rob Posted 29 december 2000 Report Share Posted 29 december 2000 Ben in de markt voor een komplete nieuwe set waarmee ik zowel gewoon Audio (CD) als Home-Cinema (Dolby-Digital 5.1, DTS) belangrijk vindt... Zijn deze twee verschillende invalshoeken wel goed met elkaar te combineren ? Elke tip & advies is welkom ! Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 december 2000 Report Share Posted 29 december 2000 Beste Rob, Ja, dat gaat goed samen...............of niet Als je van heel goed geluid houdt waarbij je je wilt/kunt ontspannen ( emotie) diepte,ruimte, lucht om de instumenten, definitie, oplossend vermogen,sprankelend,etc. Als je je wilt inspannen en overweldigd wilt worden met beeld en geluid samen. En helemaal uit je bol wilt gaan door de effecten , s'nachts niet kunnen slapen ? Iedereen wilt imponeren dan DD Kombinatie kan ook maar doe het dan gewoon dubbel dus en en en niet het 1 of het ander. Ik ben nu nieuwsgierig wat wordt het ?? Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob Posted 30 december 2000 Author Report Share Posted 30 december 2000 Hi Henk, Wat ik zoek is eigenlijk het beste uit twee werelden... CD en DVD; vindt beiden even belangrijk... maar ik wil toch kiezen voor 1 systeem! Dit betekend waarschijnlijk dat de front-speakers het belangrijkste zijn voor het CD gedeelte !? Zoals je merkt ben ik nog echt zoekenen naar 'de' oplossing ) Groetjes, Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 december 2000 Report Share Posted 30 december 2000 Hallo Rob, Is niet zo moeilijk als je beide erg goed wilt en ook nog mooi. En je hebt het budget voor B & O maar dan met oren aan je hoofd. Dan kies je gewoon voor T + A en natuurlijk prima hoofdluidsprekers. Met Vriendelijke Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 31 december 2000 Report Share Posted 31 december 2000 hallo rob, ik ben van mening dat die zogeheten 2 werelden heel goed samengaan. ik weet niet in welke prijsklasse je het zoekt maar vergeet gewoon de populaire 'voordeelsets'. kijk naar de losse componenten, en vooral de bron (dvd-speler) moet kundig worden gekozen op het gebied van zijn cd kwaliteiten want je gaat immers niet 24 uur per dag films kijken. zeer goede dvd-spelers en vooral de cd-weergave hiervan zijn; marantz dv17 en de dv7010 (fl 4500,- en fl 2599,-) zoek je het in de goedkopere klasse kijk dan eens naar het reeds uitlopende model dv717 van pioneer. deze speler heeft een zeer goed loopwerk en een prima d/a conversie alsmede 24 bit/96khz audio aan de digitale uitgang. deze moet hier en daar uit te halen zijn voor ongeveer fl 1600,- inclusief regiovrij-modificatie. wat versterker of receiver betreft ben je het beste uit bij de 'hogere' modellen van denon (avc a10se fl 4499,-)en marantz (sr7000 fl 2499,-)de serieuzere bolides vind je bij t&a, acurus, proceed, en uiteraard vanuit de premium serie de marantz sr14.( fl 11000,-) deze 28 kg wegende kolos ( 46x19x48 )is gebouwd als een shermann tank en is tevens gewoonweg de beste dd receiver wat betreft hifi weergave, zet de marantz dv17 dvd-speler erboven op en je hebt "best of both worlds" die menig voor en eind setje laat verbleken.......... wel a.u.b. aan laten staan, zie topic 'laat je het aan of zet je het uit' van michel verder uiteraard het zaakje compleet maken met goede (digitaal) interlinks, en als het nog even kan je dvd-speler een serieus audio netfilter geven. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest olaf Posted 2 januari 2001 Report Share Posted 2 januari 2001 Hallo rob: Ik heb vanmorgen bij een grote uitverkoop de Marantz SR7000 dd-receiver en DV7000 dvd-speler gescoord. gelijk er 4 Chario Syntar 200 speakers bijgenomen, en was voor nog geen 5500,- gulden klaar ! De set speelt nu ongeveer 4 uur en kan zeggen dat dit een hele goeie keus is, vooral met de hifi-kwaliteiten ben ik stappen vooruit gekomen. Ondanks de enorme drukte werd toch heel gemoedelijk de tijd voor me genomen en kreeg zelfs de betere kabels gratis !! ideetje ? Kan ik trouwens hier gewoon namen van winkels noemen of is dat dan reclame ?? O. Linssen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted 3 januari 2001 Report Share Posted 3 januari 2001 Hoi Olaf, HT en Audio te combineren? Hangt van budget af. Ik denk niet gemakkelijk. Was zelf behoorlijk Audiofreak maar een beetje zat en dus de hele boel verkocht. Heb nu voor ca. 25 mille geinvesteerd in Home theather. Dat gaat voor Home cinema heel mooi maar als ik echt mooi audio wil gaan luisteren dan ga ik buitenshuis bij vrienden luisteren. Dus wat mij betreft: Niet goed te combineren. Tenzij je een heel hoog budget hebt: Iets van 50 mille, dan gaat het wellicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 3 januari 2001 Report Share Posted 3 januari 2001 Heb je ook "ervaring" met de Denon AVC-A1SE? Ik ben in de run voor een nieuwe amp en dan meteen een goede met update feature en een goede stereo weergave. Originally posted by schri607:hallo rob, ik ben van mening dat die zogeheten 2 werelden heel goed samengaan. ik weet niet in welke prijsklasse je het zoekt maar vergeet gewoon de populaire 'voordeelsets'. kijk naar de losse componenten, en vooral de bron (dvd-speler) moet kundig worden gekozen op het gebied van zijn cd kwaliteiten want je gaat immers niet 24 uur per dag films kijken. zeer goede dvd-spelers en vooral de cd-weergave hiervan zijn; marantz dv17 en de dv7010 (fl 4500,- en fl 2599,-) zoek je het in de goedkopere klasse kijk dan eens naar het reeds uitlopende model dv717 van pioneer. deze speler heeft een zeer goed loopwerk en een prima d/a conversie alsmede 24 bit/96khz audio aan de digitale uitgang. deze moet hier en daar uit te halen zijn voor ongeveer fl 1600,- inclusief regiovrij-modificatie. wat versterker of receiver betreft ben je het beste uit bij de 'hogere' modellen van denon (avc a10se fl 4499,-)en marantz (sr7000 fl 2499,-)de serieuzere bolides vind je bij t&a, acurus, proceed, en uiteraard vanuit de premium serie de marantz sr14.( fl 11000,-) deze 28 kg wegende kolos ( 46x19x48 )is gebouwd als een shermann tank en is tevens gewoonweg de beste dd receiver wat betreft hifi weergave, zet de marantz dv17 dvd-speler erboven op en je hebt "best of both worlds" die menig voor en eind setje laat verbleken.......... wel a.u.b. aan laten staan, zie topic 'laat je het aan of zet je het uit' van michel verder uiteraard het zaakje compleet maken met goede (digitaal) interlinks, en als het nog even kan je dvd-speler een serieus audio netfilter geven. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Adam Schaft Posted 3 januari 2001 Report Share Posted 3 januari 2001 zeg olaf waar en hoe duur waren die speakers en wat zijn de afmetingen van dingen veel luister plezier erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 januari 2001 Report Share Posted 3 januari 2001 Beste Rob, Het hangt dus van je kwaliteitsverwachtingen af. Wil je dus een hoge kwaliteit voor een normale cq niet hoge prijs met een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding dan is het beste gewoon een prima geluids installatie in stereo. Moet je dan toch DD dan deze apart erbij. Wil je toch beide in 1 dan wordt het prijzig, als je een hoge kwaliteit wilt . Maar dan nog, zou ik twijfelen ook Ron heeft er een Mark Levinson setje bij !!! Bij zijn Marantz DD set. Dus stel je geen hoge normen voor jezelf dan kun je het wel in 1 doen. Wil je dan een redelijk echte dan een goed merk. Ik heb dezelfde ervaringen als Ben. Dus tja ??? Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 3 januari 2001 Report Share Posted 3 januari 2001 beste rob, zelf ben ik niet van mening dat hifi-plezier per definitie gepaard gaat met zulke esoterische bedragen die eerder vermeld werden. een open deur mischien, maar een goed uitgekozen systeem van een paar duizend gulden kan je meer plezier geven dan een haastig en onkundig bij elkaar gesprokkelt stapeltje exotische merken met dito opgedragen (of opgedrongen)reputaties ! dat hifi en hometheater pas vanaf 50 mille samen gaat is een vreemde stelling, en begrijp eigenlijk niet goed waar hier dan de verdeling moet liggen.......... ik kan voor 20 mille een klasse installatie opbouwen met alle superlatieven en elementen die aan de zogeheten hi-end kriteria (what's in a name) voldoen, als ik hier een hometheatersetje aan wil knopen of tussen wil lussen blijft hiervoor nog 30 mille over, en neem maar aan dat je hier heeeeeeeel veel herrie voor kunt kopen ! laat even weten wat het geworden is, heb je nog geen stappen gezet dan suc6 toegewenst met je eventueele aanschaf. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted 4 januari 2001 Report Share Posted 4 januari 2001 Hoi Schri. Mijn ervaring is: Gemakkelijker voor 10000 piek een goeie stereo set dan voor 25 mille een goeie HT set. Probleem is vooral het beeld. Een goed beeld van zeg 2,5 meter breed met een goed projectiescherm kost je toch al snel 20 mille bij elkaar. Daar moet dan nog een sub bij en een A/V receiver. Dan zit je al op 25 mille. En dan heb je qua geluid op stereo eigenlijk nog niet veel. En dan reken ik de speakers nog niet eens mee. En het moet allemaal ook nog eens 5 kanaals. Er zijn voor HT wel uitstekende decoders te verkrijgen (Lexicon, proceed) die ook op stereo goed presteren maar die beginnen allemaal boven 10 mille. En wil je mooi stereo dan zouden daar ook nog mooie buizenamps achter moeten. Ik draaf misschien door, maar dat is zo'n beetje mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 4 januari 2001 Report Share Posted 4 januari 2001 hallo ben, ik ging er ook ff van uit dat pure audio-tools bedoeld waren, visueel not included ! de betere 80 of 90 cm 16:9 buizen voldoen in de meeste gemiddelde huiskamers. je kunt ook uitzonderlijk "big" gaan maar helaas moet beeld en geluid wel op gelijk niveau staan. ik zie vaak bij mensen een zeer uitgebreide dd-set staan met 4 speakers rondom zo groot als een telefooncel inclusief een vette center boven op een 63cm 4:3 tv-tje !! de verhouding tussen beeldformaat en het geluid is uit totaal uit verband. maar goed, inderdaad wil je het echt "live" dan wordt het geavanceerder, soms complexer en vooral stukken duurder.......maar wel lekkerder !! gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted 4 januari 2001 Report Share Posted 4 januari 2001 Hoi Ron, Nou dan zijn we het wel eens. Voor 20 mille moet inderdaad best een aardige geluidsset te verkrijgen zijn voor HT. Ik ken trouwens iemand die speelt met Marc Levinson amps op z'n home thether set. Daaromheen ook allemaal duur spul. Voor het beeld staat er een 32 cm TV (?!). Hij gaat er gewoon wat korter opzitten. Kan ook... Ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 hallo erik, de speakers waren chario syntar 200 en gingen in de uitverkoop voor 495,- p.st. (normaal 799,-) olaf heeft gelijk 2 sets meegenomen omdat de prijs het toeliet. toen hij laatst nog eens in de winkel was vertelde hij dat ie meer naar cd's luisterde dan films keek.......... zo zie je maar weer. de chario's zijn ongeveer 30x30 en 90cm hoog. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts