ex. heeft de problemen niet opgelost maar Audiac!!! Waarvoor nog mijn dank en een koude douche voor Audio Ex! En wat de nieuwe (sa)cd speler betreft, ik heb nu bij Arjan een Jungson besteld voor een tiende van de prijs van mijn andere spelers, ben benieuwd... Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 maart 2007 Author Report Share Posted 16 maart 2007 Yes , Yes < Yes de installateur is geweest , er bleek dat de hoofdstroomzekering in het door nuon verzegelde kastje, half gesmolten was , dus die zorgde voor die spanningsval , mijn installatie speelt ook beter nu , mijn excuses aan enkele bekende amerikaanse merken (wadia en mark levinson), wat wel geconcludeerd kan worden is dat deze apparaten veel gevoeliger zijn voor lage spanning PROBLEEM OPGELOST!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Yes , Yes < Yes de installateur is geweest , er bleek dat de hoofdstroomzekering in het door nuon verzegelde kastje, half gesmolten was , dus die zorgde voor die spanningsval , mijn installatie speelt ook beter nu , mijn excuses aan enkele bekende amerikaanse merken (wadia en mark levinson), wat wel geconcludeerd kan worden is dat deze apparaten veel gevoeliger zijn voor lage spanning Ja, maar of dat laatste nou als een voordeel gezien moet worden? Wel raar dat die zekering maar half is doorgefikt. Dat kan natuurlijk wel, maar als er zoveel spanning over valt, zou ie toch erg heet moeten worden en uiteindelijk vanzelf moeten doorfikken. Misschien was dat uiteindelijk ook wel gebeurd. Maar goed, je probleem is nu opgelost... Of misschien ook niet... Is het niet symptoombestrijding, die zekering vervangen? Ik bedoel, heb je enig idee hoe het kwam dat die zekering half doorgefikt was? Zoiets kan eigenlijk alleen als ie heel oud is (en vaak warm is geworden) of als ie vaak op het randje van z'n kunnen wordt belast. In dat laatste geval (waar ik overigens niet vanuit ga, maar het is niet onmogelijk) ben ik benieuwd hoe lang de nieuwe het volhoudt... Maar goed, misschien denk ik te ver door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 maart 2007 Author Report Share Posted 16 maart 2007 Nou ten eerste het verzegelde kastje was inderdaad erg warm , ik had dat wel eens eerder gevoeld , maar ik wist niet beter , de zekering houder was niet goed aangedraaid , en de dop vd stop was half gesmolten , gelast als het ware , deze bleef ook zitten , en het is een oude installatie , maar ik heb nu weer 224 volt, en ben erg bij en mijn app. nog meer , wat overigens wel opvalt is dat de muziek helderder, zuiverder is geworden en de plaatsing en kracht zijn verbeterd, dit is weliswaar audiofiel geneuzel , maar ik had ook een duidelijke afwijking in de stroomvoorziening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2007 Report Share Posted 16 maart 2007 Nou ten eerste het verzegelde kastje was inderdaad erg warm , ik had dat wel eens eerder gevoeld , maar ik wist niet beter , de zekering houder was niet goed aangedraaid , en de dop vd stop was half gesmolten , gelast als het ware , deze bleef ook zitten , en het is een oude installatie , maar ik heb nu weer 224 volt Ah, dat maakt het verhaal al weer wat anders. De zerering zat los, maakte dus slecht contact, waardoor je vonken (vlambogen) krijgt en ja, dan gaat de boel aan elkaar vast lassen. Dat de dop gesmolten was, verbaast me dan ook niet... Zo heb ik ooit eens een kabel met een paar kiloAmpere aan een geaarde werkbank vast gelast. Was vergeten 'm aan te sluiten op de testopstelling... Oepsie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts